
Αρκετά αεροδρόμια στη Βόρεια Αμερική κάνουν μεγάλες προσπάθειες για τη δημιουργία “περιβάλλοντος προορισμού”, συνδέοντας την εμπειρία στον αερολιμένα με τα μοναδικά χαρακτηριστικά της τοπικής σκηνής.
Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο αυξάνουν τα επίπεδα ικανοποίησης των πελατών, αλλά οδηγούν και σε νέες επικερδείς ροές εσόδων που έχουν θέσει τα νέα πρότυπα διαχείρισης των αεροδρομίων.
Οι συγκεκριμένοι αερολιμένες δημιουργούν ένα ελκυστικό περιβάλλον για τους επιβάτες με τοπικά εστιατόρια και καταστήματα λιανικής πώλησης που κάνουν τους ταξιδιώτες να αισθάνονται ότι έχουν μια μοναδική περιφερειακή εμπειρία.
Σύμφωνα με έρευνα της JD Power οι επιλογές τροφίμων, ποτών και λιανικού εμπορίου αντιπροσωπεύουν μόνο το 10% της αξίας για την εμπειρία στο αεροδρόμιο. Αλλά η επιτυχία με αυτό το 10% είναι αυτό που κάνει ένα καλό αεροδρόμιο “μεγάλο”.
Όπως επισημαίνει η έρευνα το πρώτο βήμα που θα πρέπει να κάνουν οι αερολιμένες πριν υιοθετήσουν τέτοιες πρακτικές είναι να προσδιορίσουν τις προτεραιότητες των επιβατών και να τις ακολουθήσουν. Τι θα πρέπει να λάβουν υπ’ όψιν τους;
- Αν μπορεί το αεροδρόμιο να προσδιορίσει το είδος των τοπικών εταίρων που φέρνουν μια διαφοροποιητική τοπική γεύση.
- Αν ο όγκος των επιβατών μπορεί να επιτρέψει μια μοναδική περιφερειακή εμπειρία που θα είναι οικονομικά βιώσιμη στον αερολιμένα.
- Αν μπορεί το αεροδρόμιο να αναπτύξει και να υποστηρίξει την στρατηγική.
Μία από τις μεγαλύτερες καταγγελίες που εξέφρασαν οι καταναλωτές σχετικά με την εμπειρία τους στο αεροδρόμιο είναι ότι “τα πάντα κοστίζουν πάρα πολύ”.