coscoΤο ένα πέμπτο του τζίρου που πραγματοποιεί η Cosco Pacific LTD διεθνώς από τις λιμενικές δραστηριότητες της το σημειώνει στον Πειραιά. Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την κινεζική μητρική της ελληνικής ΣΕΠ ΑΕ είναι αποκαλυπτικά για τη σημασία που έχει πλέον το ελληνικό λιμάνι για τον κινεζικό κολοσσό. Εξηγούν δε την ιώβεια υπομονή του Πεκίνου στην προσπάθεια προώθησης της νέας του επένδυσης εδώ με την οποία θα αυξήσει άνω από τα 6 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια την δυναμικότητά της αλλά και την συμμετοχή της στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 67,7% του μετοχικού κεφαλαίου της εισηγμένης ΟΛΠ ΑΕ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο της Cosco Pacific LTD ο συνολικός κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα 440,158 εκατομμύρια δολάρια αυξημένος κατά 11,4% από την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Η αύξηση αυτή αποδίδεται σε δύο, κυρίως, από τα περισσότερα από 20 λιμάνια που διαχειρίζεται στην Κίνα και διεθνώς και συγκεκριμένα στον Πειραιά και στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Shanghai Pudong στην Κίνα. Ειδικότερα στο νέο Ικόνιο, όπου και οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco Pacific LTD δια της θυγατρική της ΣΕΠ ΑΕ, τα έσοδα ανήλθαν στο πρώτο εξάμηνο του 2014 στα 91,45 εκατ. δολ. έναντι 73,3 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Η ΣΕΠ εμφάνισε το πρώτο εξάμηνο του 2014 κέρδη αυξημένα κατά 21,9% στα 15,073 εκατ. δολάρια, έναντι 12,369 δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2013.

Ανάλογη ανοδική πορεία καταγράφει και η δραστηριότητα της ΣΕΠ Α.Ε. σε όγκους. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, τον Ιούλιο η εταιρεία διαχειρίστηκε 285,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια έναντι 208,6 χιλιάδων εμπορευματοκιβωτίων που είχε διαχειριστεί κατά τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας έτσι άνοδο κατά 37%.

Ηλίας Μπέλλος

Πηγή:www.capital.gr