Σε γύρο διαπραγματεύσεων με τους μεγάλους κατασκευαστές αεροσκαφών προκειμένου να τροποποιήσει μέρος των παραγγελιών της προς μικρότερα μοντέλα, προσπαθώντας να προσαρμόσει τον στόλο της στη μείωση των διεθνών επαγγελματικών ταξιδίων που επέφερε η πανδημία, έχει εισέλθει η Deutsche Lufthansa.
Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης συζητεί με τις Airbus και Boeing για τις υπάρχουσες παραγγελίες της, με τους κατασκευαστές να δείχνουν ευελιξία, όπως ανέφερε ο CEO της Lufthansa, Carsten Spohr, μιλώντας σε webinar του γερμανικού συμποσίου του London School of Economics, τη Δευτέρα.
Ο Spohr δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις πιθανές αλλαγές, σημειώνοντας, όπως αναφέρει το πρακτορείο Bloomberg, ότι είναι άγνωστο κατά πόσο τα επαγγελματικά ταξίδια σε Ευρώπη και ΗΠΑ θα επιστρέψουν ποτέ σε προ πανδημίας επίπεδα.
Οι μεγάλοι κατασκευαστές αεροσκαφών έχουν περικόψει την παραγωγή τους, προκειμένου να αποφύγουν ακυρώσεις ήδη δρομολογημένων παραγγελιών. Η Airbus δήλωσε τον Ιανουάριο ότι δεν πρόκειται να επιταχύνει τους ρυθμούς κατασκευής του νεότερου μοντέλου μεγάλης ατράκτου A350 μέσα στο 2021, ενώ η Boeing κινδυνεύει να απωλέσει άνω του ενός τρίτου των παραγγελιών για το επερχόμενο μοντέλο 777X, καθώς οι καθυστερήσεις δίνουν δικαίωμα στους πελάτες της να ακυρώσουν τα συμβόλαια.
Η μετοχή της Lufthansa υποχωρούσε νωρίτερα κατά 0,4% στη Φρανκφούρτη. Από τις αρχές του έτους, έχει “προσθέσει” 1,4%, αφού μέσα στο 2020 έχασε το ένα τρίτο της αξίας της.
Η γερμανική εταιρεία έχει παραγγείλει 20 αεροσκάφη Boeing 777X και 41 αεροσκάφη Airbus A350-900. Ορισμένοι εκ των αγοραστών 777 εκμεταλλεύονται την ευκαιρία και μετατρέπουν τις παραγγελίες σε μικρότερα 787 Dreamliner, με τη Lufthansa να έχει παραγγείλει ήδη 20 εξ αυτών. Η Airbus προσφέρει το A330neo ως μια μορφή μικρότερου αεροπλάνου φαρδιάς ατράκτου, ενώ προσφέρει και το A321neo ως μακρότερων αποστάσεων αεροσκάφους μονού διαδρόμου.
Εκπρόσωποι των Boeing και Airbus αρνήθηκαν να σχολιάσουν το θέμα.