Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα εγχώρια επαγγελματικά ταξίδια έχουν σχεδόν ανακάμψει στα επίπεδα του 2019, σύμφωνα με την τελευταία παγκόσμια επισκόπηση που δημοσιεύθηκε από την Advantage Travel Partnership.

Ο όγκος των συναλλαγών για την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Μαΐου ήταν 90,8% των επιπέδων του 2019.

Όπως δήλωσε ο Guy Snelgar, διευθυντής παγκόσμιων επαγγελματικών ταξιδιών της Advantage, «το ότι η τουριστική ανάκαμψη παραμένει ισχυρή, παρά την τρέχουσα παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα και τις υψηλές τιμές στα ταξίδια, είναι σπουδαία νέα».

Η τέταρτη έκδοση της έκθεσης, που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την Travelogix, βασίζεται σε ανάλυση 14,83 εκατομμυρίων εγγραφών που εκτείνονται μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου 2019 και της 31ης Μαΐου 2023.

  • Φέτος, για την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου έως τις 31 Μαΐου, η μέση αξία των συναλλαγών ήταν 432,35 λίρες Αγγλίας.
    Αυτή ήταν κατά 44,9% υψηλότερη από την αξία για την ίδια πεντάμηνη περίοδο του 2022 (298,47 λίρες) και κατά 6,5% υψηλότερη από τον μέσο όρο ολόκληρου του έτους 2022 (406,12 λίρες).
  • Η μέση διάρκεια του ταξιδιού έχει επιμηκυνθεί κατά 1,1 ημέρες (ή 15,6%) το 2023 μέχρι σήμερα σε σύγκριση με τον συνολικό μέσο όρο του 2022 που ήταν 7,1 ημέρες, ανεβάζοντας τη μέση διάρκεια σε ιστορικά υψηλό επίπεδο 8,2 ημερών.
  • Για την περίοδο από την 1η Ιανουαρίου έως την 31η Μαΐου, υπήρξε μια μέση προκαταβολική αγορά 31,6 ημερών, η οποία υπερβαίνει το συνολικό μέσο όρο του 2019 κατά περίπου 8,2 ημέρες.

Κρατήσεις σε business class και first class

Τα ταξίδια σε business class σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε όλες τις κατηγορίες καμπίνας και σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη. Τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, το 18,7% των κρατήσεων ήταν business class. Το ποσοστό αυτό ήταν 15,5% την ίδια περίοδο το 2019 και 15,1% το 2022.

Οι κρατήσεις first class ξεπέρασαν επίσης τα ποσοστά για το 2019 και το 2022, σύμφωνα με την έκθεση.

Η αλλαγή προτεραιοτήτων και οι προκλήσεις του κόστους

Σύμφωνα με το Guy Snelgar τα ευρήματα δείχνουν μια «ζωηρή αγορά επαγγελματικών ταξιδιών, ιδιαίτερα στον χώρο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων».

Πρόσθεσε επίσης πώς «η αλλαγή προτεραιοτήτων και οι προκλήσεις του κόστους οδηγούν σε αλλαγές στη συμπεριφορά πολλών εταιρειών.
Το 68% των εταιρειών διαχείρισης ταξιδιών μελών της Advantage βλέπουν προσεγγίσεις από νέους πελάτες που προηγουμένως έκλειναν μόνοι τους επαγγελματικά ταξίδια, αλλά τώρα αναγνωρίζουν την ανάγκη για μια επαγγελματική εταιρεία διαχείρισης».