Σύνταξη tourismtoday.gr

Στα προ-Covid επίπεδα πλησιάζουν οι ταξιδιωτικές απάτες στο Ηνωμένο Βασίλειο, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το Εθνικό Γραφείο Πληροφοριών Απάτης (NFIB).

Βάσει αναζήτησης λέξεων-κλειδιών, όπως «ταξιδιωτικός πράκτορας», «ABTA» και «ATOL», πραγματοποιήθηκαν 738 αναφορές απάτης στο εθνικό κέντρο Action Fraud, μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου και 31ης Δεκεμβρίου 2022.

  • Ο πιο «πολυσύχναστος» μήνας, μακράν, ήταν ο περυσινός Νοέμβριος, όπου καταγράφηκαν 146 αναφορές, ενώ ακολούθησε ο Ιούλιος με 96.
  • Το 2021, βάσει των ίδιων κριτηρίων αναζήτησης, αλλά κατά τη διάρκεια ενός έτους που η πανδημία επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τις ταξιδιωτικές πωλήσεις, υπήρξαν 310 αναφορές, χωρίς κανένας μήνας, ωστόσο, να ξεπεράσει τις 36.
  • Το 2019, πριν από την πανδημία και πιο αντιπροσωπευτικό μιας «κανονικής» χρονιάς, καταγράφηκαν 830 αναφορές για απάτες που σχετίζονται με ταξίδια, με τον Σεπτέμβριο να είναι ο χειρότερος μήνας. Συγκεκριμένα για τον Σεπτέμβριο, καταγράφηκαν 158 αναφορές, διπλάσιες συγκριτικά με τον μήνα Ιούλιο, που ακολούθησε, με 79 περιστατικά.
  • Τον Ιανουάριο φέτος, αναφέρθηκαν 48 απάτες που σχετίζονται με ταξίδια, ο υψηλότερος αριθμός που καταγράφεται για τον συγκεκριμένο μήνα τα τελευταία τέσσερα χρόνια και μόλις εννέα λιγότερα από τον Ιανουάριο του 2019.

Ήδη φέτος, οι ταξιδιωτικές εταιρείες έχουν αναφέρει υψηλούς αριθμούς απάτης και η αγορά είναι σε εγρήγορση προκειμένου να διαχειριστεί μία ευρεία γκάμα, συμπεριλαμβανομένων των καταναλωτών που παρουσιάζονται ως ταξιδιωτικοί πράκτορες, των τουριστών που χρησιμοποιούν κλεμμένες πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες.