«Η κυβέρνηση δεν θα ανεχτεί για 21 άτομα που βρίσκονται σε διοικητικές θέσεις να κρατούνται σε ομηρία 1,5 εκατομμύρια πολίτες», ξεκαθάρισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής σχετικά με την αιφνιδιαστική στάση εργασίας των εργαζομένων στο Μετρό Αθηνών τονίζοντας χαρακτηριστικά πως η κυβέρνηση έχει μεγάλη ευαισθησία στα εργασιακά ζητήματα και για αυτό δεν εκβιάζεται.
Ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εξήγησε πως «εμείς υπογράψαμε τις συλλογικές συμβάσεις τους, δηλαδή τις μη μισθολογικές παροχές, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ, η αριστερή κυβέρνηση που υποτίθεται ότι προστατεύει τα δικαιώματα των εργαζομένων, τους κρατούσε σε ομηρία» ζητώντας παράλληλα συγνώμη από το επιβατικό κοινό.
Ο κ. Κώστας Καραμανλής ανέφερε μάλιστα πως «σε συνεργασία με τον Πρωθυπουργό και με τον αρμόδιο Υπουργό, τον κ. Θ. Σκυλακάκη, κάναμε τα πάντα για να τους δώσουμε ως οφείλαμε, γιατί υπάρχει συνέχεια στο κράτος, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας υπό τον όρο βέβαια ότι το 2020 θα συζητήσουμε από μηδενική βάση. Θυμίζω ότι το Υπουργείο Οικονομικών και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους επί ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε εγκρίνει αυτές τις μη μισθολογικές παροχές στις συλλογικές συμβάσεις. Ωραίο είναι να βλέπουμε πως μια Αριστερή Κυβέρνηση επί τέσσερα χρόνια κορόιδευε τους εργαζόμενους».
Συνέχισε λέγοντας πως «αφού υπογράψαμε τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας, – για να μη γίνεται κάποια παρανόηση, δε μιλάμε για αυξήσεις, μιλάμε για μη μισθολογικές παροχές -, το «ευχαριστώ» στην κυβέρνηση ήταν κάνουν μια στάση εργασίας διότι αρνούνται 21 άνθρωποι να κατέβουν στις θέσεις που κατείχαν, για να εξυπηρετήσουν το επιβατικό κοινό».
Όπως εξήγησε ο Υπουργός, στο Μετρό το μεγάλο πρόβλημα είναι έλλειψη προσωπικού στα εκδοτήρια.
«Οι περισσότεροι έχουν μετακινηθεί σε διοικητικές θέσεις ως μη όφειλαν και το δεύτερο είναι το γεγονός ότι πρέπει άμεσα να προμηθευτούμε παραπάνω μηχανήματα για να μπορεί ο κόσμος να βγάζει εισιτήρια, πράγμα το οποίο θα γίνει μέσα στο επόμενο δίμηνο».
Παράλληλα, προανήγγειλε πως η κυβέρνηση σχεδιάζει να προχωρήσει σύντομα σε νομοθετική ρύθμιση για την θέσπιση του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας.
«Όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, θα θέσουμε ζήτημα του ελάχιστου προσωπικού ασφαλείας έτσι ώστε να γίνονται τα πρωινά και τα βραδινά δρομολόγια, σε περίπτωση απεργιακών κινητοποιήσεων, όπως στον ΟΣΕ» διευκρίνισε.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης υπογράμμισε ότι «αυτή τη στιγμή λειτουργούν εκδοτήρια σε μόλις 21 από 62 σταθμούς με συνέπεια να μην εξυπηρετείται ο κόσμος.
Σήμερα, ταλαιπωρήθηκε όλη η πρωτεύουσα επειδή μια συνδικαλιστική μειοψηφία αποφάσισε να προβεί σε μια ασύμμετρη κινητοποίηση απέναντι σε μια ορθή απόφαση της Διοίκησης».