Έντονη ανάπτυξη παρουσιάζει ο online τουριστικός τομέας της Κίνας. Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο εν λόγω κομμάτι  αυξάνονται συνεχώς.

Προκειμένου μάλιστα να εκμεταλλευτούν τις αναδυόμενες ευκαιρίες, τα online ταξιδιωτικά γραφεία (OTA) προσφέρουν νέα, προσαρμοσμένα προϊόντα και υπηρεσίες.

Ενθαρρύνονται από το γεγονός ότι το 2018 η κλίμακα αγορών των ΟΤΑ έφθασε τα 1,08 τρισεκατομμύρια γιουάν (160 δισεκατομμύρια δολάρια), προσθέτοντας 30% από έτος σε έτος, σημειώνοντας ρεκόρ υψηλό, σύμφωνα με έκθεση της ASKCI Consulting Co.

Πέρυσι, οι Κινέζοι ταξιδιώτες δαπάνησαν 762 δολάρια ανά άτομο στο εξωτερικό, υπερβαίνοντας τα 276 δολάρια που δαπανήθηκαν από μη Κινέζους ταξιδιώτες.

Μέχρι το 2023, οι Κινέζοι ταξιδιώτες αναμένεται να ξοδέψουν σχεδόν 1.334 δολάρια ανά άτομο ετησίως για ταξίδια στο εξωτερικό, σύμφωνα με μελέτη από την κινεζική Ακαδημία Κοινωνικών Επιστημών.

Οι μεγάλοι παίκτες ΟΤΑ στην Κίνα

Πέντε ΟΤΑ’s κατέχουν το κλειδί για την τύχη του κινεζικού τουρισμού δεδομένου ότι διαχειρίζονται ένα συλλογικό μερίδιο αγοράς 80%.

Η Ctrip κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο. Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Frost & Sullivan China, ο συνδυασμός της Ctrip και της Qunar διοικεί πάνω από το 60% της αγοράς ΟΤΑ.

Οι άλλοι τρεις μεγάλοι παίκτες είναι η Fliggy από την Alibaba, η Tongcheng-Elong Holdings Ltd, η οποία υποστηρίζεται από την Tencent, και η Tuniu Corp.

Στο μέλλον, περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις θα γίνουν διαδικτυακές. Στόχο έχουν την καλύτερη ολοκλήρωση και αξιοποίηση των πόρων της βιομηχανίας και την παροχή πιο βολικών και αποτελεσματικών υπηρεσιών στους καταναλωτές.

Οι Κινέζοι καταναλωτές δαπανούν ολοένα και περισσότερα χρήματα σε υπηρεσίες.
“Ο τουρισμός είναι ο βασικός άξονας της κατανάλωσης των υπηρεσιών και αποτελεί τον κύριο μοχλό της οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας”, δήλωσε η Sun Jie, CEO της Ctrip.

Πως ταξιδεύουν οι Κινέζοι

Οι περισσότεροι Κινέζοι ταξιδιώτες προτιμούν ανεξάρτητα και ευέλικτα ταξίδια, αντί να ταξιδεύουν με ξεναγό.

“Οι Κινέζοι ξοδεύουν πολλά χρήματα στο ταξίδι, επισημαίνει η Sun Jie. Ένα μικρό μέρος του συνόλου ξοδεύει για ψώνια. Οι περισσότεροι είναι πρόθυμοι να ξοδέψουν για να απολαύσουν τοπικές εκδηλώσεις και θεάματα που σχετίζονται με τον πολιτισμό”.