Σχεδόν το ένα τρίτο της παγκόσμιας αγοράς αεροπορικών εταιρειών αποτελούν οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC). Αυτό αποκάλυψε στην τελευταία έρευνά του ο πάροχος ταξιδιωτικών δεδομένων OAG.

Συγκεκριμένα, οι οικονομικές αεροπορικές εταιρείες αντιπροσώπευαν το 32% όλων των προγραμματισμένων αεροπορικών θέσεων τον Μάρτιο, από 29% το 2019 και 25% το 2015.

Η OAG είπε ότι το μερίδιο της αγοράς LCC μειώθηκε το 2020 και το 2021 κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19. Ωστόσο, άρχισε να αυξάνεται ξανά πέρυσι, ξεπερνώντας μερικές φορές τη μία στις τρεις θέσεις.

Παραμερίζοντας τις σχετικά μικρές αγορές της Σλοβακίας, της Ουγγαρίας και της Βόρειας Μακεδονίας, η Ινδία έχει το υψηλότερο ποσοστό θέσεων LCC με 74%.

Επιπλέον αγορές που κυριαρχούν είναι η Ινδονησία (63%), η Βραζιλία και η Βραζιλία και Μεξικό (και τα δύο με 58%) και Ταϊλάνδη (57%).

Οι LCC αντιπροσωπεύουν πλέον περισσότερο από το ήμισυ της συνολικής προγραμματισμένης χωρητικότητας αεροπορικών εταιρειών σε 21 χώρες, με το Ηνωμένο Βασίλειο να βρίσκεται ακριβώς κάτω από αυτό το όριο στο 48%.

Συνολικά 14 χώρες έχουν δει το μερίδιο θέσεων LCC να αυξάνεται περισσότερο από 10% την τετραετία μεταξύ Μαρτίου 2019 και Μαρτίου 2023, συμπεριλαμβανομένων της Γαλλίας (+11%), της Σαουδικής Αραβίας (+12%), της Νότιας Αφρικής (+ 11%) και το Ομάν (+19%).

Τέλος, η έκθεση ανέφερε ότι η πρόκληση για τις LCC θα ήταν να καθορίσουν «ποιες αγορές θα προσφέρουν τις καλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης», υποδεικνύοντας την εισβολή της Wizz Air στην αγορά της Μέσης Ανατολής.