Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι καλοκαιρινές πτήσεις από την Γερμανία θα αυξηθούν περίπου 5,3% σε σύγκριση με την προηγούμενη σεζόν, όπως εκτιμά το Γερμανικό Αεροδιαστημικό Κέντρο (DLR).
Ωστόσο, θα απέχουν ακόμη πολύ από το επίπεδο πριν από την πανδημία. Εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), η Γερμανία τα πηγαίνει ιδιαίτερα άσχημα όσον αφορά στην ανάκαμψη των αερομεταφορών από τις συνέπειες της πανδημίας.
Για παράδειγμα, η κυκλοφορία εντός της Γερμανίας έχει φθάσει μόνο στο μισό περίπου του όγκου που είχε πριν από την πανδημία.
Με πολύ λίγες εξαιρέσεις, ο Lufthansa Group έχει αποκτήσει πραγματική μονοπωλιακή θέση. Η easyjet, η οποία δραστηριοποιούνταν σε ορισμένα εσωτερικά γερμανικά δρομολόγια πριν από την κρίση, έχει σε μεγάλο βαθμό αποσυρθεί.
Αυτό και μόνο έχει οδηγήσει σε μαζική μείωση της προσφοράς και οι τιμές έχουν αυξηθεί μερικές φορές απότομα λόγω της έλλειψης ανταγωνισμού.
Επιπλέον, οι εσωτερικές πτήσεις φορολογούνται ήδη δυσανάλογα, επειδή ο φόρος αερομεταφορών είναι υψηλός. Από τον Μάιο του 2024, η γερμανική κυβέρνηση θα γυρίσει ξανά την στρόφυγγα του χρήματος, γεγονός που θα οδηγήσει σε νέα αύξηση των τιμών.
Η κίνηση αυτή δεν σημαίνει μόνο ότι θα έχει ανασχετική επίδραση στην εγχώρια ζήτηση, αλλά και ότι οι πιθανοί ανταγωνιστές δεν θα μπορούν να φτάσουν τον Lufthansa Group στην εγχώρια κίνηση. Αυτό ακριβώς θα ήθελε ιδιαίτερα το πράσινο τμήμα της γερμανικής ομοσπονδιακής κυβέρνησης, γιατί αν είχαν τον δικό τους τρόπο, οι εσωτερικές πτήσεις θα είχαν απαγορευτεί εδώ και καιρό.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του DLR, τον Ιούλιο θα πραγματοποιηθούν περίπου10.100 πτήσεις εσωτερικού. Συγκριτικά, τον Ιούλιο του 2019 υπήρχαν 20.300 κινήσεις πτήσεων εσωτερικού.
Αρα, η προσφορά εξακολουθεί να είναι μειωμένη στο μισό. Είναι ακόμη αξιοσημείωτο ότι η συντριπτική πλειονότητα των προγραμματισμένων πτήσεων θα πραγματοποιηθεί εντός της Γερμανίας, παρόλο που η προσφορά έχει μειωθεί στο μισό σε σχέση με την αξία που είχε πριν από την πανδημία.
Λαμβάνοντας υπόψη τις διεθνείς πτήσεις, η DLR εκτιμά ότι το καλοκαίρι του 2024 η προσφορά από τη Γερμανία θα είναι 20,5% κάτω από αυτή που υπήρχε πριν από την κρίση. Μόνο προς την κατεύθυνση της Βόρειας Αμερικής θα επιτευχθεί και πάλι το προ κρίσης επίπεδο. Στην κατεύθυνση της Κεντρικής και Νότιας Αμερικής θα υπήρχουν ακόμη και περαιτέρω μείωση της προσφοράς.