“Στις τρέχουσες συνθήκες ακρίβειας προάγουμε τον υγιή ανταγωνισμό και θέλουμε έναν τουρισμό που σε επίπεδο ζήτησης δεν αφήνει κανέναν πίσω”, υπογράμμισε ο νέος πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Παράσχης, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Ο κ. Παράσχης, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, σχολίασε ότι οτιδήποτε μπορεί να κάνει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας πιο προσιτό στους ταξιδιώτες, είναι κεντρικός άξονας στις θέσεις του ΣΕΤΕ. Χαρακτήρισε τον τουρισμό μια εξαιρετικά δημοκρατική βιομηχανία, ενώ πρόσθεσε ότι η Ελλάδα έχει μεγάλη γεωγραφική προσφορά προϊόντος, και ότι κανείς δε μπορεί να επικεντρωθεί σε ένα κεντρικό αφήγημα για τον τουρισμό το οποίο θα αναφέρει ότι θέλουμε μόνο πλούσιους τουρίστες.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ απηύθυνε επίσης το μήνυμα ότι τουριστική σεζόν είναι ολόκληρη η χρονιά και αποτελείται από 12 μήνες ενώ τόνισε ότι η εφετινή ξεκίνησε με ένα εκρηκτικό πρώτο τετράμηνο. Φέτος, πρόσθεσε, δεν ταξιδέψουν μόνο οι εύποροι ταξιδιώτες, όπως στην περίοδο της πανδημίας, και σημαντικό ρόλο στην επιλογή υπηρεσιών θα παίξει το value for money. Ενώ ανά προορισμό η εικόνα μπορεί να ποικίλει, συνολικά, είπε, μιλάμε για μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό.
Ο Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΣΕΤΕ, κ. Αλέξανδρος Θάνος, επισήμανε ότι όλοι οι δείκτες δείχνουν ότι το 2023 θα επανέλθουμε στα νούμερα του 2019 και η εφετινή θα είναι η νέα χρονιά αναφοράς στο κομμάτι των τουριστικών μεγεθών μετά την πανδημία.
Ο Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου ΣΕΤΕ (ΙΝΣΕΤΕ), κ. Άρης Ίκκος, αναφέρθηκε στην αύξηση των αφίξεων κατά το α’ πεντάμηνο και στην αύξηση του προγραμματισμού αεροπορικών θέσεων (+5,6% έναντι του 2022) ως ενδείξεις ότι οι αφίξεις θα διαμορφωθούν τουλάχιστον σε επίπεδα 2022, όταν δηλαδή καταγράφηκε ο μεγαλύτερος ιστορικά αριθμός αφίξεων σε καλοκαιρινή περίοδο.
Επιπλέον, αναφορικά με τη διαχείριση επισκεπτών στην Ακρόπολη, έπειτα από τις πρόσφατες εικόνες με τις μεγάλες ουρές αναμονής έξω από τον αρχαιολογικό χώρο, ο κ. Παράσχης ανέφερε ότι οι συζητήσεις είναι ώριμες για να υπάρξουν συγκεκριμένες δράσεις στην κατεύθυνση επίλυσης προβλημάτων από το υπουργείο Πολιτισμού.
Ωστόσο, όπως υπογράμμισε η CEO της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα, δεν καταγράφηκε αρνητική επίπτωση από τα δημοσιεύματα για τις ουρές στην Ακρόπολη, ενώ οι συζητήσεις με το υπουργείο περιστρέφονται γύρω από τη διαχείριση των σλοτ επισκεψιμότητας και τρόπους με τους οποίους μπορεί να βελτιωθεί η εμπειρία ξενάγησης στο μνημείο με ξεναγό.
Ο κ. Θάνος, αναφέρθηκε επίσης στους 5 στρατηγικούς πυλώνες του ΣΕΤΕ για το επόμενο διάστημα, οι οποίοι είναι οι επενδύσεις και η ανταγωνιστικότητα, οι υποδομές, η διαχείριση προορισμών, η αγορά εργασίας και η βιωσιμότητα. Τόνισε δε ότι το στρατηγικό σχέδιο του ΣΕΤΕ για το 2030 περιλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις του φορέα για τον ελληνικό τουρισμό.