Tα ταξίδια με αφορμή κάποιο φεστιβάλ στην Ευρώπη αποδεικνύονται μια εξαιρετική εναλλακτική λύση αναψυχής για περισσότερους από 20.000 ταξιδιώτες.

Αυτό αποκαλύπτει πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από την Travellyze. Καθώς η ζωή φαίνεται να επιστρέφει στους κανονικούς ρυθμούς, οι ευρωπαϊκοί προορισμοί φεστιβάλ γίνονται ελκυστικοί για τους Ευρωπαίους που θέλουν να απολαύσουν ζωντανή μουσική στο ύπαιθρο.

Με βάση τη μελέτη των προτιμήσεων των τουριστών, ο καλός καιρός έχει αυξήσει αυτό το είδος απόδρασης. Μάλιστα, η ζήτηση για ταξίδια σε φεστιβάλ έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με το 2021. Συγκεκριμένα, ανέρχεται σε 71,26% τον Ιούνιο, 91,9% τον Ιούλιο και 85,7% τον Αύγουστο.

Επιπλέον, η ευρωπαϊκή πλατφόρμα τουριστικής νοημοσύνης ITG (International Tourism Group) έχει συντάξει ένα προφίλ αυτών των ταξιδιωτών και ανέλυσε τις προτιμήσεις τους.

Ποιοι είναι οι θαμώνες του Φεστιβάλ;

Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν αντικατοπτρίζουν τις διαφορές στο προφίλ αυτού του ταξιδιώτη σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. Για παράδειγμα, σε σύγκριση με το 2021, παρατηρείται αύξηση 25,4% στο ηλικιακό τμήμα 18-24 ετών.

Επιπλέον, η πλειοψηφία των θεατών του φεστιβάλ (42,6%) ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 18 έως 44 ετών, ένα αρκετά νεανικό κοινό γενικά.

Σύμφωνα με όσα συμβαίνουν στον τουρισμό παγκοσμίως, οι επισκέπτες σχεδιάζουν να ξοδέψουν περισσότερα για αυτήν την περίσταση. Το 2022, ο προϋπολογισμός για τα ταξίδια τους αυξήθηκε κατά 15,8%, κατά μέσο όρο σκοπεύουν να δαπανήσουν έως και 1.000 ευρώ ανά άτομο. Επιπλέον, σημαντικό ποσοστό (19%) των επισκεπτών θα ξοδέψει από 1.000 έως 3.000 ευρώ σε φεστιβάλ αυτό το καλοκαίρι.

Όσο για το τι τους ωθεί να πάνε σε αυτά τα ταξίδια, το 65,9% όσων αναζητούν αυτό το είδος εμπειρίας παραδέχονται ότι εμπνέονται από τις εμπειρίες των φίλων και της οικογένειάς τους.

Πρόκειται για μια τάση που έχει αυξηθεί κατά 12,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, επομένως θα πρέπει να ληφθεί υπόψη.

Από την άλλη πλευρά, οι ταξιδιώτες που εμπνέονται από μηχανές μετα-αναζήτησης όπως η Google όταν αναζητούν πολιτιστικές εμπειρίες έχουν επίσης αυξηθεί κατά 7,8% σε σύγκριση με το 2021.

Πώς είναι ένα ταξίδι σε φεστιβάλ;

Ήλιος, καθαρός αέρας, ζωντανή μουσική και καλή παρέα. Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι για τους οποίους περισσότεροι από τους μισούς ταξιδεύουν για να παρακολουθήσουν ένα φεστιβάλ το κάνουν μεταξύ Μαΐου και Σεπτεμβρίου. Με αυτόν τον τρόπο, το καλοκαίρι γίνεται η αγαπημένη εποχή για τους θαμώνες του φεστιβάλ, που βλέπουν μια πολυτελή ευκαιρία να εκμεταλλευτούν τις διακοπές τους όπως τους αρέσει περισσότερο.

Τι είδους καταλύματα επιλέγουν

Αν μελετήσουμε τα καταλύματα που προτιμούν αυτοί οι ταξιδιώτες, τα αγροτικά σπίτια είναι αυτά που έχουν σημειώσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, 15,1% σε σχέση με πέρυσι. Εν τω μεταξύ, τα ξενοδοχεία τριών και τεσσάρων αστέρων (17%) προηγούνται και ακολουθούν τα ενοίκια διακοπών (10%) και οι ξενώνες (7,8%).

Όσον αφορά το προτιμώμενο μέσο μεταφοράς, το 52,1% προτιμά να χρησιμοποιήσει το δικό του όχημα για να φτάσει στον προορισμό του. Στη συνέχεια, ένα άλλο πολύ υψηλό ποσοστό ατόμων (40,5%) χρησιμοποιεί αεροπλάνα, το 20,6% ταξιδεύει με τρένο και το 13,1% χρησιμοποιεί το λεωφορείο.