Η παγκόσμια αγορά σε οικονομικά ξενοδοχεία αποτιμήθηκε στα 276,3 δισ. δολάρια το 2022 με προοπτική να φτάσει τα 430,9 δισ. δολάρια έως το 2032, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης 4,1% από το 2023 έως το 2032.
Αυτό προβλέπου τα στοιχεία από πρόσφατη έκθεση της Allied Market Research για την περίοδο 2023-2032.
Ως οικονομικό ξενοδοχείο θεωρείται αυτό που απευθύνεται σε ταξιδιώτες που αναζητούν οικονομικά προσιτές επιλογές διαμονής χωρίς συμβιβασμούς στις βασικές ανέσεις και άνεση.
Παρέχουν βασικές ανέσεις, όπως δωμάτια και καθαρές εγκαταστάσεις, καθώς και φιλική εξυπηρέτηση πελατών.
Κύριοι καθοριστικοί παράγοντες της ανάπτυξης
Η παγκόσμια αγορά των οικονομικών ξενοδοχείων γνωρίζει ανάπτυξη λόγω πολλών παραγόντων. Μερικοί από τους βασικότερους είναι οι εξής :
- Ο αυξανόμενος αριθμός ταξιδιωτών που προσέχουν τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό.
- Η άνοδος των διαδικτυακών πλατφορμών κρατήσεων.
- Η αύξηση των ταξιδίων και του τουρισμού.
Ωστόσο, η αγορά των οικονομικών ξενοδοχείων περιορίζεται σημαντικά από τις λιγότερες ανέσεις που διατίθενται στα ξενοδοχεία. Από την άλλη πλευρά, η επέκταση στις αναδυόμενες αγορές δημιουργεί προσοδοφόρες ευκαιρίες για την ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς των οικονομικών ξενοδοχείων.
Σημειώνεται ότι Το τμήμα των ξενοδοχείων περιορισμένης εξυπηρέτησης κατείχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς το 2022, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το ήμισυ των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς οικονομικά ξενοδοχείων και εκτιμάται ότι θα διατηρήσει την ηγετική του θέση καθ’ όλη την περίοδο πρόβλεψης.
Ποιο τμήμα καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο
Το τμήμα των ξενοδοχείων με κάψουλες, εμφανίζει το ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης κατά 4,8% την περίοδο πρόβλεψης.
Η έννοια των ξενοδοχείων με κάψουλες, που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ιαπωνία, γίνεται τώρα όλο και πιο δημοφιλής, ειδικά στις μεγάλες πόλεις και τα τουριστικά hotspots.
Το τμήμα των ταξιδιωτών αναψυχής διατηρεί την ηγετική του θέση
Το τμήμα των ταξιδιωτών αναψυχής κατείχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς το 2022, συνεισφέροντας περισσότερα από τα δύο πέμπτα των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς οικονομικά ξενοδοχείων και εκτιμάται ότι θα διατηρήσει την ηγετική του θέση καθ’ όλη την περίοδο πρόβλεψης. Το ίδιο τμήμα παρουσιάζει επίσης το ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης 4,2% κατά την περίοδο πρόβλεψης.
Σε άνοδο τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία
Με βάση τον τρόπο κράτησης, το τμήμα των διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτορείων κατείχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς το 2022, αντιπροσωπεύοντας περισσότερα από τα δύο πέμπτα των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς οικονομικά ξενοδοχείων.
Μάλιστα αναμένεται να διατηρήσει την ηγετική του θέση κατά την περίοδο πρόβλεψης. Τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία είναι δημοφιλή μεταξύ των ταξιδιωτών, ειδικά εκείνων που αναζητούν οικονομικά καταλύματα, επειδή διευκολύνουν τη σύγκριση κόστους, την ανάγνωση κριτικών και την πραγματοποίηση κρατήσεων σε μία τοποθεσία.
Από την άλλη πλευρά, το τμήμα απευθείας κρατήσεων θα παρουσίασει το ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης κατά 4,3% την περίοδο πρόβλεψης.
Για τους τουρίστες που κάνουν απευθείας κρατήσεις, τα οικονομικά ξενοδοχεία παρέχουν συχνά ειδικές εκπτώσεις και ανταμοιβές. Αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα της απευθείας κράτησης, τα οικονομικά ξενοδοχεία προσπαθούν να μειώσουν την εξάρτησή τους από ιστότοπους κρατήσεων τρίτων.
Η Βόρεια Αμερική θα διατηρήσει την κυριαρχία της έως το 2032
Η Βόρεια Αμερική κατείχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς το 2022, συγκεντρώνοντας περίπου το ένα τρίτο των εσόδων της παγκόσμιας αγοράς οικονομικά ξενοδοχείων και είναι πιθανό να κυριαρχήσει στην αγορά κατά την περίοδο πρόβλεψης.
Οι ταξιδιώτες που αναζητούν οικονομικά προσιτές εναλλακτικές λύσεις διαμονής, είτε για διακοπές είτε για επαγγελματικούς λόγους, έχουν ιστορικά οδηγήσει σε συνεχή ζήτηση για οικονομικά ξενοδοχεία σε όλη την περιοχή της Βόρειας Αμερικής.
Ωστόσο, η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού αναμένεται να σημειώσει το ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 4,8% από το 2023 έως το 2032.