Σύνταξη: tourismtoday.gr

Αεροπορικές εταιρείες προτρέπουν την ολλανδική κυβέρνηση να «διασφαλίσει τη συνδεσιμότητα» από το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ καθώς προετοιμάζεται να επιβάλει ετήσιο ανώτατο όριο στις πτήσεις.

Η Ολλανδία πρόκειται να μειώσει τη χωρητικότητα στο Schiphol από 500.000 πτήσεις ετησίως σε 478.000 φέτος, ως μέτρο που έχει σχεδιαστεί για τη μείωση της ηχορύπανσης από τα αεροσκάφη.

Σε κοινή δήλωση, οι Αεροπορικές Εταιρείες Ευρώπης (A4E), η Ευρωπαϊκή Ενωση Περιφερειακών Αερογραμμών (ERA) και η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) υπογραμμίζουν ότι «θα παραμείνουν σταθερές στη δέσμευση τους για την προστασία της αεροπορικής συνδεσιμότητας».

Τόνισαν επίσης, ότι η μείωση των πτήσεων «δεν πρέπει να είναι ο στόχος» οποιασδήποτε πολιτικής για τη μείωση του θορύβου από τα αεροσκάφη και πως η αεροπορική βιομηχανία «προωθούσε ενεργά τη μείωση του θορύβου μέσω εκσυγχρονισμού του στόλου, βελτιωμένων επιχειρησιακών διαδικασιών και καινοτομίας».

«Οι αυθαίρετες περικοπές χωρητικότητας θα υπονομεύσουν επίσης περαιτέρω επενδύσεις σε πιο αθόρυβα, πιο οικονομικά αεροσκάφη», προσθέτουν.

Οι χώρες της ΕΕ υποχρεούνται να ακολουθούν τη διεθνώς αναγνωρισμένη «Ισορροπημένη Προσέγγιση» κατά την αξιολόγηση τυχόν μέτρων που αποσκοπούν στη μείωση των επιπτώσεων του θορύβου των αεροσκαφών.

Τον περασμένο μήνα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να περικόψει τις επιτρεπόμενες ετήσιες πτήσεις της Schiphol επειδή «ακολούθησε σε μεγάλο βαθμό τη σωστή διαδικασία».
Αν και η επιτροπή τόνισε επίσης «ορισμένες αδυναμίες» στην προσέγγιση της κυβέρνησης.

«Το σχέδιο αφορά μόνο την εμπορική αεροπορία, εξαιρώντας τη γενική και την επιχειρηματική αεροπορία από τα μέτρα, παρά τη συμβολή τους στον θόρυβο», ανέφερε η Κομισιόν.

«Επιπλέον, η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η Ολλανδία εξέτασε μόνο εν μέρει τη δυνατότητα ανανέωσης του στόλου για τη μείωση του θορύβου των αεροσκαφών».

Η Ουρανία Γεωργουτσάκου, διευθύνουσα σύμβουλος της A4E, επισήμανε πως «οι παρατηρήσεις της επιτροπής δεν μπορούν απλά να αγνοηθούν.

Στεκόμαστε δίπλα στα μέλη μας καθώς διερευνούν νομικές οδούς για να διασφαλίσουν ότι οι προσπάθειες μετριασμού του θορύβου είναι δίκαιες, αποτελεσματικές και αναλογικές».

Ο Montserrat Barriga, γενικός διευθυντής σε ERA, πρόσθεσε ότι «η μείωση του θορύβου πρέπει να είναι το επίκεντρο – όχι η περιττή μείωση των πτήσεων και οι περιορισμοί που έρχονται σε βάρος της συνδεσιμότητας.

Η ERA υποστηρίζει μια συνεργατική, βασισμένη σε στοιχεία προσέγγιση για την αντιμετώπιση των ανησυχιών σχετικά με το θόρυβο, αντί για μονομερείς περιορισμούς χωρητικότητας που διαταράσσουν τη συνδεσιμότητα και την Ενιαία Αγορά».