Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η ελκυστικότητα της Γαλλίας για τους διεθνείς ταξιδιώτες επιβεβαιώνεται με την μέση αύξηση από 15% έως 20% στις ταξιδιωτικές προθέσεις τους επόμενους μήνες και τις προκαταβολές στις κρατήσεις.

Ο γαλλικός τουριστικός τομέας έχει δείξει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα από τους Ευρωπαίους γείτονες και ανταγωνιστές της χώρας, όπως αποκαλύπτουν τα στοιχεία Απριλίου των ADN Tourisme και Atout France.

Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου 2022, η Γαλλία είναι ο προτιμώμενος ευρωπαϊκός προορισμός για Αμερικανούς, Βέλγους, Ισπανούς και Ιταλούς ταξιδιώτες.

Από τις αρχές του 2022 σημειώνεται μία βελτιωμένη κατάσταση του γαλλικού τουριστικού τομέα.
Οι διεθνείς ροές βελτιώνονται μήνα με τον μήνα και πλησιάζουν τα προ κρίσης επίπεδα.

Τους δύο πρώτους μήνες του έτους, οι διεθνείς εισπράξεις εξακολουθούσαν να είναι μπροστά από την Ισπανία, η οποία ωστόσο γνωρίζει σημαντική ανάκαμψη.

Τον Φεβρουάριο του 2022, οι διεθνείς τουριστικές εισπράξεις στη Γαλλία παρουσίασαν μείωση 8,2% σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2019, σύμφωνα με το INSEE.

Οι τουρίστες επιστρέφουν στη Γαλλία, αλλά κάποιοι αγνοούνται. Όπως από την Κίνα λόγω COVID και την Ρωσία λόγω πολέμου. Αυτό επιβραδύνει την ανάκαμψη που βρίσκεται σε εξέλιξη τόσο στην πρωτεύουσα, όσο και στην Κυανή Ακτή.

Στη Γαλλική Ριβιέρα, δεκάδες γιοτ είναι αγκυροβολημένα και αποκλεισμένα στο λιμάνι του Beaulieu-sur-Mer στη νοτιοανατολική Γαλλία, στην ακτή της Μεσογείου.
Σε κανονικές συνθήκες το ένα στα τρία γιοτ νοικιάζονταν από Ρώσους, αλλά πλέον δεν υπάρχουν κρατήσεις.
Αυτή η απουσία και οι οικονομικές απώλειες είναι δύσκολο να αντισταθμιστούν σύμφωνα με τους επαγγελματίες.

Η εγχώρια τουριστική αγορά

Ωστόσο, η Γαλλία μπορεί να βασιστεί στην εγχώρια τουριστική αγορά που μπορεί να αντισταθμίσει επωφελώς την απουσία ορισμένων ξένων τουριστών, ιδίως αυτών των μακρινών αποστάσεων.

Αυτό αντικατοπτρίζεται στον αριθμό των διανυκτερεύσεων, οι οποίες ήταν κοντά στα επίπεδα του 2019 για τους δύο πρώτους μήνες του έτους.

Η αγορά βραχυπρόθεσμης ενοικίασης ανακάμπτει τόσο από άποψη προσφοράς όσο και από άποψη ζήτησης.

Αυτός ο τύπος καταλυμάτων είναι πολύ δημοφιλής σε ένα πελατολόγιο που έχει εγκαταλείψει συλλογικά καταλύματα, όπως τα ξενοδοχεία.

Είναι επίσης μια σημαντική προσφορά σε προορισμούς που είναι δημοφιλείς στους ταξιδιώτες αναψυχής, όπως βουνά και εξοχή.

Ο επιχειρηματικός τουρισμός εξακολουθεί να παραπαίει

Λόγω των αδύναμων αποτελεσμάτων για τον επιχειρηματικό τουρισμό, τα αποτελέσματα της ξενοδοχειακής βιομηχανίας εξακολουθούν να είναι μειωμένα σε σχέση με τα έτη πριν από την κρίση.

Ωστόσο, σημειώθηκε σημαντική βελτίωση το πρώτο τρίμηνο, με τη διαφορά πληρότητας να μειώνεται κάθε μήνα.
Αυτό δικαιολογεί την αύξηση των μέσων τιμών και διασφαλίζει την επιστροφή του RevPAR στα προ κρίσης επίπεδα.

Πιο έντονα επηρεασμένη από τον επιχειρηματικό τουρισμό και τους διεθνείς πελάτες μεγάλων αποστάσεων, η ξενοδοχειακή βιομηχανία στην περιοχή του Παρισιού εξακολουθεί να βρίσκεται σε πτώση σε σύγκριση με την κατάσταση σε άλλες περιοχές.

Η επιστροφή πελατών από ευρωπαϊκές χώρες ή από την Αμερική είναι προς όφελος του Παρισιού, ενώ αυτό δεν ισχύει ακόμη για την υπόλοιπη ξενοδοχειακή βιομηχανία στο Île-de-France.

Ασφάλεια και πληθωρισμός, δύο απειλές για την ανάκαμψη

Η επιρροή του πολέμου στην Ουκρανία στον γαλλικό τουρισμό δεν έγινε αισθητή στις αρχές του έτους. Ωστόσο θα γίνει πιο εμφανής όσο πλησιάζουν οι καλοκαιρινές διακοπές, με τους ξένους πελάτες να αμφισβητούν τα ζητήματα ασφάλειας.

Επιπλέον, οι υψηλότερες τιμές του πετρελαίου θα έχουν επιπτώσεις στην τιμή των χερσαίων και αεροπορικών μεταφορών.
Ο επιταχυνόμενος πληθωρισμός θα έχει επίσης αντίκτυπο στην αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών καθώς και στους λειτουργικούς λογαριασμούς των εταιρειών.

Στη Γαλλία, τα ζητήματα των τιμών και του κόστους σε πληθωριστικό πλαίσιο -που ενισχύονται από τις δυσκολίες προσλήψεων σε ορισμένους τουριστικούς τομείς- σημαίνει ότι η θέση ποιότητας-τιμής πρέπει να παρακολουθείται τη στιγμή που οι ανταγωνιστικοί προορισμοί ανακάμπτουν.

Τα καλά νέα είναι ότι η επιθυμία για ταξίδια παραμένει υψηλή σύμφωνα με τα δεδομένα για τις ταξιδιωτικές προθέσεις.

Ωστόσο, οι κρατήσεις έχουν αυξηθεί σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Σε ανταγωνιστικό επίπεδο, η ζήτηση για θαλάσσιους και ηλιόλουστους προορισμούς ωφελεί ιδιαίτερα την Ισπανία και τους προορισμούς γύρω από τη Μεσόγειο.

Η Γαλλία διατήρησε την ηγετική της θέση όσον αφορά τα διεθνή έσοδα το τελευταίο τρίμηνο του 2021 και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους συνολικά με μερίδιο αγοράς 17,7% εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά υπήρξε μια πολύ ισχυρή ανάκαμψη στην Ισπανία, η οποία για άλλη μια φορά επωφελήθηκε από τη χαμηλή κόστος αεροπορικών ταξιδιών από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία και τη Σκανδιναβία.
Η Ιταλία βρίσκεται επίσης σε μια πολύ δυναμική πορεία ανάκαμψης.