aerodromiosamow

Έντονος προβληματισμός επικρατεί για την χρηματοδότηση των μικρών αεροδρομίων και των άγονων αεροπορικών γραμμών, εν όψει της κατάργησης του «Σπατόσημου» τον ερχόμενο Νοέμβριο και της παραχώρησης των μεγάλων περιφερειακών αερολιμένων σε ιδιώτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος της Κυριακής», η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς, εάν το Σπατόσημο δεν αντικατασταθεί με κάποιο άλλο τέλος, η ομάδα των 23-25 αεροδρομίων που θα μείνουν στο Δημόσιο, καθώς και οι άγονες γραμμές, δεν θα έχουν χρηματοδότηση.

Η ΥΠΑ εισηγείται στο υπουργείο Υποδομών να θεσπιστεί τέλος τουλάχιστον 3 ευρώ ανά επιβάτη, το οποίο υπό συντηρητικές εκτιμήσεις, θα μπορούσε να καλύψει τις συγκεκριμένες ανάγκες.

Αντίθετα, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), έχει προβλέψει στο σχέδιο της παραχώρησης των αεροδρομίων τέλος 1 ευρώ ανά επιβάτη. Ωστόσο, έμπειρα στελέχη της αγοράς σημειώνουν ότι οι υπολογισμοί του ΤΑΙΠΕΔ δεν λαμβάνουν υπόψη διάφορες κρίσιμες παραμέτρους.

Μετά την ιδιωτικοποίηση, η ΥΠΑ θα γίνει ρυθμιστική αρχή και θα πρέπει να αναλάβει, μέσω της Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων (ΑΕΔιΠΑ), την διαχείριση των περιφερειακών αεροδρομίων που δεν θα παραχωρηθούν, καθώς και τις άγονες γραμμές.

dimokratiki