Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι πτήσεις για υπερατλαντικά ταξίδια αυτό το καλοκαίρι θα ξεπεράσουν τα προ την πανδημία επίπεδα, όπως αποκαλύπτουν στοιχεία της OAG.

Οι οκτώ από τις δέκα κορυφαίες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων έχουν αυξημένο αριθμό πτήσεων το καλοκαίρι του 2023 -σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019- και το 60% αυτών είναι υπερατλαντικά δρομολόγια.

  • Το Χίθροου του Λονδίνου προς το αεροδρόμιο Τζον Φ. Κένεντι σε Νέα Υόρκη αναμένεται να είναι η πιο πολυσύχναστη διαδρομή. Θα έχει 9.392 πτήσεις σε λειτουργία καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, στο +13,6% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.
  • Το δρομολόγιο μεταξύ Χίθροου και του διεθνούς αεροδρομίου του Λος Άντζελες θα είναι το δεύτερο πιο ενεργό. Έχει 5.109 πτήσεις και αύξηση 37% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2019.
  • Η διαδρομή μεταξύ του αεροδρομίου Σαρλ ντε Γκωλ στο Παρίσι και της Νέας Υόρκης Τζον Φ. Κένεντι (JFK), θα δει τη μεγαλύτερη αύξηση στη συχνότητα πτήσεων, με 45,2% περισσότερες πτήσεις (4.686) από ό,τι το 2019.

Σε ποιους προορισμούς έχει επιπλέον πτήσεις από/προς Χίθροου

  • Στο διεθνές αεροδρόμιο Νιούαρκ Λίμπερτι (με 4.000 πτήσεις που αντιπροσωπεύουν αύξηση 20,3%).
  • Στο αεροδρόμιο του Ντουμπάι (με 3.936 πτήσεις που αντιπροσωπεύουν αύξηση 15,2%).
  • Στο αεροδρόμιο Βοστόνη Λόγκαν  (με 3.436 πτήσεις που αντιπροσωπεύουν, στο +18,6%).
  • Οι συνδέσεις μεγάλων αποστάσεων μεταξύ Σιγκαπούρης και Σίδνεϊ θα αυξηθούν 8,3% σε 3.657 πτήσεις.

Αντίθετα, τα δρομολόγια μεταξύ Σιγκαπούρης και Μελβούρνης και του διεθνούς αεροδρομίου Χίθροου και Σικάγο Ο’ Χάρα θα δουν τους αριθμούς πτήσεων να πέφτουν ακριβώς κάτω από τα επίπεδα του 2019, με μείωση 1,3% και 2,2%, αντίστοιχα.

Ινδία, Κίνα και το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου

Η OAG επισήμανε επίσης την Ινδία ως «καυτό σημείο» ανάπτυξης μεγάλων αποστάσεων. Η Air India έβαλε πρόσφατα επιπλέον δρομολόγια στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ έχει σχέδια δυναμικής επέκτασης του δικτύου της.

Στην Κίνα, η συνδεσιμότητα μεγάλων αποστάσεων παραμένει «πραγματικό ζήτημα», σύμφωνα με την OAG.
Η καθυστερημένη άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών από τη χώρα εμπόδισε τις αεροπορικές εταιρείες να προγραμματίσουν πτήσεις.
Το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου έχει επιδεινώσει την κατάσταση για τους Ευρωπαίους αερομεταφορείς. Σύμφωνα με την OAG, 21 αεροπορικές εταιρείες που εκτελούσαν δρομολόγια μεγάλων αποστάσεων από και προς την Κίνα δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στην αγορά.