Αρκετές  μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ κατέθεσαν αγωγή κατά του Υπουργείου Μεταφορών (DOT) για τους νέους κανόνες σχετικά με τις αποζημιώσεις που εγκρίθηκαν από τον Πρόεδρο Τζο Μπάιντεν και την κυβέρνησή του τον Απρίλιο.

Σύμφωνα με το Reuters., η Airlines for America (A4A) κατέθεσε την αγωγή στο Πέμπτο Εφετείο των ΗΠΑ, με την υποστήριξη μεγάλων αεροπορικών εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των Alaska, American, Delta, Hawaiian, JetBlue και United.

Εκπρόσωπος της A4A δήλωσε ότι οι εταιρίες ανησυχούν πως οι νέοι κανονισμοί θα «προκαλέσουν σύγχυση στους καταναλωτές» και ότι ο κανόνας για τις αποζημιώσεις του Υπουργείου Μεταφορών είναι μια «προσπάθεια ρύθμισης των ιδιωτικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων σε μια ακμάζουσα αγορά, η οποία υπερβαίνει τις αρμοδιότητές του».

Η μήνυση των αεροπορικών εταιρειών αναφέρει επίσης ότι η εντολή είναι «αυθαίρετη και αντίθετη προς το νόμο».

Υπενθυμίζεται ότι τον Απρίλιο, η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι οι αερομεταφορείς της χώρας πρέπει να παρέχουν «αυτόματες επιστροφές χρημάτων» εντός ημερών στους ταξιδιώτες μετά από τη σημαντική καθυστέρηση ή την πλήρη ακύρωση μιας πτήσης.

Το Υπουργείο Μεταφορών εκτιμά ότι οι νέοι κανόνες θα εξοικονομήσουν στους Αμερικανούς ταξιδιώτες περισσότερα από 500 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Για να αποφευχθεί η σύγχυση, το υπουργείο ορίζει πλέον καθολικά ως σημαντική καθυστέρηση για μία πτήση την απογείωση τουλάχιστον τρεις ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης για δρομολόγια εσωτερικού και έξι ώρες για διεθνή δρομολόγια. Οι νέοι κανόνες επιτρέπουν επίσης στους θιγόμενους επιβάτες να απορρίψουν τις ταξιδιωτικές πιστώσεις ή τις εναλλακτικές πτήσεις που προσφέρουν οι αεροπορικές εταιρείες σε περίπτωση καθυστέρησης.

Όσον αφορά τα τέλη αποσκευών και τις επιστροφές χρημάτων, το Υπουργείο Μεταφορών δίνει πλέον στους αερομεταφορείς 12 ώρες για να επιστρέψουν τις παραδοθείσες αποσκευές στους επιβάτες σε πτήσεις εσωτερικού και 30 ώρες για διεθνείς πτήσεις.

Διαφορετικά, οι επηρεαζόμενοι ταξιδιώτες θα δικαιούνται επιστροφή χρημάτων. Οι επιβάτες μπορούν επίσης να ζητήσουν επιστροφή χρημάτων εάν η αεροπορική εταιρεία δεν παρέχει τις έξτρα υπηρεσίες τις οποίες έχουν πληρώσει, όπως η επιλογή θέσης ή η σύνδεση στο διαδίκτυο.

Τις ημέρες που ακολούθησαν την ανακοίνωση των νέων κανόνων, η Αμερικανική Εταιρεία Ταξιδιωτικών Συμβούλων (ASTA) ανακοίνωσε την απογοήτευσή της. Ο διευθύνων σύμβουλος Ζέιν Κέρμπι δήλωσε ότι «το Υπουργείο Μεταφορών έκανε ένα βαθύτατο λάθος σε αυτόν τον τελικό κανόνα» και ότι η εντολή θα μπορούσε να «βλάψει τα μικρά ταξιδιωτικά γραφεία που κλείνουν αεροπορικά εισιτήρια».