Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τα παγκόσμια έσοδα από τα τέλη αποσκευών εκτινάσσονται στα 20,9 δις δολάρια το 2021, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας των IdeaWorksCompany και CarTrawler. Αυτό σημαίνει αύξηση 23,3% από το 2020 που ήταν στα 16,9 δις δολάρια.

Οι αεροπορικές εταιρείες το 2021 κατέγραψαν 65,8 δις δολάρια βοηθητικά έσοδα παγκοσμίως με αύξηση 13% σε σύγκριση με τα 58,1 δις δολάρια για το 2020 που επηρεάστηκε από την πανδημία.

Η αύξηση αυτή τροφοδοτήθηκε από τα κέρδη της επιβατικής κίνησης το 2021, με τη σταθερή υποστήριξη των καταναλωτών για υπηρεσίες à la carte και πιστωτικές κάρτες.

Κάθε χρόνο, η IdeaWorksCompany και η CarTrawler, αναλύουν τα βοηθητικά έσοδα, για αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο.

Αυτά τα αποτελέσματα αφορούν μια μεγαλύτερη λίστα αερομεταφορέων (που αριθμούσαν 109 για το 2021) για την εκτίμηση της δραστηριότητας των βοηθητικών εσόδων για τις αεροπορικές εταιρείες του κόσμου.

Η δραστηριότητα αποσκευών για κάθε κατηγορία αεροπορικής εταιρείας προστίθεται σε αυτήν την ανάλυση για να υπολογιστεί μια συνολική εκτίμηση. Αυτό είναι σημαντικό στοιχείο των βοηθητικών εσόδων και αποτελείται από τρεις κύριες πηγές:

  • Παραδοτέες αποσκευές στο χώρο αποθήκευσης του αεροσκάφους.
  • Πρόσθετες χρεώσεις για βαριές και πολύ μεγάλες αποσκευές.
  • Τιμή χρέωσης για μεγαλύτερες χειραποσκευές, από ορισμένες αεροπορικές εταιρείες.
Πηγή: IdeaWorksCompany

Οι αυστηρές πολιτικές τελών αποσκευών είναι χαρακτηριστικά των κορυφαίων εταιρειών χαμηλού κόστους με απόδοση εσόδων.
Ωστόσο η εκπληκτική εξέλιξη τα τελευταία πέντε χρόνια είναι η εφαρμογή τελών αποσκευών από ορισμένες από τις κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες του παγκόσμιου δικτύου παγκοσμίως.

«Τα βοηθητικά έσοδα είναι πολύ σημαντικά για τους συνεργάτες μας στις αεροπορικές εταιρείες, δήλωσε η Gemma Harrison, Διευθύντρια Μάρκετινγκ και Εμπορικής Στρατηγικής στην CarTrawler.

Οι αεροπορικές εταιρείες που ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών και παρέχουν κατάλληλες επιλογές στους πελάτες τους θα διαπιστώσουν ότι αυτή η ροή εσόδων θα συνεχίσει να αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης για τον κλάδο».

Σημαντική εξάρτηση από τα τέλη αποσκευών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ

Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν εφαρμόσει τέλη αποσκευών σε ένα τμήμα ή στο σύνολο του δικτύου δρομολογίων τους.

Σημαντική είναι η εξάρτηση από τα τέλη αποσκευών στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Κι αυτό συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό λόγω της παρουσίας μιας πολύ σημαντικής βιομηχανίας αερομεταφορέων χαμηλού κόστους.

Σε άλλες περιοχές στον κόσμο, οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες περιλαμβάνουν προνόμια αποσκευών για όλους τους ναύλους και δεν έχουν ακόμη υιοθέτησαν βασικούς ναύλους οικονομίας, οι οποίοι δεν περιλαμβάνουν παραδοτέες αποσκευές.

Πηγή: IdeaWorksCompany

Το 2019 -που δημοσιεύτηκαν για τελευταία φορά τα στοιχεία της έρευνας IdeaWorksCompany και CarTrawler- η British Airways ήταν μοναδική μεταξύ των 20 αερομεταφορέων που προσέφερε βασικούς οικονομικούς ναύλους στο μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου δικτύου δρομολογίων της.

Έκτοτε, αυτοί οι αερομεταφορείς έχουν επεκτείνει την εφαρμογή τελών αποσκευών σε ολόκληρα τα δίκτυα τους, όπως οι Air France-KLM, Avianca, LATAM Airlines και Scandinavian.

Η προσφορά βασικών οικονομικών ναύλων έχει αυξηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Υπάρχουν μικρές εξαιρέσεις για ορισμένα δρομολόγια, όπου τα τέλη αποσκευών δεν χρεώνονται στους χαμηλότερους ναύλους.
Αυτά συχνά οφείλονται σε κανονισμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης που απαιτούν τη συμπερίληψη μιας παραδοτέας αποσκευής σε όλους τους ναύλους.

Η Southwest Airlines στέκεται μόνη της στην αγορά των ΗΠΑ με το σλόγκαν «οι αποσκευές πετάνε δωρεάν», το οποίο υπόσχεται το όφελος δύο παραδοτέων αποσκευών για κάθε ταξιδιώτη.
Η διοίκηση του αερομεταφορέα ισχυρίζεται ότι αυτή η διάκριση συμβάλλει στην αξιοθαύμαστη οικονομική επιτυχία της Southwest.

Ωστόσο, ο υπόλοιπος κλάδος των αεροπορικών εταιρειών είναι απίθανο να ακολουθήσει αυτό το παράδειγμα ομαδοποίησης προϊόντων.

Σιγά σιγά, οι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρείες στην Αφρική, την Ασία και τη Λατινική Αμερική αναμένεται να δοκιμάσουν τη βασική μέθοδο οικονομίας καθώς εργάζονται για να ξεπεράσουν τις προκλήσεις του ανταγωνισμού για τους ταξιδιώτες αναψυχής και τη διαρκή απειλή που θέτουν οι αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Τα τέλη αποσκευών έχουν γίνει πιο σημαντικά για τις αεροπορικές εταιρείες κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Αυτό αποδεικνύεται από το μερίδιο των τελών αποσκευών στα παγκόσμια έσοδα αεροπορικών εταιρειών που αυξάνεται από 3,7% το 2019 σε 4,6% για το 2021.

Αυτή η τάση ισχύει για το ευρύ φάσμα των προαιρετικών πρόσθετων που καθορίζουν τα επικουρικά έσοδα.
Οι στρατηγικές επικουρικών εσόδων και τελών αποσκευών αντιπροσωπεύουν εργαλεία «απαραίτητα» για τη σημερινή διαχείριση αεροπορικών εταιρειών.