Τη στόχευσή του στον τουρισμό κρουαζιέρας σχεδιάζει το Ομάν σε μια προσπάθεια να μειώσει την εξάρτησή του από εμπορεύματα όπως το πετρέλαιο, διαφοροποιώντας με αυτόν τον τρόπο την οικονομία του.

Σύμφωνα με επίσημες στατιστικές, 3,2 εκατ, διεθνείς επισκέπτες ήρθαν στο Ομάν πέρυσι. Μόλις πάνω από ένα εκατομμύριο διεθνείς τουρίστες ήρθαν στο σουλτανάτο του Ομάν. Σημειώνεται ότι ο τουρισμός στη χώρα έχει αναπτυχθεί από τα τέλη της δεκαετίας του ’80.

Προηγουμένως, μόνο επιχειρηματίες ή συγγενείς αλλοδαπών που εργάζονταν εδώ είχαν τη δυνατότητα να εισέλθουν στη χώρα. Η χώρα είχε κακή υποδομή. Υπήρχαν μόνο περίπου επτά χιλιόμετρα ασφάλτου και ένα μικρό αεροδρόμιο στο Μουσκάτ. Αυτό έχει αλλάξει από τις αρχές της δεκαετίας του ’70.

Οι περισσότεροι διεθνείς τουρίστες που φθάνουν στη χώρα προέρχονται από την Ασία και άλλες χώρες του Κόλπου, αλλά και από την Ευρώπη, ιδιαίτερα το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ελβετία και την Ιταλία.

Όσον αφορά στα έσοδα από τον τουρισμό κρουαζιέρας, δεν υπάρχουν ακόμη επίσημα στοιχεία. Ο στόχος είναι να αυξηθεί ο αριθμός των τουριστών, συμπεριλαμβανομένων των τουριστών κρουαζιερόπλοιων. Σε αυτό συνδέεται η ελπίδα ότι οι τουρίστες της κρουαζιέρας θα ταξιδέψουν μία μέρα στο Ομάν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Δυστυχώς, υπάρχει και μια άλλη, όχι θετική πλευρά του γενικού τουριστικού ταξιδιού μαζικής κρουαζιέρας. Τα πλοία συμβάλλουν σημαντικά στη μόλυνση των ωκεανών και, συνεπώς, στη βλάβη του οικοσυστήματος. Οι χώρες στοχεύουν στην προώθηση της διαχείρισης των λυμάτων, των εταιρικών λιμενικών προορισμών και της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης μεταξύ των πωλητών.

Υπάρχει κάποια οικολογική εναλλακτική λύση στον τουρισμό κρουαζιέρας; Τα μικρότερα και πιο περιφερειακά ταξίδια θα είναι σίγουρα καλύτερα για το περιβάλλον και κοινωνικά πιο αποδεκτά για τη χώρα και τον λαό της. Μάλιστα το Ομάν κάνει μερικά μικρά βήματα για πιο βιώσιμο τουρισμό κρουαζιέρας.

Για παράδειγμα, τα τέλη για τα κρουαζιερόπλοια αυξήθηκαν το περασμένο έτος, αλλά οι τουρίστες κρουαζιέρες δεν πρέπει να πληρώσουν ένα τέλος θεώρησης βίζας. Είναι ελεύθερο για αυτούς να εισέλθουν στο Ομάν, σε σύγκριση με άλλους διεθνείς τουρίστες.

Επιπλέον, θα ήταν κοινωνικά αποδεκτό να εισαχθεί μια ποσόστωση για κρουαζιερόπλοια και τους τουρίστες, όπως σε άλλους μικρούς προορισμούς όπως οι Σεϋχέλλες ή η Σαντορίνη. Οι προορισμοί πρέπει να μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο και να δημιουργούν κοινούς κανόνες.