Σε ολική ανατροπή οδηγούνται τα αποτελέσματα του ΟΣΕ ! Και τούτο διότι στα 11 εκατ. ευρώ ανήλθαν τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤDA) του Οργανισμού το 2011, σύμφωνα με πληροφορίες, έναντι υψηλών ζημιών τα προηγούμενα έτη. Υπογραμμίζεται ότι τα προ τόκων φόρων και αποσβέσεων οικονομικά αποτελέσματα του ΟΣΕ είχαν ανέλθει σε ζημίες ύψους 247,7 εκατ. ευρώ το 2009 και 98,16 εκατ. ευρώ το 2010. Βέβαια στο θετικό αποτέλεσμα του Οργανισμό οφείλεται εν μέρει και στις μειωμένες δαπάνες μισθοδοσίας του έτους 2011 που ήταν μειωμένες κατά 37% σε σχέση με το 2010 και κατά 53% συγκριτικά με το 2009. Ειδικότερα οι δαπάνες μισθοδοσίας του ΟΣΕ έπεσαν στα 127,7 εκατ. ευρώ το 2011, σε 201,627 εκατ. ευρώ το 2010 και 269,7 εκατ. ευρώ το 2009.  

Επισημαίνεται ότι τα συγκεκριμένα αποτελέσματα απέχουν ακόμη από το επιχειρησιακό σχέδιο αναδιάρθρωσης των ελληνικών σιδηροδρόμων όμως για πρώτη φορά στην ιστορία του τα αποτελέσματα του ΟΣΕ εμφανίζουν θετικό πρόσημο. Μάλιστα μετά την απόσχιση της Διεύθυνσης Συντήρησης του Οργανισμού η οποία έχει ενταχθεί σε διαδικασία αποκρατικοποίησης από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου αναμένεται νέα βελτίωση των οικονομικών μεγεθών του ΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται ότι με τη ψήφιση του Ν. 3891/2010 περί αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και ανάπτυξης του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ άρχισε η υλοποίηση ενός μεγάλου προγράμματος αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ με στόχο τον εξορθολογισμό των δαπανών του και του ανθρωπίνου δυναμικού του καθώς και την οργανωτική του αναδιάρθρωση. Ήδη έχουν συντελεστεί:

•       Μείωση του Προσωπικού, μέσω της μεταφοράς του σε άλλους φορείς του Δημοσίου (974 άτομα) και λόγω συνταξιοδοτήσεων (475 άτομα), από 3.882 σε 2.433.

•       Ο νέος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του ΟΣΕ

•       Η Έγκριση Επιχειρησιακών Σχεδίων για το διάστημα 2011-2013, με στρατηγικούς στόχους:
–       Την Οικονομική Βιωσιμότητα
–       Την Βελτίωση ποιότητας στη διαχείριση της υποδομής και της κυκλοφορίας
–       Την Βελτίωση της Εσωτερικής Αποδοτικότητας και των Επιχειρησιακών Διαδικασιών
–       Την Εκπλήρωση Κανονιστικών Απαιτήσεων για την Απελευθέρωση της Σιδηροδρομικής Αγοράς
•       Έχει επιτευχθεί πλήρης διαχωρισμός και λειτουργική ανεξαρτησία Ο.Σ.Ε. – ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
•       Έχει δημιουργηθεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Χάρης Ντιγριντάκης