Τρεις στους πέντε (61%) ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο λαμβάνουν πλέον υπόψη τη βιωσιμότητα κατά τον προγραμματισμό των διακοπών, σύμφωνα με τη νέα έρευνα InsureandGo.

Η έρευνα με περισσότερους από 2.000 παραθεριστές ανέλυσε πώς αντιμετωπίζουν την κλιματική κρίση στο πλαίσιο των ταξιδιών στο εξωτερικό.

Συνολικά, τα φιλικά προς το περιβάλλον συναισθήματα ήταν πιο έντονα μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών, με περίπου το ένα τέταρτο (26%) ηλικίας 25-34 ετών να το αναφέρουν ως την πρώτη τους προτεραιότητα όταν ταξιδεύουν.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 18% της συνολικής αξιολόγησης της βιωσιμότητας είναι ο ακρογωνιαίος λίθος του προγραμματισμού των διακοπών τους, καθιστώντας τον την κορυφαία προτεραιότητά τους. Επιπλέον, το 43% δήλωσε ότι έκανε μικρά βήματα για πιο πράσινα ταξίδια.

Μεταξύ εκείνων που κάνουν μία φορά διακοπές το χρόνο, το 27% είπε ότι η αειφορία ήταν η πρώτη τους προτεραιότητα.

Αντίθετα, μεταξύ εκείνων που κάνουν πολλές φορές διακοπές στο εξωτερικό κάθε χρόνο, το 16% έδωσε προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, ενώ το μεγαλύτερο μέρος (57%) δήλωσε ότι το σκέφτεται αλλά δεν θα εγκαταλείψει τις διακοπές που πραγματικά ήθελε στο όνομα της βιωσιμότητας.

Λόγω της κρίσης του κόστους διαβίωσης, το ποσοστό των ανθρώπων που αποσπώνται από άλλες ανησυχίες όταν εξετάζουν τα βιώσιμα ταξίδια ήταν 27%. Αυτό ίσχυε ιδιαίτερα για τους μεγαλύτερους ταξιδιώτες (32% άνω των 55 ετών).

Η έρευνα εξέτασε επίσης τη σημασία που έδιναν οι ταξιδιώτες στις πρακτικές βιωσιμότητας των εταιρειών που συμμετέχουν στις διακοπές τους.

Μολονότι δεν ήταν ακόμη κάτι που αποκλείει την πλειονότητα, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι περισσότερο από το ένα τέταρτο θεώρησε ότι ήταν «εξαιρετικά σημαντικό» (βαθμολογώντας το με 9 ή 10 σε κλίμακα 10) για την αεροπορική τους εταιρεία (26%) ή το ξενοδοχείο (26%) ) για την υποστήριξη βιώσιμων πρακτικών.

Αυτό ήταν το διπλάσιο από το ποσοστό που βρήκαν αυτά τα θέματα «καθόλου σημαντικά» (13% και 12%, αντίστοιχα, βαθμολογώντας τα με 1 ή 2 στα 10).

Η σημασία της βιωσιμότητας ήταν επίσης σχετικά υψηλή για τις εταιρείες που παρέχουν καταλύματα με δυνατότητα προετοιμασίας γευμάτων, ενοικίαση αυτοκινήτου και ταξιδιωτική ασφάλιση – 19%, 19% και 21% αντίστοιχα, τα θεωρούν «εξαιρετικά σημαντικά».

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Chris Rolland δήλωσε: «Η έρευνά μας είναι άλλη μια ένδειξη της ισχυρής ζήτησης για πιο πράσινες ταξιδιωτικές επιλογές.

«Οι πελάτες είναι ανοιχτοί σε επιλογές που ελαχιστοποιούν τον αντίκτυπό τους στο περιβάλλον, ενώ παράλληλα απολαμβάνουν τις διακοπές τους.

«Πάνω από το 60% των ταξιδιωτών συνειδητοποιούν πλέον το οικολογικό τους αποτύπωμα, ένα σημάδι ότι η βιωσιμότητα στα ταξίδια είναι πλέον mainstream. Είναι σημαντικό ότι ο αριθμός των ταξιδιωτών που δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα – είτε ως κεντρική εστίαση είτε μέσω μικρών βημάτων – δείχνει μια σημαντική μελλοντική πελατειακή βάση.

«Αυτό που είναι επίσης ενδιαφέρον από την έρευνα είναι οι προσδοκίες που έχουν οι πελάτες από όλα τα μέρη που εμπλέκονται στην παροχή των διακοπών τους.

«Αυτό το ζήτημα μετατρέπεται από συμπαθητικό σε ένα απαραίτητο για πολλούς και εναπόκειται στη βιομηχανία να ανταποκριθεί σε αυτές τις προσδοκίες».