Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η μέγιστη χωρητικότητα του Eurostar είναι 30% χαμηλότερη από ό,τι πριν από το Brexit, λόγω των πρόσθετων συνοριακών ελέγχων που απαιτούνται για τους Βρετανούς ταξιδιώτες.

Ο φορέας τρένων αντιμετωπίζει επίσης μοναδικές στα χρονικά του οικονομικές επιπτώσεις ως αποτέλεσμα της πανδημίας, ενώ κάνει «αγώνα δρόμου» για την πρόσληψη μηχανικών.

Σχολιάζοντας τους συνοριακούς ελέγχους μετά το Brexit, ο Jacques Damas διευθύνων σύμβουλος της Eurostar, επισημαίνει πώς «με δεδομένο ότι περίπου το 40% των επιβατών είναι υπήκοοι του Ηνωμένου Βασιλείου, αυτό είχε ως αποτέλεσμα σημαντική αύξηση των χρόνων επεξεργασίας στους σταθμούς.

Η σφράγιση των βρετανικών διαβατηρίων από την ηπειρωτική αστυνομία προσθέτει τουλάχιστον 15 δευτερόλεπτα στους χρόνους διέλευσης των συνόρων μεμονωμένων επιβατών».

Κλείσιμο διεθνών σταθμών και διακοπή δρομολογίων

Η Eurostar προχώρησε στο κλείσιμο διεθνών σταθμών στην Αγγλία σε Ebbsfleet και Ashford, ενώ δεν θα εξυπηρετεί το Λονδίνο με την Disneyland στο Παρίσι από το επόμενο καλοκαίρι.

Σχετικά με τις περικοπές ο Jacques Damas τονίζει σε επιστολή του στον Huw Merriman πρόεδρο της επιτροπής Μεταφορών ότι «παρά την επιστροφή στα ταξίδια, η Eurostar δεν μπορεί επί του παρόντος να ακολουθήσει μια στρατηγική όγκου και ανάπτυξης.»

Όπως εξηγεί «οι υπηρεσίες πρέπει να επικεντρωθούν στις βασικές διαδρομές που έχουν τη μέγιστη συνεισφορά ανά τρένο και να αυξηθούν οι τιμές στους πελάτες».

Ο Huw Merriman ανέφερε στο Twitter ότι «ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurostar, Jacques Damas, απάντησε ευγενικά στο αίτημα μου για πληροφορίες σχετικά με το κλείσιμο των υπηρεσιών #Ebbsfleet, #Ashford και #DisneylandParis. Καθορίζει επίσης άλλες προκλήσεις που επηρεάζουν τη βασική υπηρεσία».

Και υποσχέθηκε ότι η επιτροπή Μεταφορών θα γράψει στον νέο Υπουργό και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων για παρατηρήσεις και παρεμβάσεις για την υποστήριξη του Eurostar, το οποίο χαρακτήρισε «ένα ζωτικό γρανάζι στο σύστημα μεταφορών μας»

Η μέγιστη χωρητικότητα -30% από ό,τι πριν από το Brexit

Ο Jacques Damas είπε ότι η Eurostar έχει λάβει μέτρα για να βοηθήσει την κατάσταση, αλλά πρόσθεσε ότι «όπως έχουν τα πράγματα, η μέγιστη χωρητικότητα μέσω των σταθμών είναι περίπου 30% χαμηλότερη από ό,τι πριν από το Brexit.

Το St Pancras μπορεί επί του παρόντος να διεκπεραιώσει το πολύ 1.500 επιβάτες την ώρα έναντι 2.200 το 2019.

Η Eurostar έχει περιορισμένη χωρητικότητα τρένων και μείωσε σημαντικά το χρονοδιάγραμμα της από τα επίπεδα του 2019.
Η υπηρεσία δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην «υψηλή ζήτηση» σε βασικές διαδρομές που συνδέουν τις πρωτεύουσες.

Η Eurostar δεν έλαβε κανένα δάνειο με κρατική υποστήριξη για την πανδημία

Η πανδημία μείωσε τα έσοδα κατά 95% για 15 μήνες το 2020-21 και η υπηρεσία «χτυπήθηκε σκληρά» από το κύμα Omicron τον Δεκέμβριο του 2021 και στις αρχές του 2022, με περαιτέρω αντίκτυπο τουλάχιστον 50 εκατομμυρίων λιρών.

Σε αντίθεση με τις κρατικές ενισχύσεις ύψους 7 δις λιρών που δόθηκε στους ανταγωνιστές των αεροπορικών εταιρειών μας, η Eurostar δεν έλαβε κανένα δάνειο με κρατική υποστήριξη.

Ταυτόχρονα η επιχείρηση αντιμετωπίζει σχεδόν 100 εκατομμύρια σε αυξημένες πληθωριστικές πιέσεις».

Περιγράφοντας το πρόβλημα με την πρόσληψη 40 μηχανικών, επεσήμανε πώς «η Eurostar δεν απέλυσε κανένα επιχειρησιακό προσωπικό κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά δυσκολευόμασταν να αντικαταστήσουμε αυτούς που έφυγαν. Κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα χάσμα αριθμών και δεξιοτήτων».

Επισήμανε επίσης την «αβεβαιότητα» σχετικά με το Σύστημα Είσοδος της ΕΕ, το οποίο πρόκειται να ξεκινήσει το 2023, καθώς και άλλες προκλήσεις όπως η ενεργειακή κρίση και οι νέες συνήθειες εργασίας από το σπίτι.