Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ανάθεση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (νυν Hellenic Train) για περίοδο 10 + 5 ετών, έναντι 50 εκατ. ευρώ ετησίως.

Δηλαδή, πρόκειται για μια συμφωνία, ύψους 750 εκατ. ευρώ σε βάθος 15ετίας, στην οποία, εάν προστεθεί ο ΦΠΑ, ανέρχεται στα 930 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της, η Hellenic Train (η εταιρεία ανήκει στον ιταλικό όμιλο της FS) καλείται να πραγματοποιήσει συγκεκριμένο αριθμό δρομολογίων, σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές.

Ειδικότερα, με τις διατάξεις της σύμβασης προβλέπονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

-Το ελληνικό δημόσιο αναθέτει απ’ ευθείας στον πάροχο (ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.) την παροχή των οριζόμενων “Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας” επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών.

Αντίστοιχα, ο πάροχος υποχρεούται στην παροχή των εν λόγω υπηρεσιών σε συγκεκριμένες γεωγραφικές περιοχές, σύμφωνα με τα οριζόμενα χαρακτηριστικά και προδιαγραφές.

– Ορίζεται ότι, το ελληνικό δημόσιο καταβάλει στον πάροχο ποσό έως 50 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ, ως αποζημίωση για τη λειτουργία της σύμβασης, το οποίο θα απομειούται ετησίως ή / και ανά εξάμηνο από τις επιβληθείσες ποινές που προβλέπονται στη σύμβαση και κατά το μέρος που τα προβλεφθέντα δρομολόγια δεν πραγματοποιήθηκαν με ευθύνη του παρόχου.

– Στο πλαίσιο εφαρμογής των ανωτέρω, ορίζεται minimum κέρδος για τον πάροχο το ποσό των 2 εκατ. ευρώ ετησίως.

– Σε περίπτωση θετικού οικονομικού αποτελέσματος, το ελληνικό δημόσιο λαμβάνει ποσοστό 20% από τα καθαρά έσοδα, ενώ το υπόλοιπο 80% παρέχεται ως κίνητρο αποδοτικότητας στον πάροχο.

– Ο πάροχος εισπράττει και διαχειρίζεται τα έσοδα που προκύπτουν από την εκπλήρωση των υποχρεώσεων παροχής των υπηρεσιών.

– Η ετήσια καταβαλλόμενη, από το ελληνικό δημόσιο, αποζημίωση έως του ποσού των 50 εκατ. χωρίς ΦΠΑ περιλαμβάνει:

1. την αποζημίωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την παροχή υπηρεσιών, έως και 21 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ,

2. τα τέλη χρήσης της υποδομής για την εκτέλεση των υπηρεσιών, τα οποία αποδίδονται στον διαχειριστή της υποδομής, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έως και 19 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ και

3. το αντίτιμο των μισθωμάτων του τροχαίου υλικού, που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των υπηρεσιών έως και 10 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ.

Η διάρκεια της σύμβασης ορίζεται δεκαετής (από την 1η .1.2022 έως την 31η .12.2031), με δυνατότητα παράτασης για άλλα πέντε χρόνια, υπό την προϋπόθεση ολοκλήρωσης της προβλεπόμενης κεφαλαιακής επένδυσης από την Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ).