Τo Τourism Today εγκαινιάζει μια μεγάλη έρευνα με θέμα: «Αγροδιατροφή και τουρισμός στον καιρό του κορωνοϊού», σε μία προσπάθεια να μεταφέρει το στίγμα της εποχής και να αφουγκραστεί τις ανάγκες της αγοράς εν μέσω μιας υγειονομικής κρίσης, αλληλένδετης με μια οικονομική κρίση, κατά την οποία ο αγροδιατροφικός τομέας καλείται όχι απλά να επιβιώσει, αλλά και να διαδραματίσει ενδεχομένως έναν σημαντικό ρόλο στην επανεκκίνηση της οικονομίας.

Μέρος 6ο

Βαρβάρα Γιάρος,
Σύμβουλος εξαγωγών στην εταιρεία Bagora

Η Βαρβάρα Γιάρος, σύμβουλος εξαγωγών στη συμβουλευτική εταιρεία Bagora που προσφέρει ολοκληρωμένες λύσεις στον τομέα εμπορίου μεταξύ Πολωνίας και Ελλάδας, μιλά για τις ευκαιρίες που έχει αναδείξει η υγειονομική κρίση και επισημαίνει ότι ένα από τα «όπλα» απέναντι στις επιπτώσεις της πανδημίας είναι η ενίσχυση της παραγωγής βιολογικών προϊόντων.

  • Πόσο σας έχει επηρεάσει μέχρι στιγμής η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού;

Στον δικό μας τομέα η δουλειά μας γίνεται συνήθως εξ αποστάσεως οπότε δεν μας περιόρισε η πανδημία. Για τον λόγο ότι η ζωή μας έχει επιβραδυνθεί, αυτό μας έδωσε την δυνατότητα να βρούμε παραπάνω χρόνο και να συγκεντρωθούμε στα project και δραστηριότητες για τις οποίες δεν είχαμε ποτέ αρκετό χρόνο. Να σχεδιάσουμε προγράμματα εξαγωγικής δραστηριότητας και να βρούμε καινούριους υποψήφιους πελάτες στις χώρες που επιλέξαμε.

Το μεγαλύτερο αρνητικό της υπάρχουσας κατάστασης είναι ότι ακυρώθηκαν όλες οι εκθέσεις και συναντήσεις Β2Β σε όλο τον κόσμο που είχαμε σχεδιάσει για την προβολή των ελληνικών προϊόντων.

  • Μπορεί η διασύνδεση της αγροδιατροφής με τον τουρισμό να αποτελέσει ένα “όπλο” απέναντι στις επιπτώσεις της υγειονομικής κρίσης;

Ένα από τα «όπλα» που πιστεύω ότι υπάρχουν στην υπάρχουσα κατάσταση είναι να γίνουν αυξήσεις στην παραγωγή βιολογικών προϊόντων και γενικά σαν ανθρωπότητα να αρχίσουμε να νοιαζόμαστε περισσότερο για την υγεία μας και το περιβάλλον στο οποίο ζούμε. Ο κόσμος λόγω της κατάστασης έχει στραφεί στην υγιεινή διατροφή και προσέχει περισσότερο από πότε το τι βάζει στο πιάτο του. Το θέμα είναι αυτό να μας γίνει βίωμα και συνήθεια στην καθημερινότητα μας όχι μόνο στα πλαίσια απώλειας της υγείας μας. Αν γίνει αυτό, σίγουρα θα γίνουν πολλές αυξήσεις στον τομέα της παραγωγής των βιολογικών και υγιεινών προϊόντων .

  • Πώς βλέπετε την επόμενη ημέρα για τον κλάδο της αγροδιατροφής;

Η επόμενη μέρα θα είναι πολύ διαφορετική από όλες τις υπόλοιπες που έχουμε ζήσει μέχρι στιγμής… Θα πρέπει να προσαρμοστούμε στις καινούριες ανάγκες και συνθήκες της αγοράς. Καλό θα ήταν όλοι μας να δούμε ποιες είναι οι αλλαγές που μπορούμε να εφαρμόσουμε για να προσφέρουμε καλύτερα προϊόντα στους καταναλωτές με βάση τις σημερινές απαιτήσεις της αγοράς.

Αυτό που πιστεύω ότι θα βοηθούσε στην επόμενη μέρα είναι σαν ανθρωπότητα να σταματήσουμε να ζούμε μόνο μέσα από τον φόβο και την ανασφάλεια. Ο καθένας μας να ορίσει αξίες στην ζωή του όπως είναι η αγάπη και σεβασμός προς τον άλλον και την Γη που μας τρέφει και να αρχίσουμε να εκτιμάμε επιτέλους όλα τα όμορφα πράγματα που έχουμε στην ζωή μας.

  • Μπορεί η υγειονομική κρίση να λειτουργήσει ως ευκαιρία για την αγροδιατροφή;

Πάντα σε κάθε κρίση κρύβονται ευκαιρίες, το θέμα είναι να τις εντοπίσουμε. Αυτό που προσπαθούμε στην εταιρία μας είναι να δούμε και να προβλέψουμε πως θα είναι η «καινούρια πραγματικότητα» γιατί σίγουρα ο κόσμος δεν θα είναι ποτέ ίδιος όπως πριν. Πρέπει να προβλέψουμε σε ποιο κανάλι θα γίνονται οι πωλήσεις μας, ποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν στην παραγωγή και τη συσκευασία των προϊόντων και ποιες ανάγκες θα δημιουργήσει η «καινούρια πραγματικότητα» .