H Google συνεργάζεται με το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ), τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και το Δήμο Πειραιά για τις νέες δράσεις της πρωτοβουλίας «Grow Greek Tourism Online» για το 2016.
Μετά την επιτυχία της πρωτοβουλίας το 2014 και το 2015, όπου περισσότερες από δέκα χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν σε διαδικτυακά εργαλεία, φέτος το πρόγραμμα ενισχύεται ακόμα περισσότερο με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων περισσότερων επιχειρήσεων και επαγγελματιών του τουρισμού στην Αττική, αλλά και την υπόλοιπη Ελλάδα.
Grow Greek Tourism Online Advisors
Μία ομάδα νεαρών συμβούλων που έχουν εκπαιδευτεί από την Google, οι Online Advisors, βρίσκονται ήδη στις Περιφέρειες της Ελλάδος προκειμένου να εξηγήσουν στους επαγγελματίες του τουρισμού τα οφέλη του διαδικτύου και να τους εκπαιδεύσουν στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων μέσω ομαδικών σεμιναρίων και εξατομικευμένων εκπαιδεύσεων.
Πιο συγκεκριμένα, την Τετάρτη 29/6 θα πραγματοποιηθεί δωρεάν ομαδικό σεμινάριο στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά 18.00 - 20.00.
Δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για όλους
Με στόχο την περαιτέρω διεύρυνση της πρωτοβουλίας, η Google δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για τον τουρισμό. Μέσα από ένα μεγάλο εύρος θεματολογίας, οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν σε όλα όσα χρειάζονται, από το πώς να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο μέχρι να υιοθετήσουν βέλτιστες πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Οι χρήστες μπορούν επιπλέον να επιλέξουν ένα προσαρμοσμένο πλάνο εκμάθησης και να λάβουν, με την ολοκλήρωση του, πιστοποιητικό παρακολούθησης με την υπογραφή της πρωτοβουλίας GGTO και του ΙΑΒ Europe (Interactive Advertising Bureau).
Το διαδίκτυο ως μοχλός ανάπτυξης
Σε παγκόσμια κλίμακα, ο ταξιδιωτικός κλάδος ανθίζει σημαντικά μέσω του διαδικτύου, με το 37% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη να πραγματοποιούνται πλέον διαδικτυακά. Ταυτόχρονα, παρατηρείται σημαντική αύξηση, ύψους +19% σε σχέση με πέρυσι, των συνολικών αναζητήσεων με τον όρο «Ταξίδι στην Ελλάδα» (“Travel to Greece”), ενώ η αντίστοιχη αύξηση φτάνει το +72% για αναζητήσεις από κινητές συσκευές . Παρόλο που σημειώθηκε αυξητική τάση στις αναζητήσεις συνολικά σε σχέση με το 2014, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις στο σύνολό τους δεν αξιοποιούν τις δυνατότητες του διαδικτύου στο μέγιστο βαθμό, καθώς μόνο 8% των καταλυμάτων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να δέχονται κρατήσεις μέσω της ιστοσελίδας τους.
Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης «Η προσπάθεια του Δήμου Πειραιά για την ανάδειξη της πόλης σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό, η οποία έχει ξεκινήσει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο με την καμπάνια Destination Piraeus, συνεχίζεται. Υποδεχόμαστε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά την πρωτοβουλία της Google, «Grow Greek Tourism Online» η οποία έχει ως στόχο να εκπαιδεύσει δωρεάν τους επαγγελματίες του τουρισμού της πόλης μας, έτσι ώστε να αξιοποιούν στο έπακρο τις δυνατότητες και τα εργαλεία που προσφέρει η ψηφιακή τεχνολογία στην ενίσχυση των επιχειρήσεών τους. Η τοπική οικονομική ανάπτυξη της πόλης μας, προϋποθέτει άλλωστε μια κοινή προσπάθεια από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Στο πλαίσιο αυτό ο Δήμος Πειραιά υποστηρίζει κάθε πρωτοβουλία, η οποία αναβαθμίζει τις τουριστικές υπηρεσίες και δίνει τα απαραίτητα εφόδια στον επιχειρηματικό κόσμο του Πειραιά, προκειμένου να ενισχύσει τη θέση του, μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό τουριστικό περιβάλλον».
Αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού: «Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και ο ΕΟΤ εφαρμόζουν μία νέα και δυναμική πολιτική στοχευμένης προβολής και προώθησης του ελληνικού τουρισμού με επίκεντρο την εξωστρέφεια, αξιοποιώντας τα σύγχρονα διαδικτυακά εργαλεία μάρκετινγκ, διαφήμισης και δικτύωσης στις παραδοσιακές αγορές όπου ενισχύουμε την παρουσία μας και στις νέες αγορές που ανοίξαμε και ανοίγουμε. Το Grow Greek Tourism Online είναι μία επιτυχημένη ιδέα που ξεκίνησε με σημαντικές προοπτικές εξέλιξης και είναι σε πλήρη ταύτιση με τους στόχους που έχουμε θέσει σε κεντρικό επίπεδο για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού, την ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών, την παροχή υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών ποιότητας και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας. Σε συνθήκες αυξανόμενου ανταγωνισμού διεθνώς, επιβάλλεται να βγαίνουμε συνεχώς μπροστά με φρέσκιες προτάσεις, καινοτόμες δράσεις, νέες διόδους συνεργειών και ένα ισχυρό δίκτυο συνεργασιών στην παγκόσμια τουριστική αγορά.»
Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Τρυφωνόπουλος: «Ο ΕΟΤ στηρίζει την πρωτοβουλία αυτή της Google, καθώς η εκπαίδευση, των επιχειρηματιών του κλάδου στην ψηφιακή τεχνολογία είναι από τα βασικά συστατικά του μίγματος πολιτικής που ακολουθούμε για την ενίσχυση του Ελληνικού Τουρισμού. Η πρωτοβουλία Grow Greek Tourism που υποστηρίζεται από το visitgreece.gr, εφάπτεται πλήρως των επικοινωνιακών μας στόχων καθώς και της εθνικής τουριστικής πολιτικής. Στο πλαίσιο αυτό ο ΕΟΤ ενσωματώνει όλα τα καινοτόμα online εργαλεία . Σημειώνεται ότι το visitgreece.gr ξεπερνά σε λίγο τα 11 εκατομμύρια unique users, η σελίδα μας στο Google plus (G+) αποτελεί παγκόσμιο case study λόγω του υψηλού ετήσιου growth, που υπολογίζεται αυτή τη στιγμή σε 2,5 εκατομμύρια χρήστες, το facebook έχει περισσότερους από 680.000 φίλους και το pinterest συγκεντρώνει το ενδιαφέρον συνεχώς περισσότερων ακολούθων».
Πρόεδρος του ΣETE, Άνδρεας Ανδρεάδης: «Η χώρα μας πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια στοχευμένες ενέργειες για την ανάπτυξη περιεχομένου στο διαδίκτυο, ακόμα όμως είναι αρκετά πίσω σε αυτόν τον τομέα, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη και τις ανταγωνίστριες χώρες. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ο ΣΕΤΕ συνεχίζει και φέτος, για τρίτη χρονιά, να υποστηρίζει την πρωτοβουλία της Google για την παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων στον κλάδο, τα οποία στοχεύουν στο να ενισχύσουν τις τουριστικές επιχειρήσεις, ώστε να επωφεληθούν το μέγιστο δυνατό από την αυξημένη ζήτηση για παροχή online τουριστικών επιλογών».
Country Manager Google για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος: «Το διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει ισχυρό σύμμαχο για την κοινωνία συνολικά, βοηθώντας τόσο νέους επαγγελματίες όσο και επιχειρήσεις να αναπτυχθούν. Μέσω της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online, επιβεβαιώνουμε ως Google τη δέσμευσή μας να ενισχύσουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήνων και καλούμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη του διαδικτύου και τη ψηφιακή οικονομία για να βελτιώσουν την επιχείρησή τους.»