Η εγχώρια τουριστική αγορά αναμένεται να σημειώσει σημαντική ανάπτυξη, φθάνοντας τα 6.736 δισ. δολάρια έως το 2030, σημειώνοντας άνοδο 13,4% από το 2021 έως το 2030.

Αυτό αναφέρουν τα στοιχεία έρευνας της Allied Market Research, επισημαίνοντας ότι η αύξηση των εγχώριων ταξιδιών οφείλεται σε πολλούς βασικούς παράγοντες, όπως οι συνέπειες της πανδημίας COVID-19, το αυξανόμενο διαθέσιμο εισόδημα και οι κυβερνητικές πρωτοβουλίες με στόχο την προώθηση του τοπικού τουρισμού.

Βασικές τάσεις της αγοράς

  • Αντίκτυπος πανδημίας: Οι παγκόσμιοι ταξιδιωτικοί περιορισμοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας οδήγησαν σε αύξηση του εγχώριου τουρισμού καθώς οι ταξιδιώτες εξερευνούσαν τοπικούς προορισμούς. Αυτή η τάση συνεχίζει να οδηγεί στην ανάπτυξη της αγοράς καθώς τα διεθνή ταξίδια παραμένουν λιγότερο προσβάσιμα ή πιο δαπανηρά.
  • Άμεσες κρατήσεις: Με βάση τη λειτουργία κράτησης, οι απευθείας κρατήσεις απέκτησαν 930,9 δισ. δολάρια, αντιπροσωπεύοντας το 43,28% του παγκόσμιου μεριδίου της εγχώριας τουριστικής αγοράς, επιδεικνύοντας την προτίμηση για απλές, άμεσες ταξιδιωτικές ρυθμίσεις.

Περιφερειακές πληροφορίες

  • Βόρεια Αμερική: Οι ΗΠΑ και ο Καναδάς πρωτοστατούν στον εγχώριο τουρισμό, με αξιοθέατα που κυμαίνονται από εθνικά πάρκα έως πολιτιστικά σημεία ενδιαφέροντος.
  • Ευρώπη: Χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ιταλία διαθέτουν ισχυρές εγχώριες τουριστικές βιομηχανίες, που τροφοδοτούνται από την πολιτιστική κληρονομιά, τα φεστιβάλ και τον γαστρονομικό τουρισμό.
  • Ασία-Ειρηνικός: Έθνη όπως η Κίνα, η Ινδία και η Ιαπωνία βιώνουν ταχεία ανάπτυξη, με επενδύσεις σε υποδομές και μια ανερχόμενη μεσαία τάξη που ενισχύει τα τοπικά ταξίδια.
  • Λατινική Αμερική και Αφρική: Αυτές οι περιοχές παρουσιάζουν δυνατότητες ανάπτυξης καθώς βελτιώνονται οι τουριστικές υποδομές.

Βασικοί μοχλοί ανάπτυξης

  • Αυξανόμενο διαθέσιμο εισόδημα: Καθώς οι παγκόσμιες οικονομίες ανακάμπτουν, περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν τις εσωτερικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
  • Κυβερνητικές εκστρατείες: Πρωτοβουλίες για την προώθηση του τοπικού τουρισμού, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη υποδομών, ενισχύουν τα εγχώρια ταξίδια.
  • Βιωσιμότητα: Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για φιλικά προς το περιβάλλον και βιώσιμα ταξίδια ωθεί τη ζήτηση για τουριστικές επιλογές με βάση τη φύση και χαμηλού αντίκτυπου.

Προκλήσεις

Εποχικότητα: Ο εγχώριος τουρισμός συχνά εξαρτάται από την εποχική ζήτηση, με τον αριθμό των επισκεπτών να ποικίλλει ανάλογα με τον καιρό.

Κενά υποδομής: Στις αναδυόμενες αγορές, η έλλειψη επιλογών μεταφοράς και διαμονής μπορεί να περιορίσει το τουριστικό δυναμικό.

Ανταγωνισμός από διεθνείς προορισμούς: Παρά την εγχώρια ανάπτυξη, πολλοί ταξιδιώτες εξακολουθούν να προσελκύονται σε διεθνείς προορισμούς όταν το κόστος είναι συγκρίσιμο.

Αναδυόμενες τάσεις

  • Διαμονή: Περισσότεροι άνθρωποι κάνουν διακοπές κοντά στο σπίτι, αναζητώντας ευκολία και εξοικονόμηση κόστους.
  • Ξεχωριστοί προορισμοί: Οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο λιγότερο γνωστές τοποθεσίες, αποφεύγοντας τα πολυσύχναστα τουριστικά σημεία.
  • Ευεξία και τουρισμός στη φύση: Η ζήτηση για καταφύγια ευεξίας, πεζοπορία και εμπειρίες με βάση τη φύση συνεχίζει να αυξάνεται.

Μελλοντικές προοπτικές

Η εγχώρια τουριστική αγορά πρόκειται να παραμείνει ένα ισχυρό τμήμα, με συνεχή εστίαση στη βιωσιμότητα, την ευεξία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό στον ταξιδιωτικό κλάδο. Καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούν ασφαλείς, προσιτές και φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές, ο εσωτερικός τουρισμός αναμένεται να ευδοκιμήσει τα επόμενα χρόνια.