Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το κόστος διακοπών παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία για τους Βρετανούς στην κράτηση για ταξίδια, αποκαλύπτει έρευνα της Mintel.

  • Τέσσερις στους πέντε (78%) συμφώνησαν ότι το κόστος των διακοπών είχε «τη μεγαλύτερη επίδραση» στα ταξιδιωτικά τους σχέδια. Το ποσοστό είναι αμετάβλητο σε σχέση με μια έρευνα ένα χρόνο νωρίτερα.
  • Το 62% είπε ότι «φθηνότερες επιλογές για βιώσιμες μεταφορές», όπως το σιδηροδρομικό ταξίδι, θα τους έκανε πιο πιθανό να τις χρησιμοποιήσουν.
  • Το 44% συμφώνησε επίσης ότι «θα ήταν χαρούμενο» να συμπεριληφθεί το κόστος των αντισταθμίσεων άνθρακα στα αεροπορικά εισιτήρια.
  • Το 12% δήλωσε ότι είχε πληρώσει για να αντισταθμίσει μια πτήση.

Το σύνολο που ανησυχούσε για τα αεροπορικά ταξίδια ή δεν ήταν βέβαιο για το αν πρέπει να αποφύγει τις πτήσεις (42%) ήταν το αντίστροφο του ποσοστού που σκοπεύει να ταξιδέψει στο εξωτερικό, με τη Mintel να διαπιστώνει ότι τρεις στους πέντε ενήλικες στο Ηνωμένο Βασίλειο (58%) σχεδιάζουν να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό το επόμενο διάστημα. τρία χρόνια.

Οικολογικό ξέπλυμα η βιωσιμότητα στις ταξιδιωτικές εταιρείες

Δύο στους τρεις στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες είναι ένοχες για οικολογικό ξέπλυμα (greenwashing) ή για υπερβολικούς ισχυρισμούς βιωσιμότητας, σύμφωνα με την έρευνα.

  • Το 66% συμφωνεί ότι «πολλές ταξιδιωτικές εταιρείες είναι ένοχες για το πράσινο πλύσιμο, παρουσιάζοντας τους εαυτούς τους ως πιο φιλικές προς το περιβάλλον από ό,τι είναι.
  • Ένας επιπλέον στους πέντε (21%) δεν ήταν σίγουρος.
  • Μόλις το 13% πιστεύει ότι οι ισχυρισμοί των ταξιδιωτικών εταιρειών δεν είναι υπερβολικοί.

Η Mintel καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι καταναλωτές έχουν γίνει «πιο δύσπιστοι» και «έχουν ολοένα και μεγαλύτερη επίγνωση του greenwashing».
Όπως σημειώνει, το ποσοστό των καταναλωτών που πιστεύουν ότι οι εταιρείες είναι ένοχες για greenwashing «παραμένει υψηλό» σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, όχι μόνο στις νεότερες. Η έκθεση καταλήγει πώς «η ανάγκη για διαφάνεια όσον αφορά τα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη».

Η έρευνα διαπίστωσε ότι λίγο λιγότεροι από τους μισούς καταναλωτές (47%) ισχυρίζονται ότι «έχουν καλή κατανόηση» της βιωσιμότητας των ταξιδιών.
Ωστόσο, άλλα ευρήματα στην ίδια μελέτη φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση με αυτό, με τους ερωτηθέντες να διχάζονται ως προς το τι θεωρούν σημαντικό για τη βιωσιμότητα.

  • Οι μισοί από αυτούς που είχαν κάνει κράτηση για διακοπές τα τελευταία τρία χρόνια (48%) δεν θεώρησαν σημαντική την προστασία του τοπικού περιβάλλοντος.
  • Το 59% δεν θεώρησε σημαντική την ανανεώσιμη ενέργεια.
  • Το 59% δεν θεώρησε σημαντική τη μείωση των απορριμμάτων συσκευασίας, όπως πλαστικά μπουκάλια.
  • Τα δύο τρίτα (65%) δεν θεώρησαν επίσης σημαντικά τα τοπικά προϊόντα και τις προμήθειες τροφίμων.

Τι είναι πιο σημαντικό να υποστηρίξουν οι ταξιδιωτικές εταιρείες

  • 52%, την «προστασία του τοπικού περιβάλλοντος».
  • 43% την «προστασία της τοπικής κοινότητας».
  • 41% τις «επενδύσεις σε ανανεώσιμη ενέργεια».

Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι το 75% των ταξιδιωτών «νομίζει ότι οι βιώσιμες διακοπές είναι πιο ακριβές» από άλλες διακοπές.
Σύμφωνα με τη Mintel «είναι σημαντικό για τα ταξιδιωτικά εμπορικά σήματα να προωθούν προσιτές, βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές εν μέσω του αυξανόμενου κόστους ζωής».

«Οι καταναλωτές πρέπει να καθοδηγούνται στις επιλογές τους, ιδιαίτερα καθώς το κόστος και η ποιότητα παραμένουν στην πρώτη γραμμή του μυαλού των καταναλωτών», δήλωσε η Jennie Bryans, αναλύτρια ταξιδιών και αναψυχής της Mintel.

Οι ηλικιακές ομάδες αποκλίνουν ως προς τη φύση και τις ανεξάρτητες δραστηριότητες

Η έρευνα της Mintel δείχνει ότι ένα σημαντικό ποσοστό ταξιδιωτών επιθυμεί να φάει σε ανεξάρτητα εστιατόρια και να μείνει σε ανεξάρτητα ξενοδοχεία στις διακοπές, δραστηριότητες που ωφελούν τις τοπικές κοινότητες στους προορισμούς.

  • Τρεις στους τέσσερις (77%) από αυτούς που είχαν ταξιδέψει τα τελευταία τρία χρόνια είχαν φάει σε ανεξάρτητο εστιατόριο και οι μισοί (56%) έμειναν σε ανεξάρτητο ξενοδοχείο.
  • Το ένα τρίτο (37%) είχε συμμετάσχει σε μια δραστηριότητα βασισμένη στη φύση και ένας στους τέσσερις (26%) ταξίδεψε με τρένο σε έναν προορισμό ή έκανε κράτηση για μια περιήγηση με έναν τοπικό ξεναγό.

Ωστόσο, υπήρχε μεγάλη διαφορά στη συχνότητα αυτών των δραστηριοτήτων ανά ηλικία. Οι  νεότεροι καταναλωτές είναι πιθανό να επιλέξουν «δραστηριότητες με βάση τη φύση», περιηγήσεις με τοπικούς οδηγούς και εθελοντικές διακοπές.

Οι ηλικιωμένοι και πιο εύποροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να φάνε σε ένα ανεξάρτητο εστιατόριο ή να μείνουν σε ένα ανεξάρτητο ξενοδοχείο».

  • Οι μισοί από τους ερωτηθέντες ηλικίας 16-24 ετών (51%) είχαν κάνει διακοπές στη φύση τα προηγούμενα τρία χρόνια και σχεδόν οι μισοί (46%) από αυτούς ηλικίας 25-44 ετών.
  • Ομοίως, το 31% των νέων 16-24 ετών και το 32% των ατόμων ηλικίας 25-44 ετών είχαν κλείσει ξεναγό και το 30% των νέων 16-24 ετών είχε συμμετάσχει στον εθελοντισμό.

Ωστόσο, μόνο ένας στους πέντε παραθεριστές (18%) δήλωσε ότι είχε μείνει σε καταλύματα φιλικά προς το περιβάλλον και το 12% πλήρωσε για να αντισταθμίσει μια πτήση, ενώ οι μισοί (48%) δήλωσαν ότι δεν θα εξέταζαν την αντιστάθμιση.

Η Mintel βρήκε «σχεδόν τα τρία πέμπτα των ταξιδιωτών (59%) ενδιαφέρονται περισσότερο να ταξιδέψουν σε λιγότερο γνωστούς προορισμούς από ό,τι σε τουριστικά hotspot». Και σημείωσε ότι «οι ταξιδιωτικοί πράκτορες μπορούν να είναι αναπόσπαστο κομμάτι στην προώθηση λιγότερο γνωστών προορισμών».

Ένας στους τέσσερις (23%) δήλωσε ότι είναι πιθανό να κάνει εκ νέου κράτηση σε μια εταιρεία που πρόσφερε ειδικές ταξιδιωτικές συμβουλές.

Το 20% είπε ότι η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης «με ενθάρρυνε να ταξιδεύω πιο βιώσιμα» προωθώντας τον εθελοντισμό ή μια τοπική περιοδεία.