Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα αποτελέσματα της Meliá Hotels International για το 2021 επιβεβαιώνουν τη σταδιακή ανάκαμψη της επιχείρησης καθώς και τη συνετή και αποτελεσματική διαχείριση της εταιρείας τα τελευταία δύο χρόνια, τη χειρότερη στην ιστορία του ταξιδιωτικού κλάδου.

Τα έσοδα αυξήθηκαν στα 902,4 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση +70,8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, με βελτιώσεις ανά τρίμηνο και θετικά EBITDA από τον Ιούνιο και μετά.

Το EBITDA έφθασε τα 125,5 εκατ. ευρώ, +186,8% υψηλότερα από το 2020, και μάλιστα αυξήθηκε το 4ο τρίμηνο, παρά την επίδραση της παραλλαγής Omicron τον Δεκέμβριο.
Το Ενοποιημένο Αποδοτέο Αποτέλεσμα βελτιώθηκε επίσης κατά +67,6%.​

Πηγή: Meliá Hotels International

“Τα αποτελέσματά μας για το 2021 δείχνουν ξεκάθαρα σημάδια ανάκαμψης στον κλάδο, με πολύ σημαντική αύξηση των εσόδων μας σε τρίμηνο παρά τον αντίκτυπο της Omicron τον Δεκέμβριο και τις πρώτες 45 ημέρες του 2022 και δείχνουν επίσης την ανθεκτικότητά μας, το αποτέλεσμα της συνετή διαχείριση κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τα δυνατά σημεία που στοχεύουμε να εδραιώσουμε σε έναν νέο οδικό χάρτη για το στάδιο της ανάκαμψης, δήλωσε ο Gabriel Escarrer Jaume, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Meliá.

Αυτά τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν επίσης τη δέσμευσή μας για τις επωνυμίες μας, τη διαδικτυακή διανομή και το πρόγραμμα πίστης μας, καθώς και την εστίασή μας στο ακμάζον τμήμα πολυτελείας.

Αυτή η δέσμευση οδήγησε επίσης την ανάπτυξή μας, τοποθετώντας μας ως ασφαλές καταφύγιο για τη διαχείριση ανεξάρτητων ξενοδοχείων και μικρότερων αλυσίδων ξενοδοχείων σε μια εποχή αυξανόμενου ανταγωνισμού και ενοποίησης της αγοράς.

Αυτό φαίνεται από την προσθήκη 42 νέων ξενοδοχείων κατά την τελευταία 6 μήνες, όλα υπό διαχείριση ή συμφωνίες δικαιόχρησης. Τα σχεδόν 11.000 δωμάτια που προστέθηκαν σε αυτές τις νέες συμφωνίες πρακτικά τριπλασιάζουν τον μέσο αριθμό δωματίων που προστέθηκαν τα προ του Covid έτη 2018 και 2019”.

Η εταιρεία είχε +62,9% περισσότερα διαθέσιμα δωμάτια σε σχέση με το 2020, με μόνο το 6% του παγκόσμιου χαρτοφυλακίου να έχει κλείσει για λόγους που σχετίζονται με τον Covid στο τέλος του έτους, σε σύγκριση με 21% στο τέλος του προηγούμενου έτους.

Η μέση πληρότητα βελτιώθηκε κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες για το σύνολο του έτους, μετά από ώθηση το 4ο τρίμηνο που βελτιώθηκε κατά 22,3 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2020, παρά την ισχυρή επίδραση της Omicron τον Δεκέμβριο.

Οι μέσες ημερήσιες τιμές αυξήθηκαν επίσης κατά +9,7% για το σύνολο του έτους και κατά +1,8% σε σύγκριση με το 2019 (προ Covid).

Αυτές οι αυξήσεις οδήγησαν το RevPAR για τους 12 μήνες σε 39,40 ευρώ, +14,9% υψηλότερα από το 2020.

Το ίδιο το 4ο τρίμηνο, το RevPAR διαμορφώθηκε στα 47,80 €, σημειώνοντας αύξηση 163% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Το 2021 απέδειξε για άλλη μια φορά το σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της ψηφιοποίησης, χάρη στο οποίο η Meliá Hotels International έχει τοποθετηθεί ως ηγέτης στη διανομή, διοχετεύοντας το 51% όλων των κεντρικών πωλήσεων μέσω του melia.com.

Αυτό συνέβαλε επίσης στη διατήρηση της δέσμευσης της για διατήρηση των μέσων τιμών, όπως αντικατοπτρίζεται στην εξέλιξη του RevPAR (Έσοδα ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο), για το οποίο η βελτίωση των μέσων τιμών αντιστάθμισε εν μέρει τα ακανόνιστα μοτίβα πληρότητας.

Μαζί με τις πωλήσεις και τη διανομή, η δέσμευση της Meliá στον ψηφιακό μετασχηματισμό περιλαμβάνει επίσης διαδικασίες Front και Back-Office, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εξατομικευμένης εξυπηρέτησης πελατών μέσω της χρήσης νέας τεχνολογίας.

Σε χρηματοοικονομικά θέματα, η εταιρεία κατάφερε να εξασφαλίσει περισσότερο από αρκετή ρευστότητα για να αντιμετωπίσει μια τόσο δύσκολη χρονιά, κλείνοντας τη χρονιά με επίπεδο ρευστότητας 404 εκατ. ευρώ.

Η Meliá εξακολουθεί να θεωρεί ως κορυφαία προτεραιότητα τον έλεγχο και τη μείωση του χρέους, στόχος στον οποίο συνέβαλαν σημαντικά οι πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων στο τέλος του πρώτου εξαμήνου για καθαρό ποσό 170 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία εξακολουθεί να εξετάζει το ενδεχόμενο πρόσθετων πωλήσεων το 2022 για να συνοδεύσει την αναμενόμενη ανάκαμψη των εσόδων.

Όσον αφορά την επέκταση, η εταιρεία επανέλαβε σταδιακά την ανάπτυξή της, ανοίγοντας 13 νέα ξενοδοχεία μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου 2021, 7 από αυτά σε ευρωπαϊκές πόλεις (Βαρκελώνη, Λίβερπουλ, Φρανκφούρτη, Νιούκαστλ, Αβιλές, Άμστερνταμ και Λουξεμβούργο), 1 στην Κίνα και 5 θέρετρα στο Πουκέτ στην Ταϊλάνδη, στη Ρόδο στην Ελλάδα, στο Μπενιντόρμ και στη Μαγιόρκα στην Ισπανία και στο Μαρακές στο Μαρόκο.

Η εταιρεία συνέχισε να προσθέτει νέα ξενοδοχεία, με 21 νέα ξενοδοχεία με περισσότερα από 4.800 δωμάτια που προστέθηκαν το 2021, τα περισσότερα από αυτά σε μεσογειακούς προορισμούς θέρετρων στην Ισπανία, την Ελλάδα, τη Σικελία, την Αλβανία και την Κροατία, εκτός από την Ινδονησία και την Κίνα.

Τους πρώτους δύο μήνες του 2022, η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσεται, με συμφωνίες όπως αυτή που υπογράφηκε με τον όμιλο Vinpearl, τον μεγαλύτερο ξενοδόχο στο Βιετνάμ, ο οποίος θα προσθέσει 12 πολυτελή ξενοδοχεία στη χώρα στο χαρτοφυλάκιο το 2022 στο πλαίσιο του κοινή επωνυμία “Meliá Vinpearl”.

Αυτή η στρατηγική συμμαχία θα προσθέσει περισσότερα από 3.900 δωμάτια. Όταν προστεθεί στα 12 ξενοδοχεία που έχει ήδη η Meliá σε λειτουργία και προετοιμασία στη χώρα, αυτό θα το κάνει τη δεύτερη μεγαλύτερη ξενοδοχειακή εταιρεία στο Βιετνάμ, με 24 ξενοδοχεία και 6.900 δωμάτια.

Η Meliá συνεργάστηκε επίσης με 5 ξενοδοχεία στην Κροατία, ένα ξενοδοχείο Meliá Collection στην Τοσκάνη στην Ιταλία, ένα ξενοδοχείο στην Πορτογαλία και ένα μεγάλο θέρετρο στο Βιετνάμ, ανεβάζοντας τον αριθμό των ξενοδοχείων που προστέθηκαν από τον Ιανουάριο του 2021 σε 42 ξενοδοχεία με περισσότερα από 10.900 δωμάτια.

Πηγή: Meliá Hotels International

Ο αντίκτυπος του Omicron και η άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών συνεχίζουν να επηρεάζουν την ταχύτητα της ανάκαμψης, αν και αναμένεται βελτίωση της παγκόσμιας δραστηριότητας από τον Μάρτιο.

Ξενοδοχεία Meliá και αγορές

Οι αναλυτές του Διεθνούς Συμβουλίου Ταξιδίων και Τουρισμού (WTTC) επισημαίνουν ότι το 2022 θα μπορούσε να δει έσοδα από ταξίδια πάνω από αυτά του 2019.

Στα ξενοδοχεία θέρετρων, ο αριθμός των κρατήσεων που έχουν ήδη γίνει δείχνουν προς ανάκαμψη ή ακόμα και βελτίωση του RevPAR σε σύγκριση με το 2019, δεδομένης της εξαιρετικής εξέλιξης των τιμών που προκαλείται από υψηλή ζήτηση, η εστίαση της εταιρείας στα τμήματα premium και πολυτελείας, η δυνατότητα διαδικτυακής διανομής και το πρόγραμμα πιστότητας.

Ισπανία

Στην Ισπανία, αν και το πρώτο τρίμηνο του 2022 ξεκίνησε με κακή ορατότητα και ισχυρό αντίκτυπο του Omicron τον Ιανουάριο και το πρώτο εξάμηνο του Φεβρουαρίου, το WTTC ονομάζει τη χώρα τον πιο δημοφιλή προορισμό για τους Ευρωπαίους ταξιδιώτες, με αύξηση των αφίξεων από άλλες ευρωπαϊκές χώρες στην πρώτο τρίμηνο +320% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Η Meliá εκτιμά ότι θα υπάρξει ταχεία ανάκαμψη από τον Μάρτιο. Παρά τον αντίκτυπο του Omicron στις ακυρώσεις τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο, ειδικά από ομάδες, συνέδρια και συνέδρια, έχουν παρατηρηθεί θετικά αποτελέσματα σε ξενοδοχεία στα χιονοδρομικά κέντρα και σημειώθηκε σταδιακή βελτίωση στις κρατήσεις για τα Κανάρια Νησιά, έναν από τους κορυφαίους προορισμούς στην τη χειμερινή περίοδο, μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία.

EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική)

Στην EMEA (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) η εξέλιξη της επιχείρησης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο των ταξιδιωτικών περιορισμών.
Η Γερμανία επηρεάστηκε τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο από την ακύρωση ή την καθυστέρηση μέχρι το δεύτερο εξάμηνο πολλών εμπορικών εκθέσεων, αλλά έχει δει μια ορισμένη επαναδραστηριοποίηση για τον Μάρτιο.
Σύμφωνα με την Meliá αυτό θα παγιωθεί μετά τις πρώτες ενδείξεις χαλάρωσης των περιορισμών που έγιναν πρόσφατα από την κυβέρνηση.
Στην Ιταλία και τη Γαλλία, οι ισχυροί περιορισμοί που παραμένουν σε ισχύ έχουν οδηγήσει σε αύξηση των ακυρώσεων, ειδικά από ομάδες, αν και πιστεύουμε ότι θα υπάρξει ταχεία ανάκαμψη από τον Μάρτιο, μετά το πέρας της κορύφωσης των μολύνσεων από το Omicron.

Ανατολική Αφρική

Από την άλλη πλευρά, τα ξενοδοχεία στην Ανατολική Αφρική ανακτούν έντονα τη δραστηριότητα τους. Κι αυτό, χάρη στη θετική εξέλιξη της πανδημίας και τις ασφαλείς συνθήκες που προσφέρουν τα εμβληματικά ξενοδοχεία όπως το Meliá Serengeti, το Meliá Zanzibar ή το Gran Meliá Arusha.

Αμερική

Στην Αμερική, η Omicron βρίσκεται επίσης πίσω από την αύξηση των ακυρώσεων από ταξιδιώτες από τον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες προς το Μεξικό και τη Δομινικανή Δημοκρατία, καθώς και την αναβολή των εκδηλώσεων που έχουν προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο στο τρίτο ή τέταρτο τρίμηνο του 2022, ακόμη και το 2023.
Εξακολουθεί να λαμβάνεται μεγάλος αριθμός αιτημάτων για αυτήν την μεταγενέστερη περίοδο, γεγονός που δείχνει έντονη δραστηριότητα το δεύτερο εξάμηνο και το επόμενο έτος.

Ασία-Ειρηνικό

Στην Ασία-Ειρηνικό, η Κίνα ξεκίνησε το 2022 με μια κατάσταση παρόμοια με το τέλος του 2019, αλλά διάφορα κρούσματα σε αρκετές πόλεις οδήγησαν σε κλείσιμο και περιορισμούς.
Η χώρα αναμένει ισχυρή ανάκαμψη της ζήτησης μετά το κινεζικό νέο έτος.
Στις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας στις οποίες η Meliá λειτουργεί ξενοδοχεία (Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Μαλαισία και Μιανμάρ), οι προβλέψεις για το πρώτο εξάμηνο του έτους είναι παρόμοιες με το τέλος του 2021, με σχεδόν συνολική εστίαση στην εγχώρια αγορά και τις προσδοκίες άνοιγμα στις διεθνείς αγορές το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Κούβα

Η Κούβα έχει επηρεαστεί από την αυστηροποίηση των μέτρων για τους ξένους επισκέπτες, αν και αναμένεται σημαντική αύξηση της δραστηριότητας σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Η Meliá αναμένει επίσης θετικό αντίκτυπο ως αποτέλεσμα όλων των βελτιώσεων που έγιναν σε αρκετά ξενοδοχεία κατά τη διάρκεια η πανδημία.

Πηγή: Meliá Hotels International

Υπεύθυνη διαχείριση

Το 2021, η Meliá διακρίθηκε για άλλη μια φορά στην Αξιολόγηση Εταιρικής Βιωσιμότητας της Standard & Poors Global, η οποία την ανακήρυξε για άλλη μια φορά τη δεύτερη πιο βιώσιμη ξενοδοχειακή εταιρεία στον κόσμο και την νούμερο ένα αλυσίδα στην Ισπανία και την Ευρώπη (Silver Class).

Η στρατηγική εστίαση της εταιρείας στη βιωσιμότητα είναι ακόμη ισχυρότερη στο νέο επιχειρηματικό περιβάλλον μετά την Covid λόγω των μεγαλύτερων απαιτήσεων από την κοινωνία σχετικά με τον ρόλο που πρέπει να διαδραματίσουν οι εταιρείες στην ανάκαμψη.

Αυτό συνοδεύτηκε από ένα λεγόμενο «ρυθμιστικό τσουνάμι» από το 2022 στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σχεδιασμένο να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών στο νέο παγκόσμιο πλαίσιο μιας πράσινης και ψηφιακής μετάβασης.

Αυτός είναι ο λόγος που η Meliá εργάστηκε για να σημειώσει σημαντική πρόοδο το 2021 στις τρεις 3 διαστάσεις της βιωσιμότητας.

Περιβάλλον, Κοινωνία και Διακυβέρνηση

Στην περιβαλλοντική διάσταση, η εταιρεία προσαρμόστηκε στις νέες και πιο απαιτητικές παγκόσμιες δεσμεύσεις για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, αναλαμβάνοντας πιο φιλόδοξους στόχους για τη μείωση των εκπομπών για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Για δέκατη συνεχή χρονιά, συμμετείχαμε επίσης στην αξιολόγηση CDP Climate Change για την κλιματική αλλαγή και τη διαχείριση του περιβάλλοντος, λαμβάνοντας βαθμολογία B (το A είναι η υψηλότερη βαθμολογία), καθώς και στο CDP Water Index, επιτυγχάνοντας την υψηλότερη βαθμολογία στην Ισπανία και Ευρώπη.

Τήρησε επίσης τις δεσμεύσεις και τις επενδύσεις στην ενεργειακή απόδοση, με την εφαρμογή νέας τεχνολογίας εξοικονόμησης ενέργειας. Παράλληλα συνεχίζει να διερευνά ευκαιρίες στην κυκλική οικονομία και τη μείωση της σπατάλης τροφίμων, μεταξύ άλλων.

Η Εταιρεία υπογραμμίζει επίσης τις προσπάθειες που καταβάλλονται για την ευθυγράμμιση της διαχείρισης της κλιματικής αλλαγής με τις συστάσεις της Task Force για τις οικονομικές γνωστοποιήσεις που σχετίζονται με το κλίμα (TFCD), που υποστηρίζεται από το Παγκόσμιο Οικονομικό Συμβούλιο, για να ενθαρρύνει τις εταιρείες να ενημερώνουν τους ενδιαφερόμενους σχετικά με τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή και τον τρόπο διαχείρισής τους.

Η συνοδευτική ανάλυση επέτρεψε στη Meliá να καθορίσει έναν οδικό χάρτη που επικεντρώνεται στον μετριασμό των κινδύνων που συνδέονται με την κλιματική αλλαγή και στην εξερεύνηση μακροπρόθεσμων ευκαιριών.

Η εταιρεία έχει επίσης ενσωματώσει στη στρατηγική της τις απαιτήσεις που ορίζει η νέα Ευρωπαϊκή Ταξινομία για τη βιωσιμότητα.

Ο Gabriel Escarrer, συνοψίζει τη δέσμευση της εταιρείας να καταστήσει τη βιωσιμότητα βασικό μοχλό δημιουργίας αξίας στη βασική δραστηριότητα τονίζοντας ότι “έχουμε έναν τριπλό στόχο. Να είμαστε οικονομικά βιώσιμοι, κοινωνικά επωφελείς και περιβαλλοντικά υπεύθυνοι.”