Στις αίθουσες δικαστηρίου συνεχίζεται η αντιπαράθεση Βρετανών πολιτών και της κυβέρνησης για τον τρίτο διάδρομο του αεροδρομίου Χίθροου στο Λονδίνο.

Περιβαλλοντικές οργανώσεις, τοπικές αρχές και υποστηρικτές ενός εναλλακτικού σχεδίου διαδρόμου (Heathrow Hub) ζητούν τις δικαστικές αναθεωρήσεις κατά των προτάσεων της κυβέρνησης.

Ο τρίτος διάδρομος, που θα ανοίξει το 2026, θα αυξήσει τις απογειώσεις και τις προσγειώσεις στο αεροδρόμιο από το σημερινό όριο των 480.000 κινήσεων κάθε χρόνο σε περίπου 740.000.

Οι πολίτες καταγγέλλουν ότι ο γραμματέας Μεταφορών Chris Grayling, αγνόησε τη συμφωνία του Παρισιού για την αλλαγή του κλίματος. Αλλά οι δικαστές απέρριψαν ότι ο κ. Grayling δεν έλαβε πλήρως υπόψη τις συνέπειες που θα είχε ο τρίτος διάδρομος στην ποιότητα του αέρα και δήλωσαν ότι το ζήτημα θα επανεξεταστεί μόνο ως προς το σκέλος της προσφυγής που έχει να κάνει με το στάδιο της άδειας οικοδόμησης.

Ο κ. Grayling εξέφρασε την ικανοποίησή του για την κρίση του δικαστηρίου, τονίζοντας ότι “η επέκταση του Χίθροου είναι ζωτικής σημασίας και θα προσφέρει μια τεράστια οικονομική ώθηση στις επιχειρήσεις, χωρίς κόστος για τον φορολογούμενο και το περιβάλλον”.

Οι ενάγοντες άσκησαν έφεση κατά της απόφασης, ενώ εκπρόσωπος του Heathrow Hub δήλωσε ότι η πρόταση τους για την κατασκευή του τρίτου διαδρόμου στο Χίθροου είναι φθηνότερη, ταχύτερη στην κατασκευή και πιο φιλική στο περιβάλλον.