cruise5Project 230 εκατ. ευρώ δρομολογούν Royal Ceribbean και Carnival

Σε home porting διεθνούς εμβέλειας μετατρέπεται η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

Του Χάρη Ντιγριντάκη

Σύμφωνα με πληροφορίες του tourismtoday.gr ο κύβος ερρίφθη για την τοποθεσία κατασκευής προβλήτα προσέγγισης κρουαζιεροπλοίων στον Πειραιά και θα είναι ο φαληρικός όρμος. Η θέση θα βρίσκεται μεταξύ του Συνεδριακού Κέντρου του ΤΑΕ ΚWON DO και της έκτασης της μαρίνας του ΣΕΦ στο χώρο των Ολυμπιακών Ακινήτων αφού απερρίφθησαν από το υπουργείο Ανάπτυξης άλλοι δυο χώροι στην Δραπετσώνα και στον Πειραιά.

Άλλωστε η ευρύτερη περιοχή του ΣΕΦ αποτελεί και το διακαή πόθο τόσο της Royal Caribbean όσο και του έτερου γίγαντα της παγκόσμιας κρουαζιέρας της Carnival, αφού συγκεντρώνει πλήθος πλεονεκτημάτων, σύμφωνα με τα δικά τους επιχειρησιακά πλάνα σχέδια που δεν αποκλείουν την κοινή τους κάθοδο σε υπό σχεδιασμό διαγωνισμό. Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές οι επιτελείς και των δυο κολοσσών της κρουαζιέρας την τελευταία περίοδο έχουν συναντηθεί με στελέχη του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου, της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου και του Invest In Greece έχοντας επισκεφθεί τόσο τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη όσο και τον καθ΄ ύλην αρμόδιο υφυπουργό Νότη Μηταράκη. Η κυβέρνηση αλλά και οι εκπρόσωποι των δυο εταιρειών τηρούν ιδιαίτερη μυστικότητα για την πορεία του project και το θέμα πλέον έχει περάσει στον γ. γ. ΣΔΙΤ Νικόλαο Ματζούφα. Πάντως εξελίξεις αναφορικά με τις ανακοινώσεις αναμένονται τον προσεχή μήνα.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες συμφωνήθηκε η διενέργεια διαγωνισμού ΣΔΙΤ για την κατασκευή 2 προβλητών στο εν λόγω σημείο, το δε επενδυτικό πρόγραμμα θα είναι της τάξεως των 230-250 εκατ. ευρώ. Ήδη διενεργούνται μελέτες για την ακριβή χωροθέτηση του σημείου, το δε πλάνο ακούγεται ότι θα προσιδιάζει με αυτό του Ιταλού αρχιτέκτονα για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου Ρέντσο Πιάνο προκειμένου να γεννηθούν συνέργιες.

Οι δυο μεγάλοι παίκτες της παγκόσμιας κρουαζιέρας επιθυμούν στο συγκεκριμένο σημείο του φαληρικού δέλτα να πραγματοποιήσουν το κύριο λιμάνι τους στην Ελλάδα. Χωροταξικά δεν τους βολεύει το λιμάνι του Πειραιά αφού, όπως λένε, καταναλώνουν 2-3 ώρες με την κίνηση και διαβλέπουν ότι το συγκεκριμένο σημείο με άμεση πρόσβαση στην Εθνική Οδό και τα έργα που διενεργεί το Ίδρυμα Νιάρχου θα προσδώσουν σημαντική αίγλη στα επιχειρησιακά τους σχέδια. Υπογραμμίζεται ότι το έργο εντάχθηκε υπό καθεστώς εχεμύθειας στο ΕΣΠΑ με ορίζοντα κατασκευής τα τέσσερα χρόνια. Από το αρχικά προϋπολογιζόμενο κόστος (230 εκατ. ευρώ), τα 190 εκατ. ευρώ αποτελούν κοινοτική συμμετοχή. Επίσης το terminal και εν γένει οι υποδομές εμπορίου και εξυπηρέτησης θα παραχωρηθούν στον ανάδοχο.

Η μυστικότητα που τηρείται από κυβερνητικής πλευράς είναι άρρηκτη και με το πλήθος αντιδράσεων των γειτνιαζόντων δήμων, ενώ εκτιμούν ότι ο συγκεκριμένο πλάνο δεν ανταγωνίζεται τον ΟΛΠ ο οποίος θα έχει και το τελικό πρόσταγμα. Σύμφωνα πάντως με πηγές από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς, επίσημη κατατεθειμένη πρόταση για κατασκευή νέου λιμανιού δεν υπάρχει. Παράλληλα, η διοίκηση του Οργανισμού είναι ένα βήμα πριν από την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την επέκταση της προβλήτας κρουαζιέρας στη θέση Θεμιστοκλέους από 11 θέσεις που διαθέτει σήμερα σε 17. Στις επιλογές της κυβέρνησης να προωθήσει στην κατασκευή cruise terminal στον φαληρικό όρμο που να μπορεί να ελλιμενίζει ταυτόχρονα 4 κρουαζιερόπλοια είναι και η βούληση να μην χάσει η Ελλάδα το στοίχημα της κρουαζιέρας, δεδομένου ότι στην Τουρκία η Royal Carribean κατασκευάζει γιγαντιαίο terminal δημιουργώντας παράλληλα 5 σταθμούς 2 στο Αιγαίο (Κουσάνατασι-Αντάλυα) και 3 στον Εύξεινο Πόντο. Τέλος είναι κοινός τόπος ότι και οι δυο μεγάλες εταιρείες έχουν στρέψει το βλέμμα τους στην ανατολική Μεσόγειο αφού όπως λένε η Καραϊβική έχει κουράσει.