Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι μέσες τιμές πτήσεων στην Βρετανία για το εξάμηνο του Οκτωβρίου αυξήθηκαν κατά 42% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με το Which?.

Η εταιρεία συνέκρινε τη μέση τιμή των πτήσεων προς Αλικάντε, Αττάλεια, Ντουμπάι, Δουβλίνο, Μάλαγα και Τενερίφη από τα αεροδρόμια Χίθροου, Γκάτγουικ, Μάντσεστερ, Στάνστεντ, Λούτον και Μπέρμιγχαμ και βρήκε ότι το μέσο κόστος για εισιτήρια μονής διαδρομής ήταν 212 λίρες το 2022, από 150 λίρες το 2019.

Το αυξανόμενο κόστος καυσίμων, η περιορισμένη ζήτηση και τα ανώτατα όρια επιβατών στα αεροδρόμια, ευθύνονται για τους υψηλότερους ναύλους.

Η ανάλυση εξέτασε τις τιμές για κρατήσεις σε πτήσεις έξι μήνες, τρεις μήνες και έξι εβδομάδες πριν, στο εξάμηνο του Οκτωβρίου το 2019 και το 2022.

Σύμφωνα με το Which? το αεροδρόμιο με το πιο απότομο άλμα στους ναύλους ήταν το Χίθροου, με τις πτήσεις προς την Τενερίφη να κοστίζουν περισσότερο.

Οι πιο ακριβές πτήσεις

  • Οι επιβάτες που έκαναν κράτηση πτήσης από το Χίθροου προς την Τενερίφη -έξι εβδομάδες πριν από την ημερομηνία αναχώρησης τους- πλήρωσαν κατά μέσο όρο 262 λίρες περισσότερες ανά διαδρομή σε σχέση με το 2019, αύξηση 159%.
    Οι πτήσεις από Χίθροου προς Μάλαγα κόστισαν 282 λίρες το 2022 σε σύγκριση με 89 λίρες το 2019, σημειώνοντας αύξηση 193 λίρες (216%).
    Οι πτήσεις Χίθροου προς Δουβλίνο αυξήθηκαν κατά 181% στις 236 λίρες.
  • Η μεγαλύτερη αύξηση της τιμής των πτήσεων ήταν από το Γκάτγουικ προς το Δουβλίνο. Οι επιβάτες που έκαναν κράτηση έξι εβδομάδες πριν πλήρωσαν 160 λίρες το 2022 σε σύγκριση με 42 λίρες το 2019, αύξηση 281%.

Μειώσεις σε Λούτον και το Στάνστεντ

Ωστόσο, οι πτήσεις προς το Δουβλίνο από το Λούτον και το Στάνστεντ ήταν διαθέσιμες για 17 λίρες και 18 λίρες αντίστοιχα, που σημαίνει ότι οι τιμές των πτήσεων μειώθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια κατά περισσότερο από 30% από κάθε αεροδρόμιο.

Το Which? ζήτησε να δοθούν στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) εξουσίες να μπορεί να επιβάλει πρόστιμα στους αερομεταφορείς εάν παραβιάζουν τους κανόνες προστασίας των επιβατών στις πτήσεις.

«Με τους ναύλους τόσο υψηλούς είναι ακόμη πιο σημαντικό τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες να λογοδοτούν για την απαράδεκτη αναστάτωση που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες, τόνισε ο Guy Hobbs ταξιδιωτικός αναλυτής του Which?.

Η κυβέρνηση θα πρέπει να δώσει στην ΥΠΑ ισχυρότερες εξουσίες, ώστε να μπορεί να πλήξει τους χειριστές με πρόστιμα όταν παραβιάζουν τους κανόνες».