Του Χάρη Ντιγριντάκη

Στην λεωφόρο του ελληνικού Κοινοβουλίου προς κύρωση οδεύει μέσα στον Ιούνιο, κατά πληροφορίες, η σύμβαση για το βόρειο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), μετά τη σχετική έγκριση που έλαβε από το Ελεγκτικό Συμβούλιο.

Πρόκειται για τμήμα 70,5 χιλιομέτρων, συνολικού προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ. Ήδη, έχει λάβει έγκριση χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τη θετική γνωμοδότηση της DG Comp και έχει ενταχθεί στα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης.

Πάνω από 1.000 νέες θέσεις εργασίας στη φάση κατασκευής

Σύμφωνα με σχετικές μελέτες, κατά τη φάση κατασκευής, η απασχόληση θα τονωθεί με περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Tο έργο θα συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.

Με το βόρειο τμήμα μήκους 70,5 χλμ., από τα Τρίκαλα έως τα Γρεβενά, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65, συνολικού μήκους 181,5 χλμ., θα συνδέει κατά την ολοκλήρωση τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.

Πότε ξεκινούν οι εργασίες

Υπογραμμίζεται ότι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όντας ανάδοχος κατασκευής και εκμετάλλευσης του έργου για την προσεχή 30ετία, υπολογίζει την έναρξη εργασιών αμέσως μετά την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τους 36 μήνες.

Επισημαίνεται δε ότι με την παραπάνω εξέλιξη, το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (υπογεγραμμένες και προς υπογραφή συμβάσεις) ξεπερνά πλέον τα 3 δις ευρώ.

Έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες

Σήμερα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι περιβαλλοντικές μελέτες του τμήματος.

Ειδικότερα από το 111 χλμ. έως και το 136 χλμ. έχουν υλοποιηθεί οι τεχνικές μελέτες, έχουν ολοκληρωθεί απαλλοτριώσεις, οι μετακινήσεις δικτύων και οι αρχαιολογικές έρευνες.

Η γενική κατασκευαστική πρόοδος, πριν την αναβολή των εργασιών, βρισκόταν στο 7%, ενώ για το τμήμα από Τρίκαλα έως Καλαμπάκα αυτό το ποσοστό ανέρχεται σε 25%.

Έχουν ήδη κατασκευαστεί αντιπλημμυρικά, δίκτυο ομβρίων, χωματουργικά και μικρά τεχνικά έργα.

Σημειώνεται ότι η νέα χάραξη από το 136 χλμ. έως το τέλος του έργου σε χαμηλότερο υψόμετρο από την αρχικά προβλεπόμενη (από τα 950 μέτρα στα 650 μετρα), με μικρότερο μήκος υπόγειων έργων και 11,7 χλμ. επιπλέον ανοικτού έργου, ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του, μειώνοντας το κόστος κατασκευής και βελτιώνοντας επίσης το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Με τον Ε65 οι αποστάσεις μειώνονται δραστικά

Με τον Ε65, τα ταξίδια από Αθήνα προς Τρίκαλα, Καρδίτσα, Καλαμπάκα και προς όλους τους δημοφιλείς προορισμούς της Δυτικής και Κεντρικής Θεσσαλίας, αποκτούν νέα μορφή.

Οι αποστάσεις μειώνονται δραστικά και οι γνωστές για την επικινδυνότητα τους στροφές, όπως αυτές στο Δομοκό, παρακάμπτονται.

Η απόσταση Αθήνα-Μέτσοβο θα μειωθεί σε μόλις 4 ώρες. Πλέον η μετάβαση στην Καστοριά και στην Κοζάνη θα είναι υπόθεση 4,5 ωρών.

Περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο και το Καρπενήσι είναι πια προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.