Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους και οι οικονομικές μορφές διαμονής, αυξάνουν την δημοτικότητα του city break στα ενδοηπειρωτικά ταξίδια σε όλη την Ευρώπη.

Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της GlobalData, σύμφωνα με την οποία το 38% πραγματοποιεί αυτό το είδος ταξιδιού.

Πρόκειται για το τρίτο πιο δημοφιλές είδος ταξιδιού παγκοσμίως, μετά τον τουρισμό για ήλιο και παραλία και την επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς (VFR).

Οι πιέσεις λόγω υπερτουρισμού

«Πριν από την πανδημία, η συνεχής ετήσια αύξηση του διεθνούς τουρισμού, προκάλεσε αντιδράσεις, στις τοπικές κοινότητες, σχολιάζει ο Ralph Hollister αναλυτής Ταξιδιών και Τουρισμού στην GlobalData.

Σε πόλεις όπως η Βαρκελώνη, το Άμστερνταμ και η Πράγα δημιουργήθηκε πίεση λόγω υπερτουρισμού στις τοπικές κυβερνήσεις».

Oι Ευρωπαίοι αρχίζουν να επιστρέφουν στις μεγάλες πόλεις σε όλη την ήπειρο

Η πανδημία είχε σημαντικό αντίκτυπο στον τουρισμό πόλης. Οι ταξιδιώτες απέφευγαν τις πυκνοκατοικημένες περιοχές το 2020 και το 2021.
Ωστόσο τώρα οι Ευρωπαίοι αρχίζουν να επιστρέφουν στις μεγάλες πόλεις σε όλη την ήπειρο. Κι αυτό λόγω του εμβολιασμού και των λιγότερων περιορισμών που ισχύουν για τους εμβολισμένους.

Η χρηματοοικονομική στήριξη που σχετίζεται με τον COVID τελειώνει για πολλές τουριστικές επιχειρήσεις σε όλη την Ευρώπη. Οι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις ενδέχεται να επικεντρωθούν και πάλι στην ποσότητα και όχι στην ποιότητα. Με σκοπό να τονώσουν την οικονομική ανάκαμψη.

Αυτή η πιθανή αλλαγή στρατηγικής μπορεί να ενοχλήσει πολλούς ντόπιους που δεν βασίζονται στον τουρισμό για τη δημιουργία εισοδήματος.
Από την άλλη πλευρά πολλοί ντόπιοι προσδοκούν την επιστροφή του μαζικού τουρισμού, ώστε να βελτιώσουν τα οικονομικά τους.

Είναι πλέον σαφές σύμφωνα με την GlobalData ότι η πλήρης επιστροφή του τουρισμού city break τα επόμενα χρόνια, αποτελεί μια σκληρή πράξη εξισορρόπησης, για τους αξιωματούχους των πόλεων.

Το παράδειγμα της Πράγας

«Καθώς οι δημοφιλείς ευρωπαϊκές πόλεις ανοίγουν πλήρως στους διεθνείς τουρίστες, οι τουριστικοί αξιωματούχοι πρέπει να χρησιμοποιήσουν αυτήν την περίοδο, υπογραμμίζει ο Ralph Hollister.

Πρέπει να βρουν τη σωστή ισορροπία μεταξύ της οικονομικής κερδοφορίας και της καλής ποιότητας ζωής για τους κατοίκους.

Για παράδειγμα, η επαναλειτουργία της Πράγας στον διεθνή τουρισμό θα είναι ενδιαφέρον να παρακολουθηθεί.»

Εν μέσω της πανδημίας, αξιωματούχοι του τουρισμού στην Πράγα χρησιμοποίησαν το χρόνο διακοπής στα ταξίδια, για να δημιουργήσουν πιο βιώσιμες μορφές τουρισμού πόλης για το μέλλον.

Πριν από την πανδημία, η πόλη αντιμετώπιζε προβλήματα υπερτουρισμού. Οι θορυβώδεις τουρίστες δημιουργούσαν “έμφραγμα” στο κέντρο της πόλης. Με αποτέλεσμα να μειώνουν την ποιότητα ζωής των ντόπιων.

Η νέα εστίαση της Πράγας -που προκλήθηκε από την πανδημία- είναι στην προσέλκυση τουριστών «υψηλής αξίας».
Θα μένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, θα ξοδεύουν περισσότερα. Και γενικά θα ενεργούσαν με πιο υπεύθυνο τρόπο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους.

Όπως επισημαίνει ο αναλυτής της GlobalData «αυτή η επιθυμία των αξιωματούχων του τουρισμού της Πράγας να κάνουν rebrand μέσω εκστρατειών μάρκετινγκ και να προωθήσουν πιθανά νέα νομοθετήματα θα μπορούσε να είναι βραχύβια, αφού ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας συνεχίζει να παραμένει.

Καθώς ο εισερχόμενος τουρισμός προς την Τσεχική Δημοκρατία εξακολουθεί να είναι μόνο ένα κλάσμα των επιπέδων πριν από την πανδημία, η Τσεχική Ένωση Τουρισμού κάλεσε τις αρχές της Πράγας να δράσουν γρήγορα για να αποτρέψουν μια οικονομική κρίση.»