Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι τουριστικοί πράκτορες σε Γερμανία δημιούργησαν περίπου 15,3 δις ευρώ σε έσοδα από ταξίδια αναψυχής και επαγγελματικά ταξίδια το 2022.
Αυτά είναι σχεδόν διπλάσια από το ιστορικό χαμηλό των 7,8 δις ευρώ το 2021, σύμφωνα με εκτιμήσεις από την Γερμανική Ταξιδιωτική Ένωση (DRV).

Ωστόσο, αυτό ήταν ακόμα 38% χαμηλότερο από το ποσό των 24,6 δις ευρώ από το 2019. Ένας βασικός παράγοντας ήταν ότι οι πωλήσεις άρχισαν να αυξάνονται μόλις την άνοιξη και το καλοκαίρι πέρυσι, καθώς οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί μειώθηκαν και μειώθηκαν σε προορισμούς σε όλο τον κόσμο.

Προοπτική του 2023

Για φέτος, τα έσοδα των ταξιδιωτικών πρακτορείων αναμένεται να αυξηθούν σε περίπου 18 με 20 δις ευρώ, ποσό πολύ υψηλότερο από πέρυσι αλλά εξακολουθεί να είναι πολύ κάτω από το 2019.
Ένας παράγοντας είναι ότι περισσότεροι Γερμανοί κάνουν κράτηση για διακοπές και άλλα ταξιδιωτικά προϊόντα (όπως πτήσεις) διαδικτυακά μετά την πανδημία και δεν επέστρεψαν στα τουριστικά γραφεία.

Πέντε κορυφαία

Οι δέκα μεγαλύτερες αλυσίδες και δίκτυα δημιούργησαν έσοδα περίπου 15 δις ευρώ πέρυσι σε σύγκριση με περίπου 20 δισεκατομμύρια ευρώ το 2019.

  • Νούμερο ένα ήταν ο Raiffeisen Touristik Group (RTG) με έσοδα 2,95 δις ευρώ (-38% έναντι 2019).
  • Η TUI βρέθηκε στη δεύτερη θέση με έσοδα 2,9 δις ευρώ (-13,7% έναντι του 2019).
  • Ακολουθεί ο TSS Group 2,6 δις ευρώ ( -15,7% από 2019).
  • Στην τέταρτη θέση είναι η DER Touristik με 2,4 δις ευρώ (-24,4% από 2019).

Λιγότερα ταξιδιωτικά γραφεία

  • Το μεγαλύτερο δίκτυο ταξιδιωτικών πρακτορείων πέρυσι ήταν η Schmetterling με 2.990 (κυρίως μικρά) πρακτορεία, τα οποία απέφεραν έσοδα 1,35 δις ευρώ.
  • Ακολουθούν οι RTG (2.940 πρακτορεία), TSS (2.374), DER (1.631) και TUI (1.202).

Οι ειδικοί της αγοράς εκτιμούν ότι ο αριθμός των ταξιδιωτικών γραφείων πλήρους απασχόλησης στη Γερμανία έχει μειωθεί από περίπου 10.900 το 2019 σε περίπου 8.800 πέρυσι, σε μεγάλο βαθμό λόγω του κλεισίματος επιχειρήσεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας.