Τα παγκόσμια επαγγελματικά ταξίδια έχουν επιτύχει σχεδόν πλήρη ανάκαμψη από την πανδημία φέτος, αλλά οι διεθνείς δαπάνες έχουν φτάσει μόνο το 74% των επιπέδων πριν από την Covid.

Τα τελευταία δεδομένα από την Παγκόσμια Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA) δείχνουν εστίαση στη διαχείριση κόστους, τη βιωσιμότητα, τον μετασχηματισμό των μοντέλων λιανικής πώλησης και την ενσωμάτωση των αναδυόμενων τεχνολογιών στο 2024.

Ανυπομονώντας για το επόμενο έτος, το 67% των ταξιδιωτικών αγοραστών αναμένει ότι οι προϋπολογισμοί τους θα αυξηθούν (39%) ή θα παραμείνουν περίπου οι ίδιοι (28%).

Μόνο ένας στους δέκα (14%) αγοραστές σχεδιάζει να περιορίσει τα επαγγελματικά ταξίδια λόγω οικονομικών ανησυχιών.

Ωστόσο, η διαχείριση κόστους αναδεικνύεται ως κορυφαία στρατηγική προτεραιότητα, με το 62% των ερωτηθέντων να τονίζουν τη σημασία της, ακολουθούμενη από την ασφάλεια των ταξιδιωτών (44%) και τη βιωσιμότητα (37%).

Σχεδόν οι μισοί (46%) από τους ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η τεχνολογία της αναδυόμενης βιομηχανίας, όπως το New Distribution Capability (NDC), θα αποτελέσει τις πιο σημαντικές τεχνολογικές προκλήσεις το επόμενο έτος.

Ένα επιπλέον τρίτο (38%) αναφέρει περιορισμούς προϋπολογισμού και ενοποίηση συστημάτων (32%) που σχετίζονται με την τεχνολογία.

Το NDC – ένα τεχνολογικό πρότυπο για τη διάθεση προσφορών αεροπορικών εταιρειών στον πελάτη ανεξάρτητα από το κανάλι διανομής – παραμένει κομβικό σημείο στον τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών.

Όταν τους ζητήθηκε να κατατάξουν τις προτεραιότητές τους που σχετίζονται με τον κίνδυνο για το 2024, ένας στους πέντε ερωτηθέντες (22%) αναμένει ότι η ενοποίηση των καναλιών διανομής NDC θα έχει τη μεγαλύτερη προτεραιότητα από την εταιρεία του.

Οι περισσότεροι αγοραστές (71%) αισθάνονται έντονα ότι χρειάζονται ακόμα περισσότερες πληροφορίες και εκπαίδευση για το NDC και οι μισοί λένε ότι δεν έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν το NDC.

Σχεδόν οι μισοί (45%) πιστεύουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες πιέζουν τις κρατήσεις NDC πολύ γρήγορα και περισσότεροι πιστεύουν ότι οι μεσάζοντες τρίτων (36%) θα πρέπει να είναι έτοιμοι να χειριστούν και να εξυπηρετήσουν κρατήσεις NDC – από 29% τον Απρίλιο.

Ενώ το 32% των αγοραστών πιστεύει ότι η εταιρεία διαχείρισης ταξιδιών τους έχει καλή γνώση του NDC, σχεδόν οι μισοί (46%) πιστεύουν ότι το TMC τους δεν έχει επαρκείς πληροφορίες NDC ή δεν είναι σίγουροι (23%).

Οι περισσότεροι από τους 865 ενδιαφερόμενους του κλάδου που ερωτήθηκαν (84%) αναφέρουν ότι τα επαγγελματικά ταξίδια της εταιρείας τους φέτος είτε σε μεγάλο βαθμό (43%) είτε κυρίως (41%) ανέκαμψαν σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

Οι κρατήσεις για επαγγελματικά ταξίδια εσωτερικού ανέρχονται στο 76% – από 72% τον Απρίλιο. Οι διεθνείς κρατήσεις έφτασαν το 70% των επιπέδων τους για το 2019, από 63% πριν από έξι μήνες.

Οι δαπάνες για εγχώρια επαγγελματικά ταξίδια έφτασαν το 77% των επιπέδων πριν από την πανδημία, ενώ οι διεθνείς δαπάνες βρίσκονται στο 74% – από 74% και 66% αντίστοιχα από τον Απρίλιο.

Τα κορυφαία εμπόδια που επηρέασαν τα επαγγελματικά ταξίδια το 2023 περιλαμβάνουν τους εταιρικούς προϋπολογισμούς που συμβαδίζουν με τις αυξήσεις τιμών (69%), ανησυχίες για τον πληθωρισμό/ύφεση (63%) και τα γεωπολιτικά γεγονότα (44%). Οι προμηθευτές (67%) είναι πιο πιθανό από τους αγοραστές (59%) να λένε ότι οι ανησυχίες για τον πληθωρισμό/την ύφεση αποτελούν σημαντικό εμπόδιο.

Οι αγοραστές (44%) είναι πιο πιθανό από τους προμηθευτές (32%) να λένε ότι η διακοπή του ταξιδιού είναι σημαντικό εμπόδιο.

Ωστόσο, οι ερωτηθέντες γενικά λένε ότι οι διακοπές των ταξιδιών είχαν ελαφρώς έως μέτριο αντίκτυπο στην προθυμία των υπαλλήλων τους να ταξιδέψουν για επαγγελματικούς λόγους, με μόνο το 11% του μη εκτελεστικού προσωπικού και το 10% των εκτελεστικών υπαλλήλων να αναφέρουν ότι επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό.

Σε περιφερειακή βάση, οι ενδιαφερόμενοι στην Ευρώπη (54%) έχουν περισσότερες πιθανότητες από ό,τι στην Ασία-Ειρηνικό (23%), τη Λατινική Αμερική (23%) και τη Βόρεια Αμερική (12%) να αναφέρουν τις ανησυχίες για τις κλιματικές επιπτώσεις ως εμπόδιο.

Οι ερωτηθέντες στη Βόρεια Αμερική (32%) είναι πιο πιθανό από εκείνους στην Ευρώπη (20%) να αναφέρουν την πρόσληψη/διατήρηση εργατικού δυναμικούως σημαντικό εμπόδιο.

Περισσότερες συναντήσεις όλων των τύπων ήταν ο κανόνας φέτος. Οι αγοραστές ταξιδιών αναφέρουν αυξήσεις στους υπαλλήλους τους που παρακολουθούν αυτοπροσώπως συναντήσεις και συνέδρια (55%), πραγματοποιούν εικονικές συσκέψεις (52%), συνδυαστικά ταξίδια (50%) και επαγγελματικά ταξίδια «συνδέσμου» (πολλαπλών χρήσεων ή πολλαπλών προορισμών) (49 %) έναντι του 2022.

Η υβριδική εργασία κυριαρχεί στον τομέα των επαγγελματικών ταξιδιών, με το 68% των ενδιαφερόμενων μερών να δηλώνουν ότι είναι η τρέχουσα οργάνωση στην εταιρεία τους – αμετάβλητη από ένα χρόνο πριν.

Ο πιθανός αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στη βιομηχανία το επόμενο έτος παραμένει διχασμένος. Περίπου το ένα τρίτο (32%) όλων των ενδιαφερομένων είναι ενθουσιασμένοι με την τεχνητή νοημοσύνη, ενώ ένα άλλο τρίτο (33%) πιστεύουν ότι είναι πολύ νωρίς για να προβλέψουμε τον πλήρη αντίκτυπό της.

Ορισμένοι ταξιδιωτικοί αγοραστές το επόμενο έτος θεωρούν σημαντική την εφαρμογή εφαρμογών/εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης στο εταιρικό τους ταξιδιωτικό πρόγραμμα (34%), αλλά άλλοι λένε ότι είναι χαμηλή ή μη προτεραιότητα (37%).

Δύο στους πέντε (42%) όλων των ερωτηθέντων λένε ότι δεν έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ το ChatGPT ή άλλο εργαλείο δημιουργίας τεχνητής νοημοσύνης για εργασία, ενώ το ένα τρίτο (33%) λέει ότι το έχει χρησιμοποιήσει μόνο σπάνια.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της GBTA, Suzanne Neufang, δήλωσε:

«Με ορισμένες εξαιρέσεις, ως κλάδος, τα παγκόσμια επαγγελματικά ταξίδια συνέχισαν να ανακάμπτουν τον περασμένο χρόνο και έχουν κάνει μεγάλα βήματα για να επιστρέψουν στην επιχειρηματική δραστηριότητα ως συνήθως.

«Όπως περιγράφει η τελευταία μας δημοσκόπηση GBTA, αναμένονται συνεχείς προκλήσεις, αλλά υπάρχουν αισιόδοξοι δείκτες για ένα ακόμη ισχυρότερο έτος, καθώς οι οργανισμοί συνεχίζουν να αξιοποιούν τα επαγγελματικά ταξίδια και τις διαπροσωπικές συνδέσεις ως κρίσιμο μέρος της στρατηγικής τους για την επίτευξη σημαντικών και φιλόδοξων στόχοι.”