Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Κύπρος βάζει στην κορυφή της στρατηγικής της ατζέντας ένα ευρύτερο τουριστικό χαρτοφυλάκιο και ένα πιο διαφοροποιημένο φάσμα αγορών πηγών.
Ο προορισμός στοχεύει να καλύψει το μεγάλο κενό που αφήνουν οι Ρώσοι και οι Ουκρανοί που λείπουν με περισσότερους επισκέπτες από τη Γερμανία και άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης.
Πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, οι δύο πλευρές στη σύγκρουση αποτελούσαν σημαντικές αγορές πηγής για το νησί της Μεσογείου.
Περίπου το 30% των τεσσάρων εκατομμυρίων τουριστών που ήρθαν το 2019 ήταν από τη Ρωσία και την Ουκρανία.
Τώρα απουσιάζουν λόγω διεθνών κυρώσεων στη χώρα επιτιθέμενη και επειδή οι διακοπές είναι αδύνατες για τους περισσότερους Ουκρανούς επί του παρόντος. Η Κύπρος κατέγραψε περίπου 3,2 εκατομμύρια παραθεριστές το 2022.
Γερμανική προσφορά ρεκόρ
Τώρα η Κύπρος κοιτάζει δυτικά και δεν αποτελεί έκπληξη ότι εστιάζει στην προσέλκυση περισσότερων τουριστών από τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη εξερχόμενη αγορά της ηπείρου.
Πέρυσι, σχεδόν 170.000 Γερμανοί ταξίδεψαν στο νησί, όσοι και το 2019. Ο αριθμός ρεκόρ ήταν 190.000 το 2018.
Ο νέος υπουργός Τουρισμού Κώστας Κουμής, θέλει να σημειώσει νέο ρεκόρ φέτος.
«Φέτος θέλουμε να προσεγγίσουμε περισσότερους από 200.000 Γερμανούς επισκέπτες, είπε.
Δεν είχαμε ποτέ περισσότερους από 200.000 Γερμανούς καλεσμένους, φέτος θέλουμε να τα καταφέρουμε».
Ευρύτερη γκάμα προσφορών
Ο κ. Κουμής εναποθέτει τις ελπίδες του σε ένα ευρύτερο φάσμα τουριστικών προσφορών και δραστηριοτήτων προκειμένου να προσελκύσει Γερμανούς που ενδιαφέρονται για δραστήριες διακοπές, τη φύση και τον πολιτισμό.
Αν και αυτό μοιάζει με τις στρατηγικές άλλων προορισμών στην Ανατολική Μεσόγειο, ο υπουργός υποστήριξε ότι «έχουμε τις καλύτερες συνθήκες στην Κύπρο, ειδικά για τον αθλητικό τουρισμό».
Για παράδειγμα, η ποικιλόμορφη ακτογραμμή και το ορεινό εσωτερικό του νησιού είναι ελκυστικά τόσο για πεζοπόρους όσο και για ποδηλάτες διαφορετικών ειδών. Επιπλέον, οι μικρές πόλεις και τα χωριά προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα αυθεντικών εμπειριών και τοπικής κουζίνας.
Επιπλέον, ο κ. Κουμής θέλει να επεκτείνει περαιτέρω ειδικές μορφές τουρισμού, όπως συνέδρια και εκδηλώσεις (MICE).
Νέο μάρκετινγκ
Η εποχή της Κύπρου ως καθαρού προορισμού για ήλιο και παραλία είχε ήδη κηρυχτεί τελειωμένη από τον προκάτοχο του υπουργού Σάββα Περδίο το 2021.
Ταυτόχρονα, μια στυλιζαρισμένη καρδιά αντικατέστησε το παλιό λογότυπο με την Αφροδίτη, την παραλία και τον ήλιο.
Ένα άλλο θέμα στην καρδιά του υπουργού είναι η προώθηση της βιωσιμότητας.
«Πολλά ξενοδοχεία στο νησί είναι ήδη εντελώς απαλλαγμένα από πλαστικά», είπε ο υπουργός Τουρισμού.
Στόχος είναι να επεκταθεί σε όλα τα ξενοδοχεία. Ο κ. Κουμής θέλει επίσης να κάνει τους ξενοδόχους να ενδιαφέρονται περισσότερο για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είτε ηλιακή είτε αιολική.