Σε πρόσκληση υποβολής προσφορών για την αξιοποίηση του λιμένα Μυκόνου και της μαρίνας Ρόδου προχωρά το ΤΑΙΠΕΔ για τις θέσεις Xρηματοοικονομικού, Τεχνικού και Νομικού Συμβούλου.

Τόσο το λιμάνι της Μυκόνου όσο και η μαρίνα Ρόδου, είναι δύο επενδύσεις με ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω της δεδομένης τουριστικής ανάπτυξης και των δύο αυτών νησιών αλλά και την κυρίαρχης θέσης τους στον θαλάσσιο τουρισμό του Αιγαίου. Στο λιμάνι της Μυκόνου αλλά και στην μαρίνα της Ρόδου δίνονται προίκα χερσαίες ζώνες και δυνατότητα ανάπτυξης εμπορικών και άλλων χρήσεων.

Στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης αξιοποίησης του λιμένα Μυκόνου και της μαρίνας Ρόδου, οι Σύμβουλοι θα εξετάσουν τον βέλτιστο τρόπο παραχώρησης, την προετοιμασία και την ολοκλήρωση της αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων.

Λιμάνι Μυκόνου

Στο ΤΑΙΠΕΔ έχει περιέλθει ο νέος λιμένας Μυκόνου στον Τουρλό. Ο νέος λιμένας Μυκόνου χωροθετείται στις βορειοδυτικές ακτές της Νήσου στην θέση Τούρλος και σε απόσταση περίπου 2 χλμ. από τον υφιστάμενο παραδοσιακό λιμένα έμπροσθεν της Χώρας με τρεις διακριτές δραστηριότητες, όπως επιβατηγός ναυτιλία, κρουαζιέρα και μαρίνα.
Η υποδομή του εμπορικού λιμένα συνίσταται από επιμήκη τεχνητή νησίδια μήκους περί τα 640m και επιφάνειας περίπου 48 στρεμμάτων, η οποία συνδέεται με την ακτή μέσω γέφυρας πρόσβασης, καθώς και από χερσαίους χώρους στην παράκτια ζώνη συνολικής επιφάνειας περί τα 54 στρέμματα.
Η χωροθέτηση του Λιμένα της Μυκόνου προβλέπει χρήσεις ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας και μαρίνας. Αν και είναι γνωστό πως προτεραιότητα θα δοθεί στις δραστηριότητες της μαρίνας και της κρουαζιέρας, στην πορεία προέκυψαν ζητήματα με τη χερσαία ζώνη του λιμανιού.

Μαρίνα Ρόδου

Στη Ρόδο έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ το ακίνητο στο Μανδράκι, με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 175 σκαφών. Πρόκειται για τη μαρίνα που βρίσκεται έξω από μία εκ των πυλών της παλαιάς πόλης από την οποία εξυπηρετούνται και τοπικές ακτοπλοϊκές γραμμές με μικρότερα πλοία.
Η είσοδος της μαρίνας έχει προσανατολισμό προς βορρά και προφυλάσσεται από τον παλαιό προλιμένα. Πρόκειται για χωροθετημένη μαρίνα, με θαλάσσια ζώνη εμβαδού περίπου 70 στρεμμάτων και χερσαία ζώνη εμβαδού περίπου 13 στρεμμάτων.
Η μαρίνα διαθέτει την ακόλουθη λιμενική και χερσαία υποδομή:

  • προσήνεμο μώλο με κρηπιδώματα στην εσωτερική παρειά του για την πρόσδεση σκαφών αναψυχής και θωράκιση στην εξωτερική πλευρά, για προστασία της λιμενολεκάνης από τους προσπίπτοντες κυματισμούς,
  • παραλιακά κρηπιδώματα για την πρόσδεση σκαφών αναψυχής,
    δύο προβλήτες ορθογωνικού σχήματος, οι οποίοι συνδέονται με το δυτικό παραλιακό κρηπίδωμα,
  • συγκρότημα κτιριακών εγκαταστάσεων, το οποίο περιλαμβάνει κτίριο διοίκησης, κτίριο καταστημάτων και WC, κτίριο υπηρεσιών και κτίριο υποσταθμού Δ.Ε.Η.,
  • 100 περίπου θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων κατά μήκος του προσήνεμου μώλου,
  • Η/Μ εγκαταστάσεις και δίκτυα παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και νερού στα ελλιμενισμένα σκάφη.