Τις επισκέψεις σε μεγάλες υποδομές της Κρήτης και συγκεκριμένα σε υποδομές των αερομεταφορών συνεχίζει σήμερα, Παρασκευή 22 Μαΐου, ο Υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος επισκέφθηκε το αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης».

Σε δηλώσεις του ο κ. Λ. Αυγενάκης αναφέρθηκε στα προς παραχώρηση περιφερειακά αεροδρόμια, τις ελλείψεις στον αερολιμένα Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης», το αεροδρόμιο Σητείας που ενώ έχει παραδοθεί δε λειτουργεί, αλλά και την ακύρωση του διαγωνισμού για τους 32 Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας. Συγκεκριμένα τόνισε:

«Το αεροδρόμιο Χανίων «Ιωάννης Δασκαλογιάννης» είναι ένα από τα 7+7 προς παραχώρηση αεροδρόμια. Για τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, παρά τα διαπιστωμένα οφέλη της για την οικονομία, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει ξεκαθαρίσει τις θέσεις της και με μια σειρά αντιφατικών δηλώσεων απομακρύνει τους επενδυτές από μία αναμφισβήτητα επικερδή και με μεγάλα οφέλη για τη χώρα μας, συμφωνία.

Την ίδια στιγμή, δεν έχει χορηγήσει ούτε ένα ευρώ για τις λειτουργικές δαπάνες του αεροδρομίου Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου από πλευράς επισκεπτών και πτήσεων σε ετήσια βάση, μετά το «Ελευθέριος Βενιζέλος». Ένα αεροδρόμιο που αποτελεί πύλη εισόδου τουριστών για την Κρήτη και την Ελλάδα, καθίσταται προβληματικό από την αδιαφορία της Κυβέρνησης. Παρά τις δεσμεύσεις που ακούστηκαν από τους κ.κ. Σταθάκη – Σπίρτζη στο Υπουργείο Υποδομών- Μεταφορών, τίποτα απολύτως δεν έχει εξελιχθεί μέχρι σήμερα.

Όσον αφορά στο αεροδρόμιο Σητείας είναι ντροπή, ένα καινούριο, αναβαθμισμένο και παραδομένο στην ώρα του έργο, να μη λειτουργεί, επειδή δε χρηματοδοτείται η λειτουργία του. Δεν είναι μόνο ντροπή, είναι αδιαφορία απέναντι στην Κρήτη.

Τέλος, σε ό,τι αφορά την ακύρωση του διαγωνισμού για 32 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας με την επιπόλαιη πράξη ακύρωσης του διαγωνισμού, ο κ. Σπίρτζης, δείχνει ότι, όχι μόνο αγνοεί το μείζον πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στα αεροδρόμια, αλλά και τα ζητήματα ασφαλείας που αυτή η κίνηση εγείρει».  

Ακόμη,δυο μεγάλα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στην Κρήτη αντιμετωπίζουν πρόβλημα από τις «κόντρες» των κατασκευαστών, όπως προέκυψε από την ενημέρωση που είχε ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης. Πρόκειται για δύο «ταλαιπωρημένα έργα», και πιο συγκεκριμένα το οδικό τμήμα «Απομαρμά – Αγία Βαρβάρα» στο Ηράκλειο και το οδικό τμήμα «Πάνορμος – Εξάντης».

Η εργολαβία «σκούπα» Αγία Βαρβάρα – Απομαρμά έρχεται να ολοκληρώσει την προηγούμενη εργολαβία Απομαρμά- Άγιοι Δέκα και είναι μέρος του οδικού άξονα «Ηράκλειο – Μεσαρά». Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία, ο έλεγχος από το ΣΤΕ, η ενημέρωση της Βουλής και απομένει η συμβασιοποίηση, η οποία αντιμετωπίζει κωλύματα. Πιο συγκεκριμένα η αναθέτουσα αρχή διαπίστωσε ότι το αντίγραφο πτυχίου του εργολάβου την ημέρα της δημοπρασίας δεν ίσχυε. Το ζήτημα βρίσκεται στη Διεύθυνση Οδικών Υποδομών και στη Διεύθυνση Μητρώου Εργοληπτών του Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Μια ενδεχόμενη καθυστέρηση στην εγκατάσταση του αναδόχου στο έργο, μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα αναφορικά με την χρηματοδότηση του έργου καθότι συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, το οποίο ολοκληρώνεται στα τέλη του 2015.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με το έργο «Αναβάθμιση και Βελτίωση του οδικού τμήματος Πάνορμος – Εξάντης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ)» στο Ν. Ρεθύμνης, όπου η αναθέτουσα αρχή διαπίστωσε ότι το πτυχίο του ενός από τους δύο εργολάβους της κοινοπραξίας, δεν ήταν σε ισχύ, καθώς δεν είχε γίνει ολοκληρωθεί η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, για να διαθέτει 6ης τάξεως πτυχίο.

Τα προβλήματα μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερα εάν απορριφθούν οι εργολάβοι που μειοψήφησαν, και οι θιγόμενοι προσφύγουν στη δικαιοσύνη, δημιουργώντας δικαστική εμπλοκή με συνέπεια την καθυστέρηση των έργων.

Ο κ. Λευτέρης Αυγενάκης σχολίασε: «Οι τυχόν κόντρες και οι διαγκωνισμοί εργολάβων δεν επιτρέπεται να βλάπτουν τα έργα στην Κρήτη. Αν υπάρχει όντως πρόβλημα οφείλει η ηγεσία του Υπουργείου να το διερευνήσει, να βρει άμεσα τη λύση και να προχωρήσει παρακάτω με ό,τι προβλέπει ο νόμος. Αν όμως δεν υπάρχει όντως κάποια εκκρεμότητα στα δικαιολογητικά του ενός ή του άλλου εργολάβου και απλώς μεταφέρουν εντάσεις του παρελθόντος στο πεδίο έργων της Κρήτης, η ηγεσία του Υπουργείου οφείλει να βρει λύση. Σε κάθε περίπτωση θα μας βρει απέναντι οποιοσδήποτε παίζει με  την εξέλιξη σημαντικών έργων υποδομής του νησιού μας.»