O ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας Πάνος Παλαιολόγος μιλά στον ΕΤ της Κυριακής

Του Χάρη Ντιγριντάκη

Κλειδοκράτορας της επιτυχούς λειτουργίας 120 boutique ξενοδοχείων, ανοίγει τα φτερά του και στην βαλκανική με τη διαχείριση 2 ξενοδοχείων στην Σερβία. Σηματωρός των εταιρειών διαχείρισης ξενοδοχείων και απόφοιτος της διεθνώς αναγνωρισμένης σχολής Ξενοδοχειακής Διοίκησης IHTTI (International Hotel & Tourism Training Institute) στο Neuchatel της Ελβετίας, έχει αναλάβει πολλές και ποικίλες λειτουργικές θέσεις σε ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα και την Αγγλία, όπου και ολοκλήρωσε επιτυχώς την εκπαίδευσή του στα φημισμένα ξενοδοχεία Claridges και Duke’s του Λονδίνου.

Η εμπειρία του Πάνου Παλαιολόγου στον ξενοδοχειακό κλάδο ξεκινάει πριν από 20 χρόνια περίπου με επιστέγασμα τη ραγδαία ανέλιξη της HotelBrain της οποίας διατελεί και πρόεδρος. Η διαδρομή του μόνο τυχαία δεν είναι δεδομένου ότι το 2012 εξελέγη μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του διεθνώς αναγνωρισμένου οργανισμού Small Luxury Hotels of the World. Στη συνέντευξη του στον ΕΤ της Κυριακής ο ιδρυτής της HotelBrain σκιαγραφεί τα επόμενα επιχειρηματικά του βήματα.  

Τι σηματοδοτεί η επέκταση της HotelBrain σε Σερβία-Μαυροβούνιo;

Η ίδρυση της HotelBrain Serbia & Montenegro εγκαινιάζει ταυτόχρονα την είσοδο της εταιρείας μας στα Βαλκάνια, μία περιοχή με την οποία διαθέτουμε πολλά κοινά τόσο στην νοοτροπία, όσο και στον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την έννοια της φιλοξενίας. Πρόκειται για μια σημαντική στιγμή στην πορεία μας ως εταιρεία, καθώς επιβεβαιώνει ότι το καινοτόμο μοντέλο μας στην διαχείριση ξενοδοχείων μπορεί και έχει αποτελεσματική εφαρμογή και σε άλλες χώρες εκτός Ελλάδας. Η επιβεβαίωση αυτή μας γεμίζει δύναμη και αυτοπεποίθηση ώστε να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε. Το γεγονός, από την άλλη, ότι η ελληνική τεχνογνωσία στον τομέα του Τουρισμού έχει πλέον αγγίξει τόσο υψηλά επίπεδα αρτιότητας, ώστε να μπορεί να αποτελεί εξαγώγιμο προϊόν, μας κάνει ιδιαίτερα υπερήφανους.

Υπάρχουν σκέψεις και για άλλη βαλκανική χώρα;

Με τη HotelBrain Serbia & Montenegro στοχεύουμε κατ’ αρχάς στις δύο χώρες της Σερβίας και του Μαυροβουνίου, ενώ στα άμεσα σχέδιά μας είναι η έναρξη διεργασιών για την είσοδό μας στην Κροατία. Στο σημείο όμως αυτό θέλω να αναφερθώ σε κάτι που λέω πάντα και αποτελεί θεμελιώδη αρχή της εταιρείας μας, ότι δηλαδή ποτέ δεν προχωρούμε σε νέα επέκταση, αν πρώτα δεν ισχυροποιήσουμε την παρουσία μας στις χώρες που δραστηριοποιούμαστε ήδη.

Γιατί μια ξενοδοχειακή μονάδα επιλέγει να συνεργαστεί με την HotelBrain;

Η  HotelBrain απευθύνεται κυρίως σε ανεξάρτητες οικογενειακές ξενοδοχειακές μονάδες, επιχειρήσεις δηλαδή που μέσω του ολοκληρωμένου και αποτελεσματικού πακέτου διαχείρισης που προσφέρουμε, θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τις σύγχρονες τάσεις και την σύγχρονη τεχνολογία, να βελτιώσουν την ποιότητα των υπηρεσιών τους, να μεγιστοποιήσουν τα έσοδά τους και τελικά να καταφέρουν να σταθούν διεθνώς ως τουριστικό προϊόν.

Ποιο το προφίλ της HotelBrain σήμερα;

Η HotelBrain σήμερα διαχειρίζεται περισσότερες από 120 ξενοδοχειακές μονάδες σε περισσότερους από 38 προορισμούς σε 6 χώρες. Πρόκειται για μία από τις πλέον ταχύτατα αναπτυσσόμενες ελληνικές εταιρείες με διεθνείς πιστοποιήσεις και βραβεύσεις, όπως η πιο πρόσφατη (τον περασμένο Σεπτέμβριο) διάκρισή μας στα World Travel Awards ως η Κορυφαία Εταιρεία Διαχείρισης Ξενοδοχείων στην Ευρώπη.  

Πώς δύναται στην Ελλάδα να έχει μειωθεί το μέσο έσοδο ανά τουρίστα; Υπήρξε τόσο το 2014 που πανηγυρίζαμε για ρεκόρ αφίξεων και υπάρχει και το 2015

Το φαινόμενο αυτό υπάρχει πράγματι, αλλά εξηγείται εύκολα αν λάβει κανείς υπόψη του ότι η οικονομική κρίση δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, αλλά τις περισσότερες χώρες της Ευρώπης, αρκετές εκ των οποίων αποτελούν και τις κλασικές αγορές για τη χώρα μας. Ο Ευρωπαίος τουρίστας είναι πλέον πολύ προσεκτικός στο τι θα ξοδέψει. Νομίζω όμως ότι το φαινόμενο αυτό αφορά περισσότερο τις πολύ μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, καθώς στην περίπτωση των boutique ξενοδοχείων, τουλάχιστον αυτών που διαχειριζόμαστε, και τις δύο χρονιές στις οποίες αναφέρεστε είχαμε αντίστοιχη αισθητή αύξηση τόσο στις κρατήσεις όσο και στο μέσο έσοδο. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι σύμφωνα με τα στοιχεία μας, το 2015 καταγράψαμε στα διαχειριζόμενά μας ξενοδοχεία αύξηση των κρατήσεων που αγγίζει σε μέσο όρο το 20% σε σχέση με την περσινή χρονιά και αντίστοιχες αυξήσεις στη Μέση Τιμή Δωματίου.

Στην Σαντορίνη που δραστηριοποιείστε “βάλανε πλώρη” για επιμήκυνση της τουριστικής σαιζόν. Συμμετέχετε σε αυτή την προσπάθεια και αν ναι ποια είναι η μαγική συνταγή διεύρυνσης της περιόδου για ένα προορισμό. 

Η επιμήκυνση της περιόδου της τουριστικής σεζόν είναι ένα από τα κύρια μελήματά μας ως εταιρεία για κάθε ξενοδοχείο που διαχειριζόμαστε. Ήδη τόσο στη Μύκονο όσο και στην Σαντορίνη βλέπουμε αυτό το στόχο να επιτυγχάνεται σταδιακά. Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν μπορούμε να μιλήσουμε για μαγική συνταγή. Και εδώ ισχύει ο μοντέρνος κανόνας των κρατήσεων… Δεν περιμένεις να σου έρθουν, πρέπει εσύ να πας να τις βρεις και να δημιουργήσεις τη ζήτηση. Πρέπει να έχεις χαρτογραφήσει και αποκωδικοποιήσει όλα τα ζητούμενα της κάθε αγοράς ώστε να ξέρεις πού στοχεύεις, πότε και γιατί…