olympic-aegeanΤην οικονομική κρίση, η οποία οδήγησε σε μεγάλη πτώση της επιβατικής κίνησης, επικαλείται η Olympic Air, σε έγγραφό της που διαβιβάστηκε στη Βουλή, αναφορικά με την απόφασή της να διακόψει δρομολόγια του εσωτερικού.

Την ίδια ώρα, σε έγγραφο της Επιτροπής Ανταγωνισμού αποκαλύπτεται ότι, στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας στην αγορά επιβατικών αερομεταφορών, έγιναν αιφνίδιοι επιτόπιοι έλεγχοι στην Olympic Air και στην Aegean Airlines.

Στόχος της Επιτροπής ήταν να εξετάσει «τον ενδεχόμενο αντι-ανταγωνιστικό χαρακτήρα της εξόδου/απόσυρσης μιας εκ των δύο αεροπορικών εταιρειών από συγκεκριμένα δρομολόγια». Όπως όμως αναφέρεται στο έγγραφο, τα πορίσματα της έρευνας δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και ως εκ τούτου δεν μπορεί να κοινοποιηθεί το αποτέλεσμά τους.

Τα έγγραφα διαβιβάστηκαν στη Βουλή μετά από ερώτηση 13 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής τη Λίτσα Αμμανατίδου και τον Παναγιώτη Λαφαζάνη, για την ανακοίνωση της Olympic Air σύμφωνα με την οποία, από τις 30 Σεπτεμβρίου 2013 διακόπτονται οι πτήσεις της εταιρείας από την Αθήνα για τη Ρόδο, ενώ οι αντίστοιχες από την Αθήνα για τη Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο της Κρήτης πρόκειται να διακοπούν από την 14η Οκτωβρίου 2013.

Προς απάντηση της ερώτησης διαβιβάστηκε και έγγραφο του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, με το οποίο καθίσταται σαφές ότι «η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει τη δυνατότητα παρέμβασης σε θέματα σχεδιασμού-προγραμματισμού των αεροπορικών γραμμών των Αερομεταφορέων στην Ελλάδα».

Όπως αναφέρει ο κ. Χρυσοχοΐδης «οι αεροπορικές εταιρείες δραστηριοποιούνται, όπως συμβαίνει στον αεροπορικό χώρο παγκοσμίως, με βάση το οικονομικό-εμπορικό τους συμφέρον και τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες, στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς». Σημειώνει επίσης ότι «η κρατική παρέμβαση δεν είναι επιτρεπτή βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, καθόσον ο τομέας των αερομεταφορών στην Ε.Ε. έχει πλήρως απελευθερωθεί και οι αεροπορικές εταιρείες καθορίζουν με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια τους όρους λειτουργίας τους, μεταξύ των οποίων και το δίκτυο των πτήσεών τους, τους ναύλους, την εγκατάστασή τους κλπ, σύμφωνα με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού».

«Ως εκ τούτου», σημειώνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, «κάθε ελληνικός ή κοινοτικός Αερομεταφορέας έχει δικαίωμα να εκκινήσει δρομολόγια στις γραμμές που συνδέουν την Αθήνα με Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Ηράκλειο, καθώς δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των εταιρειών ή των συχνοτήτων, που εξυπηρετούν τις γραμμές αυτές».

naftemporiki