Σύνταξη: tourismtoday.gr
Στην 3η θέση παγκοσμίως κατατάσσεται η Ελλάδα ως προς το τουριστικό μοντέλο «ήλιος – θάλασσα», σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), την οποία παρουσίασε ο επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Αρης Ικκος, κατά τη διάρκεια εκδήλωσης σε κεντρικό ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης.
Ο Αρ. Ικκος υπογράμμισε ότι «ο ήλιος και η θάλασσα ήταν με μεγάλη διαφορά το πιο δημοφιλές τουριστικό προϊόν με 226 εκατ. διεθνή ταξίδια μέσα στο 2019. Ακολουθούν το city break, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE) και μετά ο ναυτικός τουρισμός (yachting)».
Σχολίασε δε ότι το τουριστικό προϊόν που αφορά τον ήλιο και τη θάλασσα έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από ό,τι το MICE και το city break, γνωστοποίησε ότι στον ναυτικό τουρισμό η Ελλάδα κατέχει την όγδοη θέση και σημείωσε ότι στα άλλα τρία προϊόντα η χώρα βρίσκεται εκτός της πρώτης δεκάδας.
Τόνισε, παράλληλα, ότι σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ σε ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ με αντικείμενο τι επιπλέον θα ήθελαν οι δυνητικοί επισκέπτες να κάνουν σε ένα ταξίδι για ήλιο και θάλασσα, οι περισσότεροι δεν πηγαίνουν σε έναν τόπο μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά ενδιαφέρονται για μια πληθώρα δραστηριοτήτων όπως ο περίπατος στην πόλη, τα ψώνια, η έξοδος σε εστιατόρια, η επίσκεψη σε αξιοθέατα, η εκδρομή εκτός πόλης, η έξοδος σε παμπ και μπαρ, η οργανωμένη περιήγηση, η νυχτερινή ζωή, οι επισκέψεις σε εκθέσεις, μουσεία, συναυλίες και θέατρα.
Οι 3 βασικοί τουριστικοί προορισμοί της Κεντρικής Μακεδονίας
Σε ό,τι αφορά την Κεντρική Μακεδονία ο Αρ. Ικκος ανέφερε ότι από τους 36 προορισμούς που περιλαμβάνουν η μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ και το σχέδιο δράσης για το 2030, οι τρεις αφορούν την Κεντρική Μακεδονία και συγκεκριμένα τη Θεσσαλονίκη, που διαθέτει πολύ μεγάλη ιστορία και μεγάλη εγγύτητα στην Κεντρική Ευρώπη, τη Χαλκιδική με το ιδιαίτερης ομορφιάς τοπίο και τις παραλίες και τον Ολυμπο, ένα παγκόσμιο brand name μαζί με τις ακτές της Πιερίας.
Ο γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, Ηλίας Κικίλιας, σημείωσε ότι τα σχέδια δράσης για τον ελληνικό τουρισμό κατέληξαν σε δύο χιλιάδες προτάσεις για έργα και δράσεις με στόχους την άμβλυνση της εποχικότητας, τη χωρική διεύρυνση της τουριστικής δραστηριότητες σε περιοχές με δυνατότητες και την αύξηση της μέσης δαπάνης και της διάρκειας παραμονής των επισκεπτών. Υπογράμμισε, δε, ότι η μελέτη αποσκοπεί στη διαμόρφωση συνεργειών, επισημαίνοντας ότι το επίκεντρο της προσοχής μετατοπίστηκε από τα προϊόντα και τις αγορές στις εμπειρίες και τους προορισμούς.
Τι είπε ο Γ. Ρέτσος
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος από την πλευρά του τόνισε ότι το 2022 ξεκίνησε όχι με καλούς οιωνούς, ακολούθησαν τα γεγονότα με τον πόλεμο στην Ουκρανία και την ενεργειακή κρίση, ωστόσο προέκυψε μια χρονιά που θεωρείται απόλυτα επιτυχημένη και εν αναμονή των ανακοινώσεων της Τράπεζας της Ελλάδος για τα έσοδα του Αυγούστου φαίνεται ότι θα φτάσουμε τα έσοδα του 2019 και ενδεχομένως θα τα ξεπεράσουμε.
«Ο τουρισμός είχε προβλεφθεί να ανακτήσει το 85% των εσόδων του ’19. Το επιπλέον έσοδο θα είναι πολύ σημαντικό για να χρησιμοποιηθεί για ελάφρυνση νοικοκυριών και επιχειρήσεων», προσέθεσε. Για την επόμενη χρονιά σχολίασε ότι «η προφανής και λογική εκτίμηση είναι ότι ο ευρωπαίος θα δυσκολευτεί περισσότερο να ταξιδεύσει από ό,τι φέτος» ωστόσο υπογράμμισε ότι έχει δυναμώσει πολύ ο ελληνικός τουρισμός και το ελληνικό τουριστικό brand το οποίο αυτή τη στιγμή είναι το 5ο ισχυρότερο παγκοσμίως.
«Η Ελλάδα από τη στιγμή που 6,7 χρόνια πριν στις επιλογές των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών ήταν σε θέσεις από την 5η και κάτω σήμερα είναι στις θέσεις 1,2,3 σε όλες τις μεγάλες αγορές και της Ευρώπης αλλά και εκτός Ευρώπης, της Αμερικής», είπε χαρακτηριστικά. «Αυτό σημαίνει ότι σε μια δυνητικά μικρότερη πίτα την επόμενη περίοδο ο ελληνικός τουρισμός θα συνεχίσει να παίρνει από τον αφρό», προσέθεσε.