Σύνταξη: tourismtoday.gr

Στην περίπτωση ενός ξενοδοχείου, ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο. Ένα θέρετρο στην Ταϊλάνδη κινείται νομικά κατά ενός επισκέπτη που άφησε αρνητική κριτική σε ιστότοπο ταξιδιωτικών κρατήσεων.

Στις 19 Δεκεμβρίου, πελάτης με το όνομα Khing εξέφρασε δυσαρέσκεια για το deluxe δωμάτιο στο Ozone Hotel που βρίσκεται κοντά στο Εθνικό Πάρκο Khao Yai.

Στην κριτική στην Agoda, βαθμολόγησε το ξενοδοχείο με 6/10 και περιέγραψε το θέρετρο ως «πολύ ακριβό» και κατώτερο των προσδοκιών.

«Το δωμάτιο δεν φαινόταν καινούργιο όπως διαφημιζόταν», έγραψε προσθέτοντας ότι ήταν βρώμικο και το προσωπικό του ξενοδοχείου δεν ήταν εξυπηρετικό.

«Δεν μπορούσα να καλέσω τη ρεσεψιόν από το δωμάτιο μου. Το προσωπικό της νυχτερινής βάρδιας δεν ήταν τόσο εξυπηρετικό, αλλά κάποιοι ήταν φιλόξενοι.»

Το θέρετρο δημοσίευσε αρχικά μια σύντομη απάντηση στην κριτική στην Agoda.
Αλλά η διοίκηση αργότερα φάνηκε να άλλαξε γνώμη. Και εξέδωσε μια επίσημη ειδοποίηση που ζητούσε από τον πελάτη να διαγράψει την κριτική και ζητήσει δημόσια συγγνώμη σε πέντε εφημερίδες στην ταϊλανδέζικη γλώσσα για επτά ημέρες ή να πληρώσει αποζημίωση.

«Το θέρετρο ζήτησε να διαγραφεί το σχόλιο κριτικής αμέσως, είπε ο δικηγόρος. Διαφορετικά θα πρέπει να πληρώσει στο θέρετρο 1.500 δολάρια, την ημέρα ως αποζημίωση και 90.000 δολάρια για ψυχική οδύνη». Προσθέτοντας ότι εάν δεν πλήρωσε, θα αντιμετωπίσει ποινική δίωξη.

Η υπόθεση εκκρεμεί και δεν είναι σαφές εάν ο Khing σχεδιάζει να συμμορφωθεί με τις απαιτήσεις.

Η υπόθεση είναι η δεύτερη του είδους της στην Ταϊλάνδη, όπου η συκοφαντική δυσφήμιση είναι ποινική και όχι αστική υπόθεση. Ακόμα κι αν η κριτική κρίνεται αληθινή ή δίκαιη, αυτό δεν προστατεύει απαραίτητα κάποιον από νομική δράση στην Ταϊλάνδη.

Σε ένα παρόμοιο περιστατικό που διαδραματίστηκε το 2020, ένα άλλο ξενοδοχείο -στο νησί διακοπών της Ταϊλάνδης Koh Chang- απείλησε να κινηθεί νομικά εναντίον ενός Αμερικανού τουρίστα ονόματι Wesley Barnes.

Ο πελάτης είχε αφήσει επανειλημμένες αρνητικές κριτικές για το ξενοδοχείο στο TripAdvisor και σε άλλους ταξιδιωτικούς ιστότοπους.

Αργότερα συνελήφθη από τις αρχές μετά την καταγγελία για συκοφαντική δυσφήμιση και πέρασε ένα Σαββατοκύριακο στη φυλακή. Οι κατηγορίες εναντίον του τελικά απορρίφθηκαν αφού ο Wesley Barnes απηύθυνε δημόσια συγγνώμη και παραδέχτηκε ότι είχε «παρασυρθεί».

Αλλά το TripAdvisor έκανε το ασυνήθιστο βήμα δημοσιεύοντας μια προειδοποίηση στη σελίδα του για το ξενοδοχείο.

«Αυτό το ξενοδοχείο ή άτομα που σχετίζονται με αυτό το ξενοδοχείο υπέβαλαν ποινικές διώξεις εναντίον ενός χρήστη του TripAdvisor σε σχέση με τον ταξιδιώτη που έγραψε και δημοσίευσε κριτικές στο διαδίκτυο. Ως αποτέλεσμα, ο κριτικός πέρασε ώρες στη φυλακή», ανέφερε η προειδοποίηση, η πρώτη του είδους της στον ιστότοπο.

Ο Phil Robertson, αναπληρωτής διευθυντής του Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Ασία, τόνισε την προβληματική φύση των ποινικών νόμων περί δυσφήμισης στην Ταϊλάνδη, που «χρησιμοποιούνται εύκολα» για να σταματήσει η νόμιμη κριτική.

«Δεν υπάρχει καμία απολύτως δικαιολογία για την εξωφρενική και απαράδεκτη προσπάθεια των ιδιοκτητών αυτού του θερέτρου να λογοκρίνουν μια κριτική κριτική του ιστότοπου», είπε.

Κάλεσε επίσης την Agoda και άλλους ταξιδιωτικούς ιστότοπους να απαγορεύσουν τους ιδιοκτήτες ξενοδοχείων και θερέτρων που προσφεύγουν σε νομικές ενέργειες κατά ταξιδιωτών.

Όπως τόνισε, «μόνο όταν οι ιδιοκτήτες θερέτρου όπως αυτό καταλάβουν ότι η επιχείρησή τους θα υποφέρει εξαιτίας τέτοιων ενεργειών, θα παραιτηθούν τελικά από αυτές».