Σε προορισμό για διακοπές μικρής διάρκειας (city break) μεταμορφώνεται η Αθήνα τα τελευταία χρόνια ξεφεύγοντας από το τουριστικό μοντέλο, που την ήθελε ως το πέρασμα των επισκεπτών μας για τη μετάβαση τους στη νησιωτική Ελλάδα.
Πλέον, 4 στους 10 επισκέπτες της Αθήνας έρχονται για διακοπές μικρής διάρκειας, όπως άλλωστε ανάφερε πρόσφατε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης, με τα οφέλη στην τοπική οικονομία να είναι πολλαπλά.
Επενδύσεις στον ξενοδοχειακό κλάδο είναι ορατές δια γυμνού οφθαλμού ενώ την ίδια στιγμή δημόσιος και ιδιωτικός τομέας συνεργάζονται για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στην Αθήνα.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Γιώργος Τσακίρης πρώην πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας αλλά και ξενοδόχος ο ίδιος με δραστηριότητα στην καρδιά της πρωτεύουσας, τονίζει ότι με βάση τα στοιχεία των αφίξεων που δίνει στη δημοσιότητα το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, την άνθιση του Airbnb, αλλά και του επενδυτικού χάρτη που συνεχώς αλλάζει, εξελίσσουν την Αθήνα σε City Break προορισμό ελκύοντας πελάτες που θέλουν να την ανακαλύψουν.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας τουριστικής ανάπτυξης του δήμου της Αθήνας (ΕΑΤΑ), Αλέξης Γαληνός, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι στην πρωτεύουσα εξελίσσονται δράσεις που προσελκύουν επισκέπτες που θέλουν να την γνωρίσουν.
Η διοργάνωση της διεθνούς έκθεσης Documenta στην Αθήνα, αλλά και οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο Σταύρος Νιάρχος είναι μερικοί από τους παράγοντες που έλκυσαν νέους επισκέπτες να μας επισκεφτούν, σημείωσε ο κ. Γαληνός.
«Η Αθηνα αυτή τη στιγμή είναι μια ζωντανή πόλη και γίνονται πράγματα που δίνουν το στίγμα του σύγχρονου πολιτισμού».
Καίριο ωστόσο ζήτημα παραμένει η διάχυση των επισκεπτών-τουριστών πέραν των θερινών μηνών, όπως τονίζεται από τους φορείς του κλάδου.
Ο δήμος αναγνωρίζει αυτό το θέμα και όπως τονίζει ο κ. Γαληνός, οι δράσεις που αναπτύσσει προς αυτή την κατεύθυνση, είναι η Αθήνα να μπει στη λίστα επιθυμιών των υποψήφιων τουριστών για επίσκεψη και τους υπόλοιπους μήνες πέραν των θερινών.
Μάλιστα το προηγούμενο διάστημα υλοποιήθηκε έρευνα σε 5 βασικές αγορές (Αμερική, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αγγλία) και διαπιστώθηκε ότι ένας μεγάλος αριθμός υποψήφιων επισκεπτών δεν γνωρίζει τι προσφέρει η Αθήνα, ως τουριστικός προορισμός, πέραν της επίσκεψης του ιερού βράχου της Ακρόπολης.
Με βάση τα ευρήματα της έρευνας και με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ο Δήμος Αθηναίων, μέσα από το Athens Tourism Partnership, ένωσε τις δυνάμεις του με την Mastercard και δημιούργησε ψηφιακή καμπάνια, για την προβολή της Αθήνας στο εξωτερικό.
Όπως τονίστηκε, η εν λόγω καμπάνια προβολής της Αθήνας παρουσιάζει βιωματικές εμπειρίες σχεδιασμένες αποκλειστικά για τους κατόχους καρτών Mastercard.
Ο κ. Γαληνός υπογράμμισε ότι σχεδιάστηκαν βιωματικές εμπειρίες ανεκτίμητης αξίας στην πόλη μέσω των οποίων, οι επισκέπτες μπορούν να γνωρίσουν καλύτερα την Αθήνα και τα κρυμμένα μυστικά της.
Οι τρεις εμπειρίες, που σχεδιάστηκαν και δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για τη συνεργασία αυτή, εμπνέονται από τη φιλοσοφία, τη γαστρονομία και τη κλασική Αθήνα και αφορούν σε θεματικές ξεναγήσεις με έντονα διαδραστικά στοιχεία, που αναδεικνύουν την πόλη μέσα από μία διαφορετική σκοπιά και δίνουν την ευκαιρία στους επισκέπτες να βιώσουν στιγμές ανεκτίμητης αξίας.
Σε ερώτηση μέχρι που μπορεί να φτάσει ο εισερχόμενος τουρισμός στην Αθήνα, ο κ. Γαληνός σημειώνει ότι τα περιθώρια είναι μεγάλα και για το λόγο αυτό θα πρέπει από τώρα να υπάρξει οργάνωση και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων.
Αυτό ακριβώς σημειώνει και ο κ. Τσακίρης, προκειμένου η Αθήνα να καθιερωθεί σε προορισμό City Break προσθέτοντας ότι η ελληνική πολιτεία οφείλει να προσφέρει όλες τις απαραίτητες παροχές για την καλύτερη εξυπηρέτηση τους στην Πρωτεύουσα, αλλά και οι επιχειρηματίες θα είναι αυτοί που θα προσφέρουν την προστιθέμενη αξία στη διαμονή τους.
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ