της Εύας Οικονομάκη

Στη 16η θέση ανάμεσα σε 42 χώρες που εξετάζει το Eurocontrol κατατάσσεται η Ελλάδα σε επίπεδο αριθμού πτήσεων (αφίξεις και αναχωρήσεις). Με βάση τα στοιχεία του Eurocontrol, ο αριθμός των πτήσεων χθες, 18 Νοεμβρίου, στην Ελλάδα ανήλθε σε 253 από 586 την αντίστοιχη ημέρα του 2019.

Στην πρώτη βρέθηκε η Γερμανία με 1.853 πτήσεις και ακολούθησαν η Γαλλία με 1.410 πτήσεις και η Τουρκία με 1.173 πτήσεις. Την πεντάδα συμπλήρωσαν το ηνωμένο Βασίλειο στην τέταρτη θέση και η Ισπανία με 1.092 και 1.089 πτήσεις αντίστοιχα.

Πού βρίσκεται η Αθήνα

Αντίστοιχα, στην 11η θέση βρίσκεται ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» (ΔΑΑ) ανάμεσα σε 32 διεθνή αεροδρόμια σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol, ο αριθμός των πτήσεων στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας ανήλθε χθες, 18 Νοεμβρίου, σε 165, όταν την αντίστοιχη ημέρα του 2019 ο ίδιος αριθμός έφτασε στις 452 πτήσεις, με την εβδομαδιαία πτώση σε επίπεδο κίνησης να αγγίζει το 62% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Μάλιστα, την περίοδο 9-15 Νοεμβρίου η πτώση της αεροπορικής κίνησης στην Αθήνα ανήλθε σε 57% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, όπως αποτυπώνεται σε έρευνα του Eurocontrol.

Στην πρώτη θέση βρίσκεται το Διεθνές Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης με 491 πτήσεις και ακολουθεί το αεροδρόμιο του Άμστερνταμ με 467 πτήσεις, με εκείνο το Διεθνές Αεροδρόμιο του Παρισιού «Σαρλ ντε Γκωλ» με 397 πτήσεις να συμπληρώνει την τριάδα.

Αυτή είναι η πρώτη δεκάδα

  • Διεθνές Αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης 491
  • Άμστερνταμ 467
  • Διεθνές Αεροδρόμιο του Παρισιού «Σαρλ ντε Γκωλ» 397
  • Φρανκφούρτη 392
  • Διεθνές Αεροδρόμιο Μαδρίτης «Μπαράχας» 357
  • Διεθνές Αεροδρόμιο Χίθροου, Λονδίνο 303
  • Αεροδρόμιο Γκαρντεμέν, Όσλο 277
  • Μόναχο 183
  • Διεθνές Αεροδρόμιο Αρλάντα, Στοκχόλμη 175
  • Βιέννη 175

Την τελευταία θέση καταλαμβάνει το αεροδρόμιο του Γκάτγουικ στο Λονδίνο, το οποίο χθες, 18 Νοεμβρίου, κατέγραψε μόνο 29 πτήσεις.

Την ίδια στιγμή, ο Χένρι Χολολέι, γενικός διευθυντής Κινητικότητας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, επισημαίνει ότι η τρέχουσα υγειονομική κρίση μπορεί να αποτελέσει μια ευκαιρία για να καταστεί ο κλάδος των αερομεταφορών πιο ανθεκτικός, πιο βιώσιμος και πιο ανταγωνιστικός.