Σήμερα η Ελλάδα διαθέτει κάτι για όλους

Πρέπει να δημιουργήσεις τον κατάλληλο προορισμό και να τον προσφέρεις στη σωστή αγορά

Η Ελλάδα δεν κάνει κάτι για να κεφαλαιοποιήσει όλα όσα έχει.

  • δεν υπάρχει κανένας προβληματισμός για θέματα ασφαλείας στους Αμερικανούς για την Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο που η ASTA επέλεξε την Ελλάδα για το επόμενο συνέδριό της
  • Πόσο κουτό είναι για παράδειγμα ότι δεν προβάλουμε στο εξωτερικό το μάζεμα της ελιάς. Δεν προσκαλούμε τουρίστες να δουν πως μαζεύουν τις ελιές. Να νιώσουν την εμπειρία και να πάρουν μαζί τους λίγο παρθένο λάδι.

O αντιπρόεδρος της Travel Leaders Group Πίτερ Βλίτας μιλά στo tourismtoday.gr

του ΧΑΡΗ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗ (pressntigri@gmail.com)

«Έβαλε πλάτη» για τη στήριξη της καθημερινή πτήσης της Emirates από την Αθήνα στη Νέα Υόρκη. Διατηρεί στενούς δεσμούς με την Ελλάδα και δη με τη Λακωνία, διατελώντας Αντιπρόεδρος ενός εκ των μεγαλύτερων ταξιδιωτικών ομίλων των ΗΠΑ, του Travel Leaders Group με τζίρο 22 δις. δολ. Ο κ. Πήτερ Βλίτας γεννήθηκε στις ΗΠΑ από Έλληνες γονείς και πιστεύει στις μεγάλες προοπτικές της χώρας μας στον τουρισμό. Η εταιρεία του σημειώνει άνοδο 30% φέτος σε σχέση με πέρυσι και προετοιμάζει και την είσοδο της στο χώρο της ξενοδοχίας της Ελλάδας.

Οι θυγατρικές του ομίλου όπως η Pro Travel αποτελούν το 50% του ετήσιου τζίρου της Virtuoso με high end πελατεία. Το πελατολόγιό τους είναι αποκλειστικά high end. Στην Ευρώπη διατηρούν γραφεία στο Λονδίνο – μετά τη συγχώνευση με την Altours- και στην Αθήνα (Kyvernitis Travel).

Θεωρεί ότι δεδομένου του χαμηλού μπάτζετ του ΕΟΤ η Ελλάδα πηγαίνει εξαιρετικά καλά φέτος δεδομένου ότι οι δαπάνες των άλλων προορισμών στις ΗΠΑ είναι ως και 100πλάσιες !

Ποια η γνώμη σας για την εικόνα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σήμερα ; 

To τουριστικό προϊόν της Ελλάδας είναι εξαιρετικό. Είναι από τα λίγα μέρη στον πλανήτη, που επισκέπτης μπορεί να «αγγίξει» την ιστορία. Μπορεί κανείς να δει τα πάντα από το παλάτι της Κνωσού, την Ακρόπολη, το Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, όλα αυτά για τα οποία μαθαίνει στο σχολείο, στην Ελλάδα μπορεί να τα δει και να τα αγγίξει. Αυτό είναι πολύ σπάνιο.

Η ελληνική αγορά έχει εξαιρετικά ξενοδοχεία όλων των κατηγοριών. Υπάρχουν επιλογές για εκείνους που επιθυμούν διακοπές μεγάλης διάρκειας ή all inclusive, αλλά και για εκείνους που επιθυμούν τα μικρά boutique ξενοδοχεία. Για πρώτη φορά έχουμε υψηλού επιπέδου καταλύματα σε όλη την Ελλάδα. Επομένως δεν περιορίζεται κανείς μόνο στην Αθήνα και τη Σαντορίνη ή την Κρήτη. Επεκτείνει τη διαμονή του περισσότερες μέρες.

Πως η Ελλάδα θα μπορούσε να προσεγγίσει περισσότερους τουρίστες από τη Βόρειο Αμερική ; 

Θεωρώ πως η Υπουργός Τουρισμού και ο ΕΟΤ από κοινού με τον ιδιωτικό τομέα πρέπει να επενδύσουν ακόμη περισσότερο στην ενημέρωση και την «εκπαίδευση» της αμερικάνικης αγοράς πάνω στο τουριστικό προϊόν «Ελλάδα». Βεβαίως, η προβολή που γίνεται από το Υπουργείο Τουρισμό και τον ΕΟΤ δεν αρκεί, πρέπει και οι ιδιώτες να «επενδύσουν» στην προβολή τους στις ΗΠΑ με δικές τους ενέργειες marketing, κάτι που δεν συμβαίνει για την ώρα.

Θεωρούν οι Αμερικανοί Τουρίστες την Ελλάδα ασφαλή προορισμό;

Φυσικά, δεν υπάρχει κανένας προβληματισμός για θέματα ασφαλείας στους Αμερικανούς για την Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο που η ASTA επέλεξε την Ελλάδα για το επόμενο συνέδριό της.

Βεβαίως, οι Αμερικανοί τουρίστες κατανοούν τους ενδεχόμενους κινδύνους που υφίστανται στα υπερατλαντικά ταξίδια πλέον, αλλά αυτό δεν θα τους αποτρέψει από το να συνεχίσουν να ταξιδεύουν στην Ευρώπη, όπως δεν τους απέτρεψε να ταξιδέψουν φέτος στο Λονδίνο ή το Παρίσι.

Τελευταία παρουσιάζεται άνοδος από την αμερικανική αγορά προς την Ελλάδα,  μολονότι έχει μειωθεί η κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο. Που οφείλεται αυτό ; 

Δείτε λίγο την παγκόσμια πολιτική κατάσταση. Αν παρατηρήσετε τη γεωγραφική θέση της Ελλάδας, δεδομένων των προβλημάτων με την Τουρκία, και αν πάρετε παραδοσιακά ανταγωνιστικούς στην Ελλάδα προορισμούς, όπως η Αίγυπτος και η Βόρεια Αφρική, που μένει να πάει κανείς διακοπές. Στην Ελλάδα, την Ιταλία τη Νότιο Γαλλία, Ισπανία και τις βόρειες χώρες, οι οποίες όμως είναι αρκετά ακριβές.

Αν θέλεις νυχτερινή ζωή, ήλιο και θάλασσα θα έρθεις στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα έχεις περισσότερες επιλογές. Σήμερα η Ελλάδα διαθέτει κάτι για όλους, γεγονός που στο παρελθόν δεν το είχε.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Amanzoe στο Πόρτο Χέλι. Ποιος θα σκεφτόταν ότι η Amanzoe θα ερχόταν να επενδύσει στην Ελλάδα; Επίσης, το Costa Navarino. Τα νέα καταλύματα προσθέτουν νέες εμπειρίες στον ταξιδιώτη.

Πως η Ελλάδα μπορεί να έχει τουρισμό όλο το χρόνο ; 

Αν επιλέξεις το σωστό δημογραφικό κοινό για την κάθε εποχή του χρόνου, αυτό είναι εφικτό. Για παράδειγμα το Costa Navarino έχει το δικό του γήπεδο γκολφ γιατί οι φαν του σπορ παίζουν όλον τον χρόνο. Πρέπει να δημιουργήσεις τον κατάλληλο προορισμό και να τον προσφέρεις στη σωστή αγορά.

Επίσης, το Πάσχα είναι πολύ καλή εποχή για να επισκεφθεί κανείς την Ελλάδα. Μπορούμε να πούμε τουρισμό 365 ημέρες τον χρόνο αλλά κανείς στην ουσία δεν ξέρει τι είναι ακριβώς αυτό. Άλλο παράδειγμα είναι τα Χριστούγεννα. Πολύς κόσμος πηγαίνει στο Λονδίνο τα Χριστούγεννα. Στην Ελλάδα έχετε και εδώ Χριστούγεννα, γιατί να μην επιλέξει ο Αμερικανός την Ελλάδα;

Πρωτίστως πρέπει να υπάρξει συνεργασία μεταξύ των περιφερειών και της κυβέρνησης για να αναπτύξουν τον τουρισμό και άλλες εποχές του χρόνου. Να ξέρει ο ταξιδιώτης τι θα δει όταν έρθει.

Πόσο κουτό είναι για παράδειγμα ότι δεν προβάλουμε στο εξωτερικό το μάζεμα της ελιάς. Δεν προσκαλούμε τουρίστες να δουν πως μαζεύουν τις ελιές. Να νιώσουν την εμπειρία και να πάρουν μαζί τους λίγο παρθένο λάδι. Πρέπει η κυβέρνηση, οι ξενοδόχοι όλοι μαζί να συνεργαστούν. Η κυβέρνηση πρέπει να τους δώσει το κίνητρο για να κάνουν το βήμα.

Δεν έχουμε συνδέσει ποτέ τον ελληνικό τρόπο ζωής με την Ελλάδα, ιδιαίτερα στις αγορές MICE. Η Ελλάδα δεν κάνει κάτι για να κεφαλαιοποιήσει όλα όσα έχει.

Ποιες μορφές τουρισμού πρέπει να αναπτύξει η Ελλάδα προκειμένου να αντλήσει περισσότερους και υψηλότερου εισοδήματος τουρίστες ; 

Εμείς στην Travel Leaders δεν διακρίνουμε τους τουρίστες σε υψηλού και χαμηλού εισοδήματος. Προτιμούμε εκείνους που επιζητούν περισσότερο value στο τουριστικό προϊόν, εκείνους που επιθυμούν την εμπειρία.

Για να μπορέσεις να κερδίσεις περισσότερους τουρίστες που επιζητούν και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι’ αυτό το value, τότε πρέπει αρχικά να εξασφαλίσεις ότι μπορούν να έρθουν αεροπορικώς στην Ελλάδα χωρίς δυσκολίες και δεύτερον, να εξασφαλίσεις ότι θα έχουν τις υπηρεσίες που επιθυμούν είτε είναι ένα όμορφο ξενοδοχείο ή ενδεχομένως μία VIP μεταφορά με ελικόπτερο.

Κάναμε μια συνεργασία με το Κyvernitis Travel εδώ στην Ελλάδα, γιατί νιώσαμε ότι κάποιος πρέπει να καταλαβαίνει τις ανάγκες των πελατών μας.

Αν η Ακρόπολη για παράδειγμα κλείνει στις 7μμ μπορούμε να έχουμε ένα private tour για μισή ώρα για μια VIP ομάδα τουριστών για να τους εξυπηρετήσουμε; Ακόμη και στο Βατικανό στην Καπέλα Σιξτίνα υπάρχουν τέτοιου είδους υπηρεσίες μετά το πέρας του κανονικού ωραρίου. Μπορεί να είναι πιο ακριβές αλλά δεν πειράζει αυτόν που θέλει να έχει μια διαφορετική εμπειρία. Πως όμως το μεταφέρουμε αυτό στον σημαντικό travel agent και πως το πλασάρουμε αυτό, την ιδιωτική τουριστική, εμπειρία στην αγορά;

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι υπάρχουν τόσα πολλά υπουργεία από τα οποία θα πρέπει να πάρεις άδεια για κάτι τέτοιο. Δεν γίνεται το business κομμάτι να υπάγεται στο Υπουργείο Πολιτισμού για παράδειγμα, πρέπει να είναι υπεύθυνο άλλο Υπουργείο περισσότερο αρμόδιο, όπως το Τουρισμού ενδεχομένως.

Άλλο παράδειγμα είναι το αεροδρόμιο της Αθήνας. Έρχονται επιβάτες VIP/Business Class και δεν έχουν το μίνιμουμ, μία ξεχωριστή αίθουσα. Αυτά είναι τα μικρά, αλλά πολύ σημαντικά πράγματα είναι που επιζητούν οι high end επισκέπτες.

Υπάρχουν high end τουρίστες που έρχονται στην Ελλάδα, πηγαίνουν στην Ελούντα και το αεροδρόμιο του Ηρακλείου είναι σε μία άθλια κατάσταση. Όλα αυτά τα μικρά πράγματα συνθέτουν τη μεγαλύτερη εικόνα.