Οι πρώτες πτήσεις στο εξωτερικό από το Σότσι με αεροσκάφη SSJ-100 της Rossiya Airlines αναχώρησαν την Τετάρτη 7 Απριλίου. Το νέο πρόγραμμα πτήσεων του αερομεταφορέα ξεκίνησε με πτήση από το Σότσι για τη Νουρ-Σουλτάν, η οποία απογειώθηκε στις 7:20. Ακολουθώντας τον, άλλα δύο «Superjet» μετέφεραν τουρίστες στην Τουρκία: στην Αττάλεια και την Κωνσταντινούπολη.

Πτήσεις από το Σότσι προς Μπουχάρα, Φεργκάνα και Κάιρο έχουν επίσης προγραμματιστεί για αναχώρηση στις 7 Απριλίου.

Στις 6 Απριλίου, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι οι πτήσεις προς το Καζακστάν (Aktau, Atyrau, Aktobe), που ανακοινώθηκαν από τις 7 έως τις 22 Απριλίου, θα εξακολουθούν να εκτελούνται όχι από το Σότσι, αλλά από τη Μόσχα.

Για τους επιβάτες που έχουν ήδη αγοράσει εισιτήρια από το Σότσι, η εταιρεία πρόσφερε επιλογή αναχώρησης προς/από Μόσχα σε μεταγενέστερη ημερομηνία ή αναγκαστική επιστροφή της τιμής του εισιτηρίου.

Και από τις 23 Απριλίου, οι πτήσεις μεταξύ του Σότσι και των πόλεων του Καζακστάν θα ακυρωθούν πλήρως.

Σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία, ο αριθμός των επιβατών μετεπιβίβασης (δηλαδή όσων έφτασαν στο Σότσι με πτήσεις από άλλες πόλεις) στις πτήσεις της Rossiya μέσω Σότσι προς Κάιρο, Αττάλεια και Κωνσταντινούπολη κυμαίνεται πλέον από 40 έως 50% και σε ορισμένες πτήσεις , πιθανώς περισσότερο.

Από αυτή την άποψη, ένα από τα προβλήματα στα οποία προηγουμένως επέστησαν την προσοχή ορισμένοι εμπειρογνώμονες της αεροπορικής βιομηχανίας στα μέσα ενημέρωσης ήταν οι διαδικασίες διέλευσης που ισχύουν στο αεροδρόμιο του Σότσι. Τώρα ο επιβάτης πρέπει να παραλάβει τις αποσκευές του από την πτήση που έφτασε και να κάνει ανεξάρτητο check-in με αυτές τις αποσκευές για την πτήση που αναχωρεί, δηλαδή να κάνει check in τις αποσκευές για δεύτερη φορά.

Τα μέσα ενημέρωσης εξέφρασαν φόβους ότι οι πτήσεις στο εξωτερικό μέσω του Σότσι για επιβάτες από άλλες ρωσικές πόλεις θα ήταν άβολες ακριβώς λόγω της έλλειψης τεχνολογιών μεταφοράς αποσκευών (δηλαδή, αυτό που έχουμε συνηθίσει όταν πετάμε μέσω της Μόσχας ή της Κωνσταντινούπολης, όταν οι αποσκευές επαναφορτώνονται από ένα αεροσκάφος σε αεροσκάφη χωρίς επιβάτη). Αλλά στην πραγματικότητα αυτό δεν είναι αλήθεια.

«Παλιότερα, δεν υπήρχε ανάγκη για τεχνολογία μεταφοράς αποσκευών. Τώρα η αγορά έχει τέτοια ζήτηση. Η τεχνολογία στο αεροδρόμιο υπήρχε ακόμη και κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων: αναπτύχθηκε για αυτό, αλλά δεν εφαρμόστηκε. Θα εφαρμοστεί εντός 2 εβδομάδων. Ναι, τώρα οι επιβάτες πρέπει να λάβουν αποσκευές και να κάνουν check-in, αλλά αυτό δεν θα διαρκέσει για πολύ», εξηγεί εκπρόσωπος του αεροδρομίου.

Στο Σότσι, αναμένουν ότι όσοι επιβάτες πέταξαν για διακοπές σήμερα δεν θα μπορούν πλέον να παραλάβουν αποσκευές για μεταφορά στο δρόμο της επιστροφής, θα επαναφορτωθούν αυτόματα. Στο μεταξύ, σύμφωνα με το αεροδρόμιο, πάνω από το 50% των επιβατών μεταφοράς επιλέγουν διανυκτέρευση (δηλαδή με διανυκτέρευση, άφιξη τη μια μέρα, αναχώρηση την άλλη).