Αλλαγές στις μεταφορές και στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού προανήγγειλε ο υφυπουργός Μεταφορών Παναγιώτης Σγουρίδης κατά την διάρκεια της ημερίδα του Συμβουλίου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.

Ειδικότερα,όπως τόνισε ο κ. Σγουρίδης   με την υιοθέτηση του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (ΕΚ) 1370/2007, υποχρεωτικά κάθε χώρα οφείλει να οργανώσει τις υπηρεσίες  δημόσιων επιβατικών μεταφορών, βάση δυο αρχών:

  • τις ανάγκες εξυπηρέτησης του επιβατηγού κοινού
  • την ελεύθερη επιλογή των φορέων εκτέλεσης επιβατηγού έργου

Η ελεύθερη επιλογή δε σημαίνει αναγκαστικά δημοπρασία. Ο Κανονισμός προβλέπει και ανάθεση. Αλλά είναι υποχρεωτική η σύναψη σύμβασης της Δημόσιας Αρχής και του Παρόχου Έργου, σύμφωνα με τις θεμελιώδεις αρχές της Ευρωπαϊκής έννομης τάξης.

Πρέπει να χαραχθούν καινοτόμες πολιτικές  προς όφελος της αστικής κινητικότητας, της προστασίας-βέλτιστης διαχείρισης του περιβάλλοντος, και της εξοικονόμησης πόρων.Όλα αυτά στην πράξη σημαίνουν συνδυαστικές μεταφορές, μέσα φιλικά προς το περιβάλλον, μονοδρομήσεις, λεωφορειόδρομοι απλοί η και ταχείας κυκλοφορίας, τηλεματική τεχνολογία οχημάτων και σήμανσης, καύσιμα φιλικότερα προς το περιβάλλον και ηλεκτρονικό εισιτήριο που θα επιφέρει κοινωνική δικαιοσύνη, υπογράμμισε ο κ. Σγουρίδης.

Στόχος του Υπουργείου είναι να οδηγηθούμε σε έναν ενιαίο Μητροπολιτικό φορέα  για τις επιβατικές μεταφορές στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης. Δηλαδή μια ενιαία αρχή περίπου σαν το μοντέλο του ΟΑΣΑ. Θα υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία που θα τύχει διαβούλευσης.

Όσον αφορά τα έργα στη Θεσσαλονίκη ανέφερε :

-για το Μετρό έγινε  διαπραγμάτευση παρουσία αναδόχου και προσέγγιση:

  • στην οικονομική διαφορά
  • στο χρονοδιάγραμμα αποπεράτωσης
  • στους εργαζόμενους στα εργοτάξια ώστε να έχουν ίδιο εργασιακό καθεστώς

Επίσης, για το σταθμό Βενιζέλου, μετατίθεται η κατασκευή προς το τέλος μετα την απόφαση του ΚΑΣ να μείνουν τα ευρήματα των ανασκαφών εντός, ίσως με  μικρή μετατόπιση του σταθμού.

-για το Αεροδρόμιο:  

Επανεκκινούν οι εργασίες:

  • για τον καθαρισμό του δεύτερου αεροδιαδρόμου από νάρκες
  • λύθηκαν τα χρηματοδοτικά προβλήματα και προσφάτως δόθηκαν από την ΥΠΑ 10 εκ. Ευρώ
  • λύθηκε το θέμα του φωτισμού από την Philips ώστε να υπάρχει ενιαίο σύστημα με τον πρώτο αεροδιάδρομο

-για το Λιμάνι:

  • να καθαριστεί το στρατόπεδο Γκόνου από νάρκες και βλήματα του Β παγκοσμίου πολέμου ώστε να δεχθεί το εμπορευματικό κέντρο μια και  το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να προωθηθεί  ως τη δεύτερη εμπορευματική πύλη της χώρας.