Sunset over ancient city of Yazd, Iran

Μεγάλη προοπτική βελτίωση διαφαίνεται για την τουριστική βιομηχανία του Ιράν, σύμφωνα με έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (World Travel and Tourism Council) του 2017, η οποία αποδίδεται κυρίως στις τακτικές πολιτικής του Προέδρου της χώρας Hassan Rouhani.

Όπως αναφέρει ο επίσημος δικτυακός τόπος του WTTC, η άμεση συμβολή της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας στην ακαθάριστη εγχώρια παραγωγή του Ιράν ανήλθε σε 367 τρις. δολάρια (9,6 δις. δολάρια) το 2016, αντιπροσωπεύοντας το 2,9% του συνολικού ΑΕΠ. Μάλιστα, ο αριθμός προβλέπεται να αυξηθεί κατά 7,5% το 2017.

Επίσης, τα ταξίδια και ο τουρισμός στήριξαν άμεσα 559.000 θέσεις εργασίας (ποσοστό 2,2% της συνολικής απασχόλησης) το 2016, ενώ ο εν λόγω αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί κατά 4,9% το 2017.

Η έκθεση αναφέρει ακόμα επενδύσεις ύψους 107 τρις. ευρώ στα ταξίδια και τον τουρισμό το 2016, οι οποίες αποτελούν το 3,3% των συνολικών επενδύσεων (2,8 δις. δολάρια), Επισημαίνεται ότι το συγκεκριμένο νούμερο θα αυξηθεί κατά 6,3% το 2017.

Επιπλέον, παρά τα πολλά υποσχόμενα στοιχεία, το Ιράν εξακολουθεί να υστερεί σε σύγκριση με πολλές περιφερειακές χώρες όσον αφορά στα έσοδα από τον τουρισμό.

Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του WTTC, η άμεση συμβολή των ταξιδίων και του τουρισμού στο ΑΕΠ της Τουρκίας ανήλθε σε 29,1 δισ. δολάρια το 2016, ποσοστό 4,1% του συνολικού ΑΕΠ και προβλέπεται να αυξηθεί κατά 2% το 2017.

Με άμεση συνεισφορά 21 δις. δολαρίων (3,3%), τα τουριστικά έσοδα της Σαουδικής Αραβίας είναι ένα βήμα πίσω από την Τουρκία. Το WTTC προβλέπει ότι ο αριθμός θα αυξηθεί κατά 2,9% το 2017.

Η άμεση συμβολή του τουρισμού στο ΑΕΠ των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων ήταν 18,7 δισ. δολάρια (5,2%) το 2016 και θα αυξηθεί κατά 3,2% το 2017. Αυτές οι χώρες αποτελούν δημοφιλείς προορισμούς των Ιρανών και έχουν κατορθώσει να εκμεταλλευτούν αποτελεσματικά την εξερχόμενη τουριστική αγορά του Ιράν.

Ωστόσο, το Ιράν δεν κατόρθωσε να λάβει σε αντάλλαγμα έναν ανάλογο αριθμό επισκεπτών από αυτά τα κράτη, γεγονός το οποίο θα μπορούσε να αποδοθεί στην έλλειψη μάρκετινγκ, τις ανεπαρκείς ταξιδιωτικές υπηρεσίες και τις ανεπαρκείς υποδομές.

Τέλος, απώτερος στόχος του Ιράν είναι να προσελκύσει 20 εκατ.ξένους τουρίστες ετησίως έως το 2025. Με τόσο ισχυρούς αντιπάλους στην περιοχή, ο αριθμός φαίνεται να είναι ένας σκληρός στόχος.