Τα χειρότερα μαλλιοτραβήγματα ever… για τη Black Friday
Με το βλέμμα στην αύξηση των πωλήσεών τους οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου της Ευρώπης σήμερα, καθώς η «Μαύρη Παρασκευή» έχει αναχθεί σε ένα πραγματικό crash test για την καταναλωτική εμπιστοσύνη ολόκληρης της ηπείρου.
Στη Βρετανία, τα καταστήματα λιανικής τον Οκτώβριο που δέχθηκαν το μεγαλύτερο πλήγμα στους όγκους πωλήσεων εδώ και 4,5 χρόνια, έχουν εναποθέσει μεγάλες προσδοκίες στις σημερινές εκπτώσεις για να κάνουν τους πελάτες, που πιέζονται λόγω του υψηλού πληθωρισμού και των περιορισμένων αυξήσεων στους μισθούς, να ξοδέψουν ξανά.
Ο θεσμός αυτός που ξεκίνησε στη Βρετανία επικεντρώνοντας στα ηλεκτρονικά αγαθά, γίνεται κυρίως διαδικτυακά από το 2014, καθώς εκείνη τη χρονιά είχε αμαυρωθεί από ένα απίστευτο χάος στα καταστήματα.
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών GlobalData οι δαπάνες για την εκπτωτική περίοδο της Black Friday στη Βρετανία -α από τις 20 έως τις 27 Νοεμβρίου – θα αυξηθούν κατά 3,8% σε ετήσια βάση, στα 10,1 δισ. στερλίνες.
Στη Γερμανία, οι προώθηση των πωλήσεων κατά τη Black Friday και τη Cyber Monday αναμένεται να προσθέσουν γύρω στο 1,7 δισ. ευρώ στα έσοδα των λιανεμπόρων, περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα της HDE.
Όπως αναφέρει, το 16% των Γερμανών καταναλωτών επωφελήθηκαν από τις εκπτώσεις της Black Friday πέρυσι, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο πάνω από 170 ευρώ κατ’ άτομο.
Στη Γαλλία, περίπου 8 εκατ. καταναλωτές αναμένεται να βγουν για ψώνια μέχρι και τη Δευτέρα. Αυτό μεταφράζεται σε προσδοκώμενα έσοδα περί τα 945 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με έρευνα της Kantar TNS για λογαριασμό της αμερικανικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου eBay.
Αυξανόμενο ενδιαφέρον για τη Black Friday εκδηλώνεται και στην Ιταλία. Φέτος, όλες οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής διαφημίζουν τις εκπτώσεις, ενώ το ιταλικό πολυκατάστημα La Rinascente θα παραμείνει ανοιχτό ως τα μεσάνυχτα της Παρασκευής, διαφημίζοντας εκπτώσεις έως και 50%.
Στην Ισπανία, όπου παραδοσιακά ανταλλάσσονται δώρα την ημέρα των Θεοφανίων στις 6 Ιανουαρίου, δεν υπάρχει και μεγάλος ενθουσιασμός για τον θεσμό της Black Friday.
Μόλις το 22% των Ισπανών σκοπεύουν να βγουν για αγορές την Black Friday ή την Cyber Monday φέτος, σύμφωνα με έρευνα της Metroscopia για λογαριασμό της El Pais.