Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προειδοποίησε ότι η καθυστέρηση της επανεκκίνησης της αεροπορικής συνδεσιμότητας μέσω συνεχιζόμενων περιορισμών καραντίνας θέτει σε κίνδυνο 95.300 θέσεις εργασίας στο Ισραήλ και ζήτησε οικονομική βοήθεια για την αεροπορική βιομηχανία.

Η διακοπή των αεροπορικών ταξιδιών που προκλήθηκε από την κρίση COVID-19 σημαίνει ότι ο αριθμός επιβατών προς / από το Ισραήλ θα μειωθεί κατά 13 εκατομμύρια (55%) φέτος και τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών θα μειωθούν κατά 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Ο ευρύτερος αντίκτυπος στην οικονομία του Ισραήλ εκτιμάται σε περίπου 8,3 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.

Με τόσο μεγάλο αντίκτυπο στα οικονομικά των αεροπορικών εταιρειών, στην οικονομία και στην απασχόληση, είναι σημαντικό η κυβέρνηση να εξετάσει ένα πακέτο μέτρων για τη στήριξη αεροπορικών εταιρειών στο Ισραήλ.

Έχουμε δει τις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να παρέχουν διάφορες υποστήριξη, όπως:

Άμεση οικονομική βοήθεια

Παραδείγματα περιλαμβάνουν σημαντική βοήθεια από κυβερνήσεις στη Γαλλία, τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τη Σιγκαπούρη. Οι κυβερνήσεις πρέπει να αποφεύγουν τα δάνεια που τελικά αυξάνουν τα επίπεδα χρέους της βιομηχανίας. Άλλες επιλογές είναι η επιδότηση εγχώριων δραστηριοτήτων και παραίτηση από τέλη ελέγχου αεροπορικής και εναέριας κυκλοφορίας.

Επεκτάσεις σε επιδοτήσεις μισθών και μέτρα ελάφρυνσης της φορολογίας εταιρειών

Τα καθεστώτα επιδότησης των μισθών παρείχαν περίπου 35 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε ατέλεια για τις αεροπορικές εταιρείες. Η ελάφρυνση για εταιρικούς και έμμεσους φόρους, όπως ο ΦΠΑ, οι φόροι επιβατών ή οι φόροι καυσίμων, θα υποστήριζε την τόνωση της αγοράς.

Αποφυγή αυξήσεων χρεώσεων και τελών

Κατά τη διάρκεια της περιόδου επανεκκίνησης πρέπει να αποφευχθούν απότομες αυξήσεις των αερολιμένων και των αεροπορικών τελών, καθώς αυτό θα επηρεάσει σοβαρά τα οικονομικά των αεροπορικών εταιρειών και την ανάκαμψη της αγοράς. Ομοίως, οι κυβερνήσεις πρέπει να καλύψουν το κόστος των νέων υγειονομικών μέτρων που επιβάλλονται ως αποτέλεσμα του COVID-19.

Ενώ η οικονομική βοήθεια είναι σημαντική για τον κλάδο των αερομεταφορών, για την ευρύτερη οικονομία, είναι ζωτικής σημασίας η επανεκκίνηση της αεροπορικής σύνδεσης. Συνολικά, η αεροπορία υποστηρίζει 185.000 θέσεις εργασίας και το 5% του ΑΕΠ του Ισραήλ. Η συνεχιζόμενη διακοπή λειτουργίας του κλάδου θέτει σε κίνδυνο το ήμισυ αυτής της συνολικής συνεισφοράς.

Επομένως, είναι σημαντικό η ισραηλινή κυβέρνηση να εκπονήσει ένα σχέδιο για την εξάλειψη των μέτρων καραντίνας και την επανένταξη του έθνους στα παγκόσμια ταξίδια και εμπόριο.

Υπάρχουν καθιερωμένες βέλτιστες πρακτικές όπως ορίζεται από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) για την επανεκκίνηση της αεροπορίας που επιτυγχάνει τη σωστή ισορροπία μεταξύ της προστασίας της δημόσιας υγείας, ενώ επιτρέπει βιώσιμες αεροπορικές υπηρεσίες.

Τα μέτρα, συμπεριλαμβανομένου του πιο εμπεριστατωμένου και συχνού καθαρισμού, καθώς και η χρήση μάσκας προσώπου, μειώνουν περαιτέρω τον ήδη χαμηλό κίνδυνο μετάδοσης σε αεροπλάνα.

Άλλα μέτρα, όπως ο έλεγχος του αεροδρομίου, όπου απαιτείται, αποθάρρυνση των συμπτωματικών επιβατών από το ταξίδι και πρωτόκολλα ασφαλούς προορισμού, μπορούν επίσης να μειώσουν το ρόλο της αεροπορίας ως πιθανή πηγή διεθνούς επανεμφάνισης και να καταστήσουν την καραντίνα περιττή.